Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

600 Watt Royal Highnes,white Strawberry Skunk, Fruit Spirit

Recommended Posts

Mha spuiten in je hok/tent ben ik geen voorstander van, electra en water(damp) vind ik niet erg geslaagd samen gaan. Tevens met het natspuiten van blad terwijl de lamp aan is ( HPS of Kwik beiden worden warm ) weet niet of erg slim is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mha spuiten in je hok/tent ben ik geen voorstander van, electra en water(damp) vind ik niet erg geslaagd samen gaan. Tevens met het natspuiten van blad terwijl de lamp aan is ( HPS of Kwik beiden worden warm ) weet niet of erg slim is.

 

moet je maar even bij frostynugs of bij mijn topics kijken en zelf oordelen wij spuiten iedere dag even en zo ken ik er genoeg die het doen nooit geen problemen gehad als lamp op juiste hoogte hangt! en niet in de bloeifase ofcourse

daarnaast zijn er genoeg mensen die een bevochtiger gebruiken komt op hetzelfde neer ook ik heb een bevochtiger als ik geen tijd heb voor spuiten gaat dat ding aan!

dan zou kweken en electra nooit samen gaan elke kweek draait op water en de water die je in de grond pompt verdampt ook klinkt niet logissch

grtz smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom rocker !!

 

ik ben zeker voorstander van het gebruik van een propogator zeker voor het ontkiemen van zaad, dit keer is het ontkiemen helemaal goed gegaan ze waren snel uitgekomen en allemaal.

dit dankzij de spongepots en het warmhoud plaatje.

 

dat natspuiten vind ik toch eng i.v.m waterdruppeltjes op je bladeren.

 

hoge lv kan in het hok denk ik geen kwaad kwa aparatuur deze is hier wel tegen bestend (de kap en fann hangen in de tent). enkel schijnt het niet goed te zijn voor je filter.

 

heb net mooie vierkantjes geknipt van zwart wit folie en daar de potjes mee afgedekt.

 

gallery_41284_17527_1195385.jpg

 

gallery_41284_17527_1371620.jpg

 

gallery_41284_17527_109315.jpg

 

gallery_41284_17527_95600.jpg

 

gallery_41284_17527_781025.jpg

 

gallery_41284_17527_266861.jpg

deze is een beetje stretchy

 

gallery_41284_17527_418684.jpg

 

gallery_41284_17527_915130.jpg

 

als ze een klein beetje strekken vind ik dat niet zo erg, moet ze nog een keer overpotten en zal ze dan wat dieper ingraven.

de lamp net op 600 watt gedraait en kijken wat het gaat doen met de temp en lv.

 

Groet !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 van de zaadjes heb ik zo mijn twijfels bij of die nog mooi omhoog gaan komen de rest ziet er in mijn ogen redelijk uit.

 

gallery_41284_17527_968788.jpg

 

gallery_41284_17527_210579.jpg

 

gallery_41284_17527_102314.png

 

lamp op 600 watt sensor op hoogte van de plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een kleine foto update :

 

gallery_41284_17527_1024803.jpg

 

gallery_41284_17527_2062184.jpg

 

gallery_41284_17527_2095607.jpg

 

gallery_41284_17527_388086.jpg

 

net nadat het licht uit ging ff een douche gegeven met spa, verder hebben ze nog niets te drinken gehad de aarde begint al droger te raken dus morgen krijgen ze een slokje.

1 van de 2 zaadjes waarvan ik twijfelde (diegene die het laatst uit was gekomen) ziet er niet goed uit het worteltje lijkt al beetje te verdrogen, ik heb hem denk ik te snel uit de propogator gehaald en de aarde was denk ik te droog.

de andere heb ik nog hoop al zie ik niet veel beweging het worteltje is de grond in maar hij draagt het zaadje nog als hoedje en hij komt nog niet echt omhoog.... we gaan het zien... (is 1 white strawberry en 1 fruit spirit)

 

Groet !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer lekker bezig hiero zie ik

zag even gauw je temps voorbij komen zorgen dat het nooit onder de 18 graden word

het liefst tussen 20en28 graden houden

onder de 18 graden verslomen processen ofzo...

en krijg je ook vaak paarse stengels

je hebt echt lekkere soortjes en een mooi dimbare lampje

ook al ph en ec meter? anders heb ik een leuk goedkoop websiteje voor je 50 euro heb je beiden van degelijke kwaliteit!

die ga je anders echt missen de aangegeven voedings verhoudings kloppen van geen kant van wat op de verpakkingen staat bij hesi of canna anderen nog niet geprobeerd.

maar door die ec kan je toch zorgen dat je genoeg voedingsstoffen hebt en uiteraad ook niet teveel en hetzelfde met je ph ze zeggen als je voeding met water mengt dat ph waarde vaak goed trekt.

dat is absoluut onwaar misschien bij mensen met ph 6.5 uit hun kraam maar niet bij mensen met 8.2 uit hun kraan haha ik kan het weten.

verder eem lekker vochtig houden wat ik altijd doe ik spuit me jonge grietjes altijd 3x per dag eem lekker nat met de plantespuit zijn ze dol op groeien ze ook keer harder lijkt het.. tot ze mooie blad heb aangemaakt dan overpotten en eem lekker laten zoeken naar water (wortelstimo)heb ik nu ook gedaan me plantjes spreken wel voorzich worden ze echt dik van man.

en jij hebt nog geen grotere potten ik zeg korrels bij de aarde in gooien als je overgaat naar de final potten dat zorgt voor veel meer lucht tussen je wortelstelsel waardoor je 100 % meer gaat oogsten.

mogen gewoon voedingloze korrels zijn maakt niks uit het idee is lucht in je wortelstelsel en die c02 generator zou ik ook eem doen kost niks bruine suikel gist samen 1.50 en 2 flessen die heb iedereen wel aqaurium slangetje 2 euro dierenwinkel peace of cake! en die aspirines ook echt een dikke vette aanrader!!

 

als me nog meer tips te binnen schieten hoor je me haha grtz smoke!!!

als je wil mag je die website geven... Ik ben namelijk nog op zoek naar een deftige en betaalbare ec en ph meter!

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens, je hoeft niet te qouten als je reageert op een stukje text wat meteen de volgende reactie is... enkel als het uit een paar pagina's terug komt. (anders worden het zulke lange lappen text steeds)

 

anyway vandaag hebben ze 15ml water gehad (per stuk) met 1 druppel regulator en 1 druppel startbooster een paar bacto's en myco van bio tabz.

 

volgende keer weer foto's

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die regulator is goed spul, ik had daar door lekkere korte internodes.

Die s vent is een goede controller.

Ik zou je uiteindelijke potten vast mengen met schimmels en inwateren met bacto en startbooster.

Ziet er goed uit hoor.

Edited by BUZZ
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx buzz, zou het erg waarderen als je af en toe mee kijkt, alle tips zijn welkom !

 

helaas had ik geen aarde anders had ik ze meteen in grotere potten gezet maar zalbinnenkort halen en idd ff inwateren !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor... GVD !! ga ik kijken... spint tussen mijn lob blaadjes NU AL !!!! dus net ff dislike van aptus gesprayed (wat ruikt dat toch lekker)

 

gallery_41284_17527_526519.jpg

 

gallery_41284_17527_440184.jpg

 

gallery_41284_17527_1099428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote man in zo`n vroeg stadium al

je kan nu iig nog veilig spuiten alles uit het hok en flink uitmesten maar...

zei het nog,

wel goed reinigen he omdat je al spint had echt kut...

pak die beessiess aan!! :kill:

pakketje gaat vd week op de post! :icecream:

je mag ook iemand van het forumlaten testen maakt mij niks uit

GRtz Smoke!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de spint is voor het oog verdwenen, maar ik weet zeker dat ze nog ergens op de loer liggen ! toch werkt dat spul van aptus wel dan...

 

de plantjes gingen iets in de strek en mijn kettingen waren niet langer dus heb ik de potjes wat verhoogd, verder lagen sommige plantjes wat plat (zie foto's) dus heb ik ze geprobeerd wat rechter te krijgen door nog wat grond er bij te doen.

 

verder viel me op dat 1 van de plantjes een rose/ paars achtige gloed aan de onderkant van het blad heeft (2e foto vorige post) iemand een idee waar dit vandaan kan komen ?

 

gallery_41284_17527_1527051.jpg

 

gallery_41284_17527_1456730.jpg

 

gallery_41284_17527_863487.jpg

 

gallery_41284_17527_924136.jpg

 

gallery_41284_17527_580884.jpg

 

gallery_41284_17527_624865.jpg

 

verder gaat het allemaal wel redelijk volgens mij, temp max 23,5 graden en min 17 graden

 

lv tussen de 45% en 60 %

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag allemaal weer 10 ml water met druppie startboost, regulator en enzym.

 

ik zie toch weer/nog wat spint dus ze krijgen nog een behandeling met dislike.

 

gallery_41284_17527_1694684.jpg

 

gallery_41284_17527_1196308.jpg

 

gallery_41284_17527_39517.jpg

 

gallery_41284_17527_333251.jpg

 

gallery_41284_17527_877955.jpg

 

groet !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stofzuigen man.

 

De stofzuiger op de laagste stand en gewoon even afzuigen. (Thx El Oro)

 

Heeft bij mij perfect gewerkt.

En ik zou een mijt in zetten.. :evil:

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Alchemistic, ziet er prachtig uit joh. Leuke soortjes zeker. Het is al vaker gezegd door andere forumleden maar ik ben ook benieuwd wat die aardbei gaat doen.

 

Je hebt ze een douche gegeven las ik aan het einde van de dag als de lampen uit zijn. Dat kan geen kwaad lijkt me, alleen je planten vinden het minder leuk om s'avonds met natte voeten te staan. Klein beetje alleen op de plant zelf is dan wel mogelijk.

 

Die zwart en wit plastic? Geeft dat geen oplosmiddelen af? Ik weet het zelf niet.

 

Heb je de temp van je grondje al eens gemeten s'nachts? Als die onder de 18 komt dan zou ik de temp iets verhogen als dat mogelijk is. Overdag heb je ook nog wat ruimte naar boven zie ik.

 

Spint? Roofmijten "prefentief" bestellen en direct inzetten. Die van Koppert zijn de bom.

Edit: Ik denk dat Dislike ook de roofmijten wegjaagd btw.

Edited by miramar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...