Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokeyXL

bloedmeel als vloeibare bloeivoeding

Recommended Posts

hallo, mijn bloeivoeding terra flores raakt op en kan tijdig geen nieuwe fles bekomen ( woonachtig te brussel :D).als ik bloedmeel oplos in water kan dit dan een deftige vervanger zijn ,?

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee eigenlijk niet. Bloedmeel dient in de aarde gemengt te worden en laat langzaam haar voedingsstoffen vrij in de grond dus deze voeding die jij wilt geven is niet direct opneembaar voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat het mogelijk was had ooit dat ooit eens gelezen op dit forum dat als je bloedmeel 2 dage laat oplossen in water dit direkt opneembaar wordt , maar dus blijkbaar niet

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

waarom laat je niet gewoon ff een flesje met post bezorgen.....

 

suuk6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo, mijn bloeivoeding terra flores raakt op en kan tijdig geen nieuwe fles bekomen

als je nu nog lang moet bloeien heb je vast een verkeerde soort gekozen, laatste periode bloei wordt doorgaans geen voedingsstof gegeven dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dacht dat het mogelijk was had ooit dat ooit eens gelezen op dit forum dat als je bloedmeel 2 dage laat oplossen in water dit direkt opneembaar wordt , maar dus blijkbaar niet

thanks

bloedmeel is voor een biologische meststof nog best snel met het vrijgeven van direkt opneembare voeding. Nog steeds langzamer dan een hydro-geschikte voeding dat wel . Geef gewoon wat bloedmeel kwaad kan het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heu,

 

bloedmeel bevat veel N (15+) en is dus geschikter tijdens de groei. Beendermeel daarentegen bevat veel meer P (16+) en zodoende interessanter voor de bloei.

 

Zara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heu,

 

bloedmeel bevat veel N (15+) en is dus geschikter tijdens de groei. Beendermeel daarentegen bevat veel meer P (16+) en zodoende interessanter voor de bloei.

 

Zara

Ook heu maar beendermeel doet er vrij lang over om een goede verbinding aan te gaan met je aarde. Bloedmeel is niet geschikt meer voor nu in de bloei. Volgend jaar strooi je gewoon begin augustus wat bloedmeel rondom je stammetje dat is zat. De beendermeel hoort el al vanaf het voorjaar in te zitten. Zelf bemest ik alles na het oogsten en laat dan de vorst erover heen trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...