Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smellowmellow

Licht Dimmen Richting Einde Bloei?

Recommended Posts

ik doe de lampen eind v/d kweek, laatste week zegmaar op 11/13,

dim ze niet omdat ze nog steeds voldoende fotosynthese nodig hebben, maar alleen geen 12u licht. 10 tot 11u is voldoende omdat de plant maar 10u werkt in de laatste week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me meer iets om sativa's met een lange bloeitijd sneller te doen afbloeien. Of het werkt weet ik echter niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daarmee voorkomt dat je plofwiet krijgt.....prima!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel soorten, uitgezonderd enkele sativas, groeien prima door zonder reveg, wanneer je de laatste twee weken meer als 14uur licht geeft, tot 24h aan toe. Het voornaamste resultaat is sneller kunnen oogsten, de opbrengst blijft redelijk gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets koeler rond je toppen laatste 3 weken is zeker goed. Toppen worden dan vaak wat harder en witter ipv te ontploffen.

Edited by spintmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt me meer iets om sativa's met een lange bloeitijd sneller te doen afbloeien. Of het werkt weet ik echter niet.

 

Werkt en bij hybrides haal je meer de Sativa eigenschappen naar boven als je op tijd op 11/13 draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn grafiekjes met gelogde luchtvochtigheid zie ik de laatste weken van de bloei de luchtvochtigheid vallen als een baksteen de laatste twee uur van de dag. Volgens mij kan ik dan dus het licht wel wat dimmen want de planten verdampen minder.

Als ik zou kunnen dimmen zou ik het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3 lampen naast elkaar en de laatste week doe ik altijd de middenste uit. naar mijn ervaring lijken ze inderdaad sneller van te rijpen, maar waarschijnlijk komt dit omdat de temperatuur dan lager wordt wat meer "herfst" nabotst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimmen kan zeker wel, waarom zou er anders een dimmer zijn ? Hiermee laat je de plant denken dat de herfst er aan komt: ze zal snel bevrucht moeten worden... Voordeel is dat ze meer THC gaat aanmaken, in de hoop om zo nog maar wat stuifmeel op te vangen. Bedenk wel dat deze methode stress geeft, en meer dan 2 weken kan een hermafrodietje opleveren: wat het ook weer zeker niet waard is natuurlijk.

 

Om over het bevruchten door te gaan, donker en kou zet haar aan tot productie van meer THC. Kijk je naar kosten plaatje, zou je in overweging kunnen nemen om de laatste 48 uur voor de schaar er in gaat haar in het donker te laten staan. De kou en donkere periode doet haar beseffen dat haar einde nabij is, en kan nog maar 1 ding: meer THC aanmaken. Als je over stress praat is deze methode toch wel erg stress vol, toch zijn er kwekers die de planten in donker klieven. Klieven is simpel gezegd de stam kapot maken en de wond open houden. Afhankelijk van de dikte kun je de stam open houden met potloden of sateprikkers. Ook dit moet de plant aanzetten tot THC productie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker dimmen als je temp te hoog is laatste weken anders zou ik ook dimmen maar niet te drastisch in de begin peroide van de bloei hebben je planten het meeste licht nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je temperatuur laag krijgt zonder licht te verliezen, dan is dat natuurlijk nog beter. Echter draait 99% van de kwekers al op de max qua koeling/ventilatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp zit bij mij ongeveer 35 cm boven de dames... maar het was meer het idee dat je lichtintensiteit verlaagt en daardoor de herfst meer nabootst. was just a thought...

 

dagtemp nu ongeveer 24 graden. nachten naar 17 ongeveer... afzuiger draait op 30 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimmen is het verbeteren van eerder gemaakte kweekfouten.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel is dat ze meer THC gaat aanmaken, in de hoop om zo nog maar wat stuifmeel op te vangen.

 

Da's complete onzin, de plant maakt THC niet om stuifmeel mee op te vangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is anders wel, wat ik al meer malen heb gelezen Fool..

 

Maar dat wil nog niet zeggen natuurlijk dat het ook waar is..

 

Oww wacht even..

THC maakt het niet aan om stuifmeel op te vangen nee, wel hars, wat dus weer boordevol de THC zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hele gedachte erachter was eigenlijk om de lumens te verlagen waardoor je meer het idee van herfst geeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom denk je dat ze in california zo goed buitenwiet kunnen kweken. niet vanwege herfst iig :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...