Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

16 X Silver Haze Uit Zaad Onder 600 Watt.

Recommended Posts

Hè el pro Verde echt top dat je alles zo duidelijk uitlegt, ik heb er al aardig wat van op gestoken.

 

Ik heb alleen een vraag over het bewateren, ik zie dat jij pijpjes gebruikt inplaats van een lekbak i.v.b met de vloer temperatuur. Ik wil dit misschien ook gaan proberen, alleen ik vroeg me af hoe jij ze water geeft als je veldje eenmaal mooi dicht groeit. Dan kom je niet zo makkelijk meer bij de pijpjes van de achterste planten lijkt mij, heb jij daar een oplossing voor?

 

Groetjes klaver :)

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey klaver90.

 

Mooi dat je dit vindt, en dat je er ook aardig wat van opgestoken hebt. Daar doen we het voor op dit forum.

 

Lekbak is super hoor, en je planten pakken dan wat ze nodig hebben, restwater pomp je er weer uit, of laat je eruit lopen. Maar dat is hier niet het geval idd, wij merken dat de planten het enorm waarderen warme voetjes te hebben, en om het nu allemaal weer aan te passen, prima zo!

 

Nu de pijpjes, wij geven 2/3 van onder en 1/3 van boven, zeg maar om de bovenlaag goed vochtig te houden, ook daar zitten wortels tenslotte. Als je gewas in de groeiperiode tot aan de eerste bloeiverschijnselen zit ga je dieven en onderste kansloze takjes weghalen, zo ontstaat onderin een kale boel en heb je makkelijk zicht en de ruimte om de dames van water en voedsel te voorzien. Wel even op de knietjes!

 

Natuurlijk geven wij geen water met een plantengieter maar met deze hieronder......

 

gallery_37549_17087_9303.jpg

 

Werkt super zo, het pompje gaat in de bak met voedingswater, stroom er op en wateren maar, je kan ook de druk zelf afstellen die voor jezelf het prettigst is.

 

Geen probleem om tot de achterste rij te komen.

 

Hoop dat je weer wat wijzer geworden bent.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker weer wat wijzer geworden, bedankt voor de duidelijke uitleg :)

 

jij succes met de laatste paar weken van deze ronde.

 

groeten klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buenas noches!

 

Het is alweer een tijdje geleden, beetje forum moe, roerige weken, en een nare griep achter de rug.

 

Heb me ook wel afgevraagd of al die forummoeite nog wel de moeite waard is, gezien de saaie SH rondjes die bijna vanzelf lijken te gaan, en de toch wel weinige reacties hier.

 

Maar ik realiseer mij ook dat er ook mensen meelezen die er ook weer veel informatie uit halen, maar gewoon niet willen of durven reageren.

 

Tja, dan doen we nog een paar updatjes, het schiet tenslotte al weer aardig op.

 

 

Hoe is de stand van zaken momenteel?

 

Vandaag is week 9 dag 3 klok op 12/12.

 

Het flink aandikken is achterwege gebleven, deze stekken hebben het simpelweg niet in zich om dikke knuppels te geven, hoe anders was dat met de SH zaden.

Maar de wiet die deze stekken heeft geproduceerd, uiteraard met behulp van de oppas/voederaar is wel weer super. Moddervette vol met glinsterende kristallen geurende harde bloemen is wat de klok slaat.

 

Het klimaat de afgelopen weken:

Lamp aan: 26 a 27 graden.

Lamp uit: 20 a 21 graden.

LV tussen 35 en 45%

Tensio tussen 160 en 200

Temp aarde 21 a 22 graden.

 

Ook het grote zuipen is weggebleven met gemiddeld een 7 a 8 liter p/d in de laatste 3 weken voor alle 16.

 

Voeding nu:

EC 1.9

PH 6.0

bloei 1ml/liter

PK 1ml/liter

 

We gaan het nu minderen, met in de laatste 10 a 14 dagen spoelen, en alleen wat enzymen, wat ze natuurlijk de hele ronde hebben gehad om de 10 dagen.

 

Door de microscoop kijkend zien we dat alles wel melkwit is inmiddels maar nog nergens amber te zien, de verwachting is dat dit over een 1 a 2 weken geheel anders zal zijn, we wachten geduldig af. Wiet is geduld, ook al zou je soms willen dat het ineens klaar zou zijn, zo werkt het simpelweg niet met wiet!

 

Foto's laten nog even op zich wachten, probeer er morgen weer een partijtje te schieten en te posten.

 

 

To be continued!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees je topic en haal er genoeg informatie uit. Ik heb ook je advies op gevolgd wat betreft de gietlans + pompje (bewateren). Ik twijfel alleen nog tussen een lekbak of pijpjes.

 

Ik heb nog een vraag: welke potten en hoeveel planten kan ik het beste zette in een 150x150x215 tent met gavita 1000 DE erboven? Ik zat zelf te denken aan 16x18liters. Maar ik ben bang dat ze te hoog worden en ik heb niet super veel ervaring, dus het liefst wil ik nog niet gelijk toppen/pletten/buigen enz. Ik wil het wat makkelijker houden zodat ik me eerst op andere dingen kan richten zoals: klimaat, bewateren, voeding enz. Dus heb jij misschien tips?

 

groeten klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt luitjes, enne klaver mijn reactie staat in jou topic inmiddels.

 

We zitten inmiddels op week 10 dag 2 met het klokkie op 12/12.

 

De dames staan al een aantal dagen op alleen water en zijn bijna klaar, met een dag of 10 a 12 spoelen totaal gaat de schaar er in.

 

Verder zijn de foxtails weer ruimschoots aanwezig, zo kenmerkend voor deze hybride SH stekken.

 

Verder is er niet zoveel te melden, wel dat er inmiddels 20 mooie zaailingen voor staan te groeien onder de T-Neons, die zijn net ingewaterd met wortelstimulator op een PH 6.0, we geven ze een weekje groei, en gaan straks in de orginele behuizing en 11 liters direct op 12/12, en dan maar weer knallen!

 

Hier nog wat beloofde pica's van de huidige knalhard geworden toppen die het helaas niet halen aan gewicht in vergelijking met de SH zaden.

 

Maar wat een kristallen, plak en geur, het is geweldig!

 

gallery_37549_17800_1689675.jpg

 

gallery_37549_17800_1806116.jpg

 

gallery_37549_17800_411943.jpg

 

gallery_37549_17800_7298.jpg

 

gallery_37549_17800_130174.jpg

 

gallery_37549_17800_385146.jpg

 

gallery_37549_17800_53351.jpg

 

gallery_37549_17800_351016.jpg

 

gallery_37549_17800_315385.jpg

 

gallery_37549_17800_251813.jpg

 

 

Nou medelezers hier, dit zijn de laatste foto's van de nu nog levende dames, zal met de knip nog wat foto's maken en posten van geschoren meskes, plakscharen en dito handschoenen.

 

 

Grtz.

El oro

 

 

 

 

 

 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, ook alles wat onderin zit mooi afgebloeid en lekker hard, nergens fluf te bekennen. Mede door het open gewas waardoor dus overal goed licht bij kon komen, en het op tijd weghalen en dieven van het kansloze spul onderin.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan al een aantal dagen op alleen water en zijn bijna klaar, met een dag of 10 a 12 spoelen totaal gaat de schaar er in.

 

Verder is er niet zoveel te melden, wel dat er inmiddels 20 mooie zaailingen voor staan te groeien onder de T-Neons, ..., we geven ze een weekje groei, en gaan straks in de orginele behuizing en 11 liters direct op 12/12,...

 

 

Maak ik daar nou uit op Oro dat je nog een hok hebt, ??

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan al een aantal dagen op alleen water en zijn bijna klaar, met een dag of 10 a 12 spoelen totaal gaat de schaar er in.

 

Verder is er niet zoveel te melden, wel dat er inmiddels 20 mooie zaailingen voor staan te groeien onder de T-Neons, ..., we geven ze een weekje groei, en gaan straks in de orginele behuizing en 11 liters direct op 12/12,...

 

 

Maak ik daar nou uit op Oro dat je nog een hok hebt, ??

 

maak ik daaruit op dat jij wel heel rare verdachte vragen stelt :rolleyes:

 

mooi hoor el oro verde!

die foxtails zijn idd heel herkenbaar bij dit soort genetica!

je hoeft iig niet al te veel te knippen, blad zie ik niet al te veel :tu

 

ook daar moet een lekker bedwelmend geurtje hangen :oeps

hoe lang geef je ze nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha oude rocker! :whistle: :innocent:

 

Thnx Sensi. Ja klopt, deze soort laat zich razendsnel knippen, gok een uurtje of 6 met 2 man, dan is het wel weg verwacht ik.

 

Ja die geur, ik heb het al eerder aangehaald, je slaat er in stijl van achterover. :wtf2: gelukkig hebben ze daar prachtige filters voor uitgevonden.

 

Ik denk dat de tent binnen een week wel leeg is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit Oro, hard en rijp, welke strain zaailingen heb je klaar staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nice uit allemaal ik sta met glunderige oogjes te bewonderen haha !! . Ik ben binnekort ook in het bezit van een dr120, wat zijn dat voor buisjes? komen die tot helemaal onderin of midden ongeveer van de aarde , mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht vreemde timing voor deze vraag, maarruh...

 

Steken je pijpjes tot ong. 1/3 hoogte v/d pot? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo weer!

 

Even updaten weer.

 

@Krasi. Thnx mate, Er staan weer 16 nieuwe Silverhaasjes te gillen, hou er geen verslag van bij, misschien af en toe een updatje hier, maar om nu 5 verslagen te maken van eenzelfde strain, dat gaan we maar niet doen.

 

@triforceNL. fijn kerel, je bent niet de enige hoor, ik glunder ook altijd met kleine oogjes als ik de tent open rits. Maar mooi toch, en bedankt. De buisjes zitten op 1/3 van onder uit de pot in de midden, op deze manier kunnen we de hele pot van vocht voorzien, ideaal!

 

@oude rocker. eet smakelijk, jij blijft maar popcorn vreten. :likken:

 

@Plantformer. Ha ha, thnx man, ik zeg altijd maar zo, stilstaan is achteruit gaan! ;)

 

@HarryvG. Maakt niet uit, gewoon stellen wanneer ook. Je hebt het antwoord al op je eigen vraag. Inderdaad de pijpjes steken 1/3 van onder en in het midden van de pot.

 

 

Hoe waren de laatste loodjes?

 

Alles is inmiddels om natuurlijk (10.5 week gestaan) en het is ook al droog in bijna 2 weken, alles ligt nu te curen. De opbrengst zit zo tegen de 440 gram aan droog. valt niet helemaal tegen, maar de stekken waren gewoon geen opbrengers, ik zou niet echt weten waar we het zelf op hebben laten liggen, klimaat was goed, niet overdreven gevoed, soms tegen het randje maar nooit erover heen gegaan, en goed vocht gegeven naar behoefte.

 

Maar de wiet is prachtig, mooi harde toppen, vol met een laag kristallen, met recht genoemd....SILVER HAZE!

 

Goed en kruidig van smaak met een uitstekende uitwerking :blink: :wacko: verkruimelt heerlijk bovendien, rookt lekker weg, nog redelijk vers nu, maar zeker niet scherp, gewoon een lekkere kruidige Haze.

 

Het knippen heeft toch wel een 12 uur nodig gehad met 2 man (wel in 3 fases) maar met veel plezier natuurlijk. Blowtje, biertje, muziekje, praatje, stoned zijn, knip knip, de uren vliegen om. We hebben deze keer in de ruimte waar de tent staat geknipt, de afzuiger aan, leek ons veiliger i.v.m. de zeer sterk aanwezige Haze wietlucht, daar hielp geen wierook meer tegen! :D

 

Al met al, alweer een rondje Silver Haze afgerond zonder problemen.

 

 

Inmiddels is alles weer grondig schoongemaakt, en staan er weer 16 nieuwe verse jonge struikjes uit zaad in, alles weer gecheckt, en netjes afgesteld, gaan maar weer met de dames! :punk:

 

Ze staan op 12/12 nu onder de HPS, na 12 dagen voorgroei onder T-Neons.

 

Ga hier geen verslag van bijhouden, het zoveelste al van Silver Haze, het gaat een beetje saai worden.

 

 

Als het allemaal lukt hebben we straks in het andere tentje 2 mooie kruisingen staan, daar wordt wel een verslag van bijgehouden, maar dat is nog zo vers, tegen die tijd komen we vanzelf wel met een verslag.

 

Wat ik wel kan verklappen is dat het 2 brute kruisingen zijn, en dat de gehele ronde biologisch zal zijn op de Sannie's way.

 

 

 

Grtz,

El oro

 

 

:vape:

 

Oh ja vergeet nog te zeggen dat er nog een partijtje laatste foto's aankomen, vandaag of morgen staan ze er op hier!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bijna weer een box popcorn aan breken..

Gaat echt lekker daar Oro..

Efficiënt ook..

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij nog een keer aan de shackzilla eov?

 

Bijdeweg, jou toppenveld... is mijn onderbouwing dat veel het eindgewicht uit de duim zuigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

High there.

 

@oude rocker. Ha ha doe lekker je ding rocker, maar vergeet niet te blowen he! Ja efficient is het zeker met zo'n voorgroei kraamkamer, er zat een paar dagen tussen, genoeg om tussendoor alles te cleanen, en beetje voor te bereiden, ze staan inmiddels al op 12/12, en het ziet er allemaal gezond en fris uit!

 

@Predator. Nee voorlopig geen shackzilla Predator, Er ligt wel wat ander moois in het verschiet, maar daarover later meer.

 

Oh ja daar ben ik ook van overtuigt, Het is maar net hoe en wanneer je weegt, als je het qua gewicht over puur rookbare toppen hebt zijn er maar heel weinig die een gram de wat kweken zonder verdere opfok atributen. Halfdroog wegen met alle takken nog, ja dan gaan de gemiddelden aardig omhoog!

 

 

 

Hier dan nog wat foto's van afgebloeide Silver Haze.

 

gallery_37549_17800_2873177.jpg

 

gallery_37549_17800_2438611.jpg

 

gallery_37549_17800_2426186.jpg

 

gallery_37549_17800_2146733.jpg

 

 

En het eerste bakje geknipt:

 

gallery_37549_17800_2813999.jpg

 

Close uppie:

 

gallery_37549_17800_2180055.jpg

 

gallery_37549_17800_2183390.jpg

 

gallery_37549_17800_289429.jpg

 

gallery_37549_17800_2623806.jpg

 

gallery_37549_17800_3245401.jpg

 

gallery_37549_17800_875190.jpg

 

Tweede bakje knetterkruid:

 

gallery_37549_17800_375615.jpg

 

 

gallery_37549_17800_2663019.jpg

 

gallery_37549_17800_3515812.jpg

 

gallery_37549_17800_809377.jpg

 

gallery_37549_17800_1781829.jpg

 

gallery_37549_17800_282412.jpg

 

gallery_37549_17800_52184.jpg

 

 

En het derde bakje groen goud:

 

gallery_37549_17800_249087.jpg

 

 

 

En we kunnen het niet genoeg zeggen: "wiet zoals wiet bedoeld is, onbespoten (ja oke met Neem tonic in de groei) goed gespoeld, en netjes afgebloeid en gedroogd, en last but not least...vol met kristallen die hun uitwerking zeker niet onder stoelen of banken steken!".

 

Ik koop dit niet meer zo snel in de shop tegenwoordig.

 

 

That's all folks, see you on the next topic!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...