Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

16 X Silver Haze Uit Zaad Onder 600 Watt.

Recommended Posts

Bedankt mannen voor de complimenten!...

 

Ja die plastic behuizing in de 1e week is een uitstekende oplossing, de hoge LV in de 1e week is echt wel belangrijk, en dat lukt in zo'n broeikastje primagoedoke.

 

Als je veel meer planten hebt, zou je ze in 1 liter potten kunnen laten voorgroeien op deze manier, er kunnen er zat onder, bevochtiger op 80 of 85%, HPI lamp er boven, temp op 25 houden, beetje wateren met wortelstimulator, en lekker aan laten slaan.

 

Maar voor de leken onder ons......alleen bij stekken he, zaden hebben dit allemaal niet nodig, die hebben nog niet echt blad in de 1e week, en halen hun vocht uit het kleine penworteltje/beginnende haarwortels.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal!...

 

Het gaat helemaal goed hier hoor, effe een tijdje pas op de plaats gemaakt, maar de dames gaan gewoon lekker door, zo ook de werkzaamheden die je er aan hebt.

 

Ze staan er mooi bij, eigenlijk geen problemen, geen spint gelukkig (dat moet je altijd maar afwachten met stekken) de Neem-tonic heeft zijn werk kennelijk goed gedaan.

De hoogte is nu zo'n 70 cm na 2 weken 12/12.

 

Vandaag gaan we de 3e week 12/12 in, de bloei komt er aardig in, en de groei lijkt te verminderen.

 

 

Het klimaat:

lamp aan: 27 a 28 graden.

Lamp uit: rond de 21 graden.

LV: rond de 65% om 45%.

Tensio schommelt zo tussen de 150 en 200

Temp aarde rond de 22 graden.

 

 

Voeding:

Hebben ze nog niet gehad, alleen wortelstimulator en 2 x enzymen tot nu toe.

We weten dat Silver Haze stekken gevoelig zijn voor teveel voeding, de kleur is mooi, en ze blaken van gezondheid.

Deze week gaan we beginnen de EC te verhogen, en dan stoppen we met de wortelstimulator.

 

Je leest wel eens dat sommigen mondjesmaat wortelstimulator blijven geven (1x p/w bij het voedingswater) wat denken jullie? is dat eigenlijk verstandig, de voedingschema's stoppen natuurlijk op een gegeven moment met de WS.

 

Ik zou dat eigenlijk wel eens willen weten.

 

Watergift in deze fase is gemiddeld 5 liter p/dag op 16 (wat droger gehouden dus om ze niet teveel te laten strekken) maar ze gaan meer dorst krijgen, dus dat zal snel verhoogt worden.

 

Verder zijn het weer de bekende sprietige Hazestek dames zoals we gewend zijn, weinig blad en een heel open gewas.

Prima, waar geen blad zit kan goed licht bij, dat willen we, hoeven we ze ook geen blad weg te snoeien en stress te geven.

Het licht komt nu mooi tot onderin.

 

We hebben gedieft en de kansloze takjes onderin zijn ook weggesnoeid, en de hardste groeiers hebben een plet gehad.

 

Kortom tot nu toe weinig tot geen problemen gehad, we doen ons best dit zo te houden.

 

Ik zal vanavond proberen weer wat foto's er op te slingeren hier.

 

Eet smakelijk en een fijne avond allen!

 

 

To be continued....

 

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pics?/

 

It didn't happen... :whistle:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE Bio Roots stopt direct op moment van schakelen naar 12/12, Plagron Power Roots gaat door tot en met 3e week 12/12 en BioNova Bio Roots stond in het schema zelfs nog voor week 4 van 12/12 (al heb ik dat zelf niet gedaan).

 

Denk dat er dus niet echt een eenduidig antwoord op is tot hoe lang je dat gebruikt. Het lijkt me eerlijk gezegd kansloos om dat er nog bij te gooien als de groei gestopt is (of vlak daarvoor). Dan ontwikkelen de wortels zich ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het tot ver in de bloei.

Alleen kan ik niet zoveel zeggen of dat ook idd effectief is.

Aan de andere kant, het houd je wortels wel vitaal. En dat is ook nuttig toch. Voor de kosten hoef je het niet te laten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit leuk verslag ook dat je dat laat zien met je rot respect!

 

Ben benieuwd naar de volgende ronde zal er vanaf het begin af aan bij zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het tot ver in de bloei.

Alleen kan ik niet zoveel zeggen of dat ook idd effectief is.

Aan de andere kant, het houd je wortels wel vitaal. En dat is ook nuttig toch. Voor de kosten hoef je het niet te laten..

Hmm, dat zou ook nog kunnen ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties hier mensen.

 

@Wietefras. Klopt wat je zegt, grote verschillen in kweekschema's, in ons kweekschema van Bio-G-Power geven we nu ook nog wortelstimulator, het schema wat we trouwens flink aangepast hebben, want als we dit schema zouden volgen, dan zouden we de Haze dames zeker overvoeden, en ik heb inmiddels gemerkt dat veel schema's dit hebben.

 

Less is more!

 

 

@Oude Rocker. Je hebt wel een punt! :tu

 

@Malavita. Dank je, natuurlijk laat ik dit zien, is dat zo vreemd dan? Leuk dat je het volgt hier, de volgende ronde? eerst deze maar weer is tot een goed einde brengen, dat is niet altijd vanzelf sprekend hoor om dikke, rijpe, potente knotsen te kweken!

 

Maar het verslag is eigenlijk een beetje onbedoeld overgegaan in deze nieuwe ronde, het is niet anders, volgende ronde wordt weer een nieuw topic.

 

 

Dan nu plaatjes kijken maar:

 

 

Kijk ze staan, fier overeind, 31-12-2014:

 

gallery_37549_17800_101267.jpg

 

 

Daar gaan ze, de hoogte in 4-1-2015:

 

gallery_37549_17800_159456.jpg

 

 

Sommigen zijn weer niet te stoppen, 6-1-2015:

 

gallery_37549_17800_159799.jpg

 

gallery_37549_17800_150632.jpg

 

 

Goed te zien zo, lange sprietige Haze dames, degene die al wat langer meelezen herkennen dit wel van de vorige stekkenronde, 11-1-2015:

 

gallery_37549_17800_95945.jpg

 

gallery_37549_17800_136676.jpg

 

gallery_37549_17800_159045.jpg

 

gallery_37549_17800_144703.jpg

 

gallery_37549_17800_48902.jpg

 

gallery_37549_17800_169298.jpg

 

 

Uiteindelijk zal dit er aan moeten komen!

 

gallery_37549_16651_18399.jpg

 

Dit soort knuppels.

 

 

We gaan het zien, vanavond weer wat bind en diefsessies verrichten, gaan we de watergiften en de EC verhogen, ze zijn wel toe aan wat extra voeding.

 

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer allemaal netjes en gezond uit, op naar die dikke colaflessenknotsen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ben een tijdje weg geweest.

Heb ik iets gemist, zijn dit stekken van je eerdere Vision Seeds ronde of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Venasnar, bedankt hoor, ha ha laten we hopen op een mooie ronde, al weten we dat deze Silver Haze stekken geen knuppels geven, zoals de zaden, wel mooie wiet!

 

@Spacefrog2. Hey man, ja dacht al zoiets, ga je de draad weer oppakken? Ja denk dat je wat gemist hebt, maar het verslag is begonnen met de SH zaden van Vision Seeds, maar er waren problemen met de ontkieming met de volgende zaden (nooit meegemaakt, dus vreemd) we hebben toen de 9 ontkiemden van de 25 weggekiepert, we moesten er 16 hebben, gedoe met Vision, wat communicatieproblemen, maar ze zijn ons uiteindelijk tegemoet gekomen met nieuwe zaden + 5, dus heel netjes opgelost van hun.

 

Maar we wilde weer zo snel mogelijk draaien dus niet afgewacht, en SH stekken geregeld, het verslag is eigenlijk in elkaar overgelopen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El oro,

 

Heb me weer eens ingelezen in je topic. Die nieuwe stekken zien er mooi uit.

Waarom niet getopt? Hopelijk knallen ze niet uit je tent man.

 

Op naar lekkere toppen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig hier hoor :tu

 

unstoppable :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tune. Leuk dat je weer mee leest, en bedankt.

 

We hebben ooit wel eens een rondje getopt, maar hadden niet echt het idee dat er toen meer afkwam.

De groei gaat er wel wat uit nu, denk dat ze rond de 90 cm zullen worden, ter vergelijking, van de dames uit zaad waren sommigen rond de 125 cm, die waren echt niet te stoppen, lamp op maximale hoogte, maar het ging net.

 

Het doel was/is mooie Hazekaarsen te kweken zonder toppen.

 

 

Hey Sensi. Dank je wel, ja hoor lekker de boel draaiende houden, net als bij jou! ;)

 

 

Zoals gezegd, het klimaat is mooi, dames gaan meer drinken, deze fase houden we de tensio rond de 100, maar we tillen altijd even de potten ter vergelijking (duurt 5 minuutjes) ze drinken niet allemaal even veel, en teveel water met de daarbij behorende problemen is zo geschied, de plant laat het ook wel zien natuurlijk.

 

Gisteravond weer wat gedieft, weer wat kleine takjes onderin weggehaald, takjes die later met gewicht zouden knakken gebonden op de bamboetjes, nog wat geschoven hier en daar (laagsten recht onder de lamp, hoogsten aan de buitenkant) maar door het pletwerk hebben we best een mooi egaal veldje gekregen, wat met stekken natuurlijk al minder een probleem is dan met zaadplanten.

 

Bloei zit er mooi in, en witte bolletjes beginnen zich overal te ontwikkelen, mede door het open gewas zullen ook de lagere topjes mooi hard afbloeien.

 

 

Gaan met die wijven! :whip:

 

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig weer Oro, ga zo door!!

 

Thanks for your info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,die staan er mooi bij,mooie gelijk matig veldje wat wietefras al aan gaf,en je werkt schoon en prober dikke duim

Mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Spacefrog2. Hey man, ja dacht al zoiets, ga je de draad weer oppakken? Ja denk dat je wat gemist hebt, maar het verslag is begonnen met de SH zaden van Vision Seeds

 

Ik heb de draad nooit neergelegd ;) Heb zelf nu de cheese van Vision, is ong halverwege, zie mijn topic.

Succes verder met je SH ze staan er goed bij, ik kom af en toe even een kijkje nemen.

Edited by spacefrog2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel mannen.

 

@Lenny666. Thnx, ja, dat is wel de doelstelling...zo doorgaan. Enne graag gedaan natuurlijk.

 

@Wietefras. Ja best wel he, maar de groei is er aardig uit, verwacht een planthoogte van 85 cm.

 

@misterxl. Dank je, ja hoor we zijn best tevreden, met zaad is het vaak veel meer gedoe. Ja schoon werken is altijd prettig, en schoon werken is belangrijk om de kans op beestjes tot een minimum te beperken.

 

@spacefrog2. Oke, goed te horen, zal is even in je verslag komen gluren. Cheese is een heerlijk soortje, wij hadden Cheese van de Greenhouse, veel pheno verschil, was een lastige ronde, wel een lekker wietje afgehaald uiteindelijk.

 

Dank je wel man, leuk dat je af en toe is aanschuift.

 

 

Vanavond weer een bezoekje gebracht aan het lab.

 

Stond er vredig bij, en ze beginnen al te "stinken" Ze krijgen steeds meer dorst ook, we zitten nu aan 10 liter voor alle 16, dit gaat nog wel opgevoerd worden, ze gaan de "zuipperiode" in!

 

Per 10 liter water 21 graden krijgen ze nu:

Groeivoeding 10ml.

EC 1.2

PH 6.0

 

De topontwikkeling begint goed op gang te komen, steeds meer witte bollekes beginnen zich te ontwikkelen in het open gewas, dat verklaart ook de heerlijke zoetige Haze lucht die je tegemoet komt als je de tent openritst.

 

Klimaat is ook op orde, we zitten eigenlijk altijd op de juiste waarden, soms er iets boven, soms er iets onder.

 

Genoeg gelult weer, nog een paar fotootjes dan:

 

 

Hij moest er hoognodig komen:

 

gallery_37549_17800_381885.jpg

 

 

Koekoek, buds in de maak:

 

gallery_37549_17800_2387862.jpg

 

gallery_37549_17800_2817336.jpg

 

gallery_37549_17800_1679662.jpg

 

 

Zelfs al wat beginnende sneeuw te zien:

 

gallery_37549_17800_1077559.jpg

 

 

Wordt er zelf wel vrolijk van. :j

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog additieven gebruiken? (pk, boost oid)

 

Ziet er verder goed uit hoor.

Al zou ik zelf wat hoger gaan in de EC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Oude Rocker.

 

Je kent me een beetje he, we gebruiken de hele voedingslijn van Bio-G-Power, dus ook de bloeivoeding en de PK booster straks.

 

Kan je onderbouwen waarom jij hoger zal gaan in de EC?

 

Bedankt weer, maareh, begint het alweer te kriebelen bij je?

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij wel ja.. (kriebelen)

Maar de buiten temperaturen zijn voor mij nog niet goed hé

 

Je zit nu op 1.2

Ik meen dat de meesten, (ik ook) zo rond deze fase tenminste 1.6 er in gooien.

Sommigen nog wel hoger.

 

Maar het blijft natuurlijk plantje "lezen".

Zolang ze nog niet glimmen, kan het omhoog toch?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boel dik isoleren man met glaswol met alufolie, kan je gewoon doordraaien, beetje bijstoken nog, dan kan je prima doordraaien hoor. Wij hebben de ruimte geisoleerd met 16 cm dik glaswol (was een hele mooie aanbieding toen bij de gamma) we stoken een beetje bij als de lamp uit is, we hebben prachtige waarden. Stroomverbruik valt mee, omdat de kachel op een thermotimer staat.

 

Wat die EC betreft, deze Haze stekken zijn nogal gevoelig voor voeding, "less is more" zullen we maar zeggen.

 

Ik geef ze liever wat te weinig, zodat we later altijd extra bij kunnen voeden, met overvoeding zijn de problemen veel groter, met blokkades en dat soort ellende.

 

Het blad begint nu te glanzen, dus ze zijn gezond, we geven uiteindelijk een EC van 1.8 in de laatste voedingsweken.

 

Ieder voedingsschema heeft ook weer andere waarden in een bepaalde periode.

 

Wel hebben we de lamp nog wat hoger gehangen, ze hadden wat last van het zonnetje, peer is geboost naar 660 watt!

 

Maar goed dat je meedenkt, daar hebben we wat aan.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meedenken doe ik graag Oro..

 

Maar mijn hokje staat buiten en is wel heel goed geïsoleerd, maar dat heeft eigenlijk niet zoveel zin als je 4 tot 5 keer per uur je lucht ververst.

Je zuigt dan toch je koude (buiten)lucht naar binnen en die zul je toch moeten opstoken naar minimaal 20 graden.

En ja, ik heb 2x 120 watt verwarming, maar stel dat er toch nog vorst komt, dan hou ik het nooit op temperatuur..

 

Dussss,,, nog even geduld hebben en de weersverwachting in de peiling houden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...