Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djeerdtown

(Semi) Gesloten Systeem En Koelcel

Recommended Posts

Uit een opticlimate komt lucht van tussen de 10 en 15gr.

 

Als je die koude lucht op je gewas blaast of erover krijg je klauwblad. De koude lucht moet mengen met de warme lucht van je llampen en daarom moet de slang eroven hangen en naar onder blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een opticlimate komt lucht van tussen de 10 en 15gr.

 

Als je die koude lucht op je gewas blaast of erover krijg je klauwblad. De koude lucht moet mengen met de warme lucht van je llampen en daarom moet de slang eroven hangen en naar onder blazen.

 

Behalve uit die van mij, daar komt 21 graden uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mag jij hem onder de lamp hangen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

djeerdtown , je kan een tempmeter in de slang van je onderdrukafzuigertje hangen , zodat je weet of de uitgeblazen lucht niet te warm is ( voor iedereen/situaties anders , tot 15 cm pijp kan bv van een cv instalatie zijn )

 

mocht je temp (van onderdrukafzuiger)te hoog zijn kan je evt lucht bijmengen van buiten je hok .

 

dus 1 slang met filter in hok en 1 erbuiten , heb je gelijk dat mocht er lucht ontsnappen (bij hok binnen gaan ) het weggezogen word.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt toppers voor de tips en adviezen!

 

Ik zal het filter proberen tussen de LVS en de lampen te hangen zodat er voornamelijk koude lucht word afgezogen! Ik houd denk wel de kamer waarin het hok staat gesloten. Wat is de beste plaats om de co2 generator te plaatsen? Ik las hier en daar bij de opticlimate zodat het via de LVS mooi verdeeld word door het hok maar als ik mijn filter onder de LVS zet word het zo weer weg geblazen uit het hok.. Of is dat niet erg als ik de kamer afsluit en het uiteindelijk weer naar binnen komt?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mag jij hem onder de lamp hangen :likken:

 

Dat vroeg ik laatst nog, zei je nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Heren,

 

Waar zal ik de co2 generator plaatsen? Ik snap zover mogelijk van het filter vandaan maar ik las dat mensen de co2 voor de opticlimate plaatsen zodat het via de luchtverdeelslang gelijkmatig over de ruimte verdeeld word. Maar ik zat te denken om juist het filter bij de luchtverdeelslang de plaatsen zodat de lucht die uitgeblazen word zo koud mogelijk is. De ruimte is 3.00 bij 2.80 en zo'n 2.20 hoog. Wat is het beste om te doen en wat zal ik afzuigen het gaat alleen maar om een beetje onderdruk om geur problemen te voorkomen..

 

Bedankt alvast!

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achterin de plenumbox als je die gaat gebruiken.

 

Haha, dan fikt die af.

 

-Met een plenum box onder je aanzuigbuis (op de grond)

-Zonder plenumbox onder de opticlimate (op de grond)

 

Aan de muur hangen kan soms ook als de afstand tov iets anders maar ver genoeg is dat de boel niet in de hens gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond hem wel grappig. Gelukkig staat er nog geen opti. :lol:

 

Altijd zo waakzaam jij racker. Zonder jou vielen er veel gewonden. :hug:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof me, er zijn werkelijk mensen die zo'n dingen doen......

 

Koude co2 (koolzuurgas) kun je wel ergens in je plenum vrotten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt @racker

 

Paar vraagjes nog dan is het duidelijk voor me hoop dat jullie me kunnen helpen bare with me please.

 

Wat is beter met of zonder plenum box werken ik heb ruimte genoeg om in het hok te plaatsen.

 

je zuigt warme lucht er uit met box en ik Neem aan dat je met een andere slang de koude lucht er weer in blaast? Dus onder de aanzuigbuis die de warme lucht er uit zuigt met box plaats je de co2 generator en zonder box onder de opticlimate op de grond en dan word het verspreid wel via de opti en lvs?

 

Wat is de beste locatie om een filter te plaatsten gewoon hoog tegen plafond zo ver weg mogelijk van de co2 generator of maakt het niet uit omdat het toch via de lvs word verspreid en dan maar beter boven de lvs houden? Ik wou eigenlijk het filter onder de lvs houden om zo koud mogelijke lucht af te blazen maar dat lijkt me niet handig met c02 door de lvs.

 

de ruimte is 3.00 x 2.80 x 2.20 (met 2 aarde bakken van 3 x 1 en in het midden een loop pad )

 

Hoeveel zal ik afzuigen om het zo minimaal mogelijk te houden om de co2 te behouden maar wel een beetje onderdruk houd voor stank overlast

 

Laatste vraag:

 

Moet ik nog passieve lucht in laten komen of actief eventueel? Hoe bereken ik dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter maakt niet heel veel uit. Ik zet zou hem iig aan de overkant tov de opticlimate zetten/hangen.

 

Je wil alleen onderdruk en geen luchtverversing. Beste neem je een afzuiging die 5x/uur je ruimte van verse lucht kan voorzien met een cli-mate ervoor. Hoe groter je passieve inblaas, hoe minder vacuum, hoe meer co2 verlies.

 

Spleet onder de deur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cli-mate bedoel je een frequentie regelaar van hun?

 

Het is een koelcel dus spleet onder de deur zal niet makkelijk gaan... zag in een topic van greenlady (semi gesloten test met a&t) dat ze buisjes onder haar aardebakken had lopen voor wat passieve inlaat maar die buis diktes waren precies berekend en afgestemd op haar ruimte. Er zal toch wat lucht in moeten anders blijft er druk opgebouwd worden ofniet?

 

Bedankt voor je hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderdruk filter is alleen om er voor te zorgen dat er onderdruk gecreeerd wordt! Het woord 'filter' doet je misschien anders vermoeden. Misschien is onderdruk afzuiger een betere term. Maar het idee is zoals Racker al zei dat er normaal gesproken door de kieren stank naar buiten kan komen. Als jij zeker weet dat die koelcel van jou luchtdicht is hoef je geen onderdruk filter op te hangen. Persoonlijk denk ik dat er inderdaad weinig lucht ontsnapt uit zo'n koelcel. Dus als je al wel een onderdruk afzuiger zou ophangen dan hoeft dat in zo'n koelcel maar een hele lichte te zijn en hoeft hij niet zo sterk.

 

Je hebt geen verse lucht nodig. Nogmaals, de enige reden voor een onderdruk afzuiger is om de stank niet naar buiten te laten komen. Als je daar geen last van hebt hoef je ook niet af te zuigen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haar

 

Als je "haar" zoent voel je stoppels :dribble:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker Op welke lippen voel je stoppels? :likken: Haha hem/haar je weet wie ik bedoel :innocent:

 

Ik kan niet gaan gokken dat er geen lucht zal ontsnappen dus wil toch minimaal gaan afzuigen maar 5 x lijkt me wat veel als ik ook nog is co2 gebruik.. Maar ik heb nog geen idee hoe ik het passieve inlaat ga regelen iemand een suggestie?

 

En wel of niet een plenum box gebruiken voor de opti als je kan kiezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Geen plenum

-Met een cli-mate zuig je niet veel af, maar je kan het wel (oogsten enz)

-Inlaat zo maken dat je de grote ervan kan veranderen, dan kun je nog wat finetunen. Dat geeft je dan ook meteen de keus om zonder co2 te werken. (je weet nooit wat er kan schelen)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je een passieve inlaat creeren? Als de ruimte zo dicht is als jij denkt dan hang je er toch een zo licht mogelijk afzuigertje in van bijvoorbeeld 100m3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat er vanuit dat alles goed gaat, ik ga er vanuit dat niet altijd alles goed gaat. Dan heb je een plan B nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ook een afzuiger er in knallen. Maar gewoon een lichte. Imo omgekeerde wereld: zorgen voor een lekkage gat om een anti-lekkage systeem op te kunnen hangen :o

 

Wat is het voordeel van een grote afzuiger met een gat in je ruimte tov een kleine afzuiger zonder extra gaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel niet overlast maar co2 :rolleyes2:

 

Vandaar ook de 5x per uur luchtverversing met cli-mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan zonder inlaat dan lijkt me dat het beste ik dacht dat het niet kon aangezien de ruimte helemaal dicht is kan je toch niet lucht er blijven uitzuigen?

 

Mocht er wat fout gaan met de co2 kan ik altijd vrij snel een extra gat in maken voor inlaat.

 

Als ik de co2 generator onder de opti zet op de grond verdeeld het zich dan wel goed via de luchtverdeelslang? Het moet ruim 2 meter omhoog stijgen voordat het in de opti terecht komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft die verdeling; dat is geen enkel probleem. Helemaal als jij gesloten kweekt gaat er geen co2 verloren en qua verdeling maakt het niets uit. Door je OC en zwenkventilatoren wordt het toch wel verdeeld. Enige reden om de kachel voor de OC te hangen is omdat je warme lucht dan direct gekoeld wordt. Hoe warmer de lucht je OC in gaat hoe efficienter hij werkt. Maar als dat niet kan is dat geen probleem (mits je voldoende koelcapaciteit hebt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kachel voor de opti? Is dat wel veilig? als ik afzuig voor onderdruk gaat er toch wel co2 verloren?

 

En je kan dus gewoon een beetje afzuigen om onderdruk te creeeren zonder dat er passief lucht in komt? Bouwt er dan niet druk op of een flink vaccuum ofso? Je kan toch niet lucht blijven uitzuigen in een luchtdichte kamer? En hoeveel raad je aan om minimaal af te zuigen voor een beetje onderdruk 100 m3 genoeg? (ruimte 3.00 x 2.80 x 2.20 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...