Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djeerdtown

(Semi) Gesloten Systeem En Koelcel

Recommended Posts

Je zult het inmiddels allemaal wel af hebben. Maar het gaat inderdaad om een beetje onderdruk creeeren. Geen flink vacuum opbouwen dus. Je doet dit natuurlijk alleen als je kamer niet 100% luchtdicht is. Via kieren langs duren etc etc kan lucht naar binnen komen. Maar als jij zeker weet dat die van jou 100% dicht is dan hoef je het niet te doen natuurlijk.

 

De co2 die verloren gaat is niets om je druk over te maken, je zuigt immers minimaal af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren/ all,

 

Wat een fijne discussie, ongeveer het systems design wat ik in gedachte had.Dit valt wel onder high tech growing :-)

 

Ik heb echter de mogelijkheid om de afgevoerde lucht te bufferen ( volume =2x het volume van de geventileerde ruimte die in bedrijf is)

Vervolgens kan ik het gebufferde volume met gebalanseerde ventilatie en filtering afblazen naar buiten.( en ook een gelijk volume buiten lucht innemen)

Gevoelsmatig zit hier een voordeel in qua warmte voor de ruimte die donker staat maar ik graag me at hoe dat met de co2 balans van de gebufferde luchthoeveelheid zit.

Ventilatie kan ik sturen op temperatuur en/ of co2 percentage en desgewenst koelen in de ruimte of buffer.

 

Zit ik fout en/of zie ik iets over het hoofd?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Geen plenum

-Met een cli-mate zuig je niet veel af, maar je kan het wel (oogsten enz)

-Inlaat zo maken dat je de grote ervan kan veranderen, dan kun je nog wat finetunen. Dat geeft je dan ook meteen de keus om zonder co2 te werken. (je weet nooit wat er kan schelen)

 

@racker is het ventilatievoud zonder co2 ook nog steeds 4/5 of kan je better van 6 uitgaan en terug regelen?

 

Antwoord wordt erg gewaardeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder co2 toevoeging?

 

Zonder co2 toevoeging moet je 5x de ruimte verversen/uur.

Voeg je co2 zelf bij dan is de overlast je maatstaf.

 

Overlast blijft je grootste vijand, hou daar rekening mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder co2 toevoeging?

 

Zonder co2 toevoeging moet je 5x de ruimte verversen/uur.

Voeg je co2 zelf bij dan is de overlast je maatstaf.

 

Overlast blijft je grootste vijand, hou daar rekening mee.

Thanx, LBH / kanalen dimensioneren op 5x (als maximum) en volume aanpassen bij co2 toevoeging,

Had jij mijn stelling over het gebruik van een buffer nog gelezen?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je buffer kan 2 x de inhoud van je werkruimte bevatten, er zit daar echter al lucht dus krijg je overdruk. Daarom schreef ik dat overlast je grootste vijand is.

 

Bovengronds luchtdicht krijgen is voor een normaal mens haast onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je buffer kan 2 x de inhoud van je werkruimte bevatten, er zit daar echter al lucht dus krijg je overdruk. Daarom schreef ik dat overlast je grootste vijand is.

 

Bovengronds luchtdicht krijgen is voor een normaal mens haast onmogelijk.

Thanx , tot de afzuig staat alles op onderdruk, het afregelen van de buffer ten opzichte van het volume wat wordt afgezogen zal de uitdaging worden.

 

Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...