Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

19 X Fire Alien Strawberry Onder Gavita 750De Op Kwx-1

Recommended Posts

Er zitten nog geen wortels aan, ze staan nu een week, bij de lc zag ik na 7 dagen toch wel de eerste wortels verschijnen bij deze gaat het denk ik wel stuk langer duren.

Ik wil ze eigenlijk pas in de bloei zetten als de stekken zijn geworteld dus kijk het nog even aan.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold label a & b, roots en ultra MG.

Ph 5,6

Ec 1,45

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,55

 

Het circulatiepompje is stuk gegaan kan ik het vat nog gebruiken na een paar dagen zonder circulatie?

 

Ze beginnen nu wel echt te knallen het probleem is alleen dat de stekken die ik van elke plant heb genomen nog geen wortels laten zien.

Ik wil ze daarom liever nog niet in de bloei zetten maar ik heb denk ik weinig keus helaas.

De stekken staan nu 9 dagen en er is nog niks te zien. De schuifjes van het stekkastje staan nu helemaal open en de temp is 24-25 graden constant dus hier kan het niet aan liggen lijkt mij.

 

Hier nog wat foto's een paar uur nadat de lamp uit was gegaan.

 

gallery_6585_17603_1784464.jpg

 

gallery_6585_17603_554676.jpg

 

gallery_6585_17603_813745.jpg

 

gallery_6585_17603_1337707.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het circulatiepompje is stuk gegaan kan ik het vat nog gebruiken na een paar dagen zonder circulatie?

 

ja hoor, even roeren

 

 

je gaat al veel te laat in de bloei sjaak. denk als je er 7 uithaalt dat het nog te vol wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een indica dominant soortje en ik ga er van uit dat er 9 a 10 vrouwtjes over blijven. Als ze echt te groot worden gebruik ik wel een celstrek remmer.

Maar ik zal vandaag de klok om zetten en hopen dat de stekken snel wortelen dan maar.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah sjaak, heb niet goed gelezen dan. wist niet dat de mannen er nog uit moeten. denk dat het helemaal goed komt als je nu schakelt.

 

ze zijn wel mooi bijgetrokken

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!!

 

Ze zijn mooi bij getrokken en zien er gezond uit vind ik.

Ik heb wel last van beestjes ik denk dat het varenrouwmug is, ik zie een soort sporen op de onderste bladeren wat een beetje lijkt op sporen die je met spint ook hebt en zie af en toe een klein beestje vliegen. Ik weet eigenlijk zeker dat het komt doordat ik laatst een zak kwx had gehaald om de potten bij te vullen, vorige ronde had ik nergens last van.

Wat is hier een goed middel tegen?

 

Ik zie ook eindelijk na 12 dagen een paar worteltjes bij een stek verschijnen, vind de stekken er niet heel fris meer uitzien maar dit maakt me niet heel veel meer uit als ze maar wortelen. Ben ook bezig met een bubble cloner te maken binnenkort is kijken of ze hier makkelijker mee wortelen.

 

2-11

Dag 3 bloei

 

Gold label a & b, roots en ultra MG.

Ph 5,5

Ec 1,50

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,55

 

gallery_6585_17603_2341688.jpg

 

gallery_6585_17603_1987376.jpg

 

gallery_6585_17603_463265.jpg

 

gallery_6585_17603_1998229.jpg

 

gallery_6585_17603_807672.jpg

 

gallery_6585_17603_194368.jpg

 

Mvg Sjaak

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten staan er top bij, mooi volle ruimte toch?

Nu proberen zo te houden, lekker rustig aan met voeding en water

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej ziet er goed uit laat die aardbeien maar komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even een foto gemaakt van een aangetast blad.

Ik denk dat het varenrouwmug is maar ik begin ook te twijfelen of het ook niet nog spint is.

Ik zie soms wel een klein vliegje, iets groter dan een fruitvliegje maar veel sneller.

Ook zie ik als ik vloed hele kleine beestjes op het water drijven.

Op de onderkant van het blad zie ik ook kleine beestjes lopen die verdacht veel op spint lijken. Wat ik dan vreemd vind is dat de planten uit zaad komen en vorige ronde had ik ook geen last van spint en ik ben ook niet in een ander hok geweest waar spint is. Zouden ze mee kunnen zijn gekomen met de kwx misschien?

 

Ik wil volgende keer vloeden wat waterstofperoxide door me vat mengen wat is de verhouding 35% 1 ml op 1 liter water net voor het vloeden in het vat mengen?

Wat kan ik verder nog doen tegen varenrouwmug? ik heb nog neem olie staan zou dit werken?

 

Combinatie van varenrouwmug en spint?

 

gallery_6585_17603_888970.jpg

 

gallery_6585_17603_471314.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn sporen van trips als je aan de onder kant van dit blad zou kijken met een vergroot glas zie je lang werpige licht van kleurige beesje s

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt een beetje geel /licht gele beestje.

klopt het dat ze in de mapito zitten? als ik vloed zie ik ook kleine beestjes drijven op het water.

Wat kan ik er tegen doen?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet alleen dat trips onder blad zit als je ook nog beesjes in je vloed water heb zou ik er toch ok paar onder de loop kijken wat het echt is dan weetje wat je er aan ken doen in ieder geval de trips onder je blad kan je verhelpen met verschilde spuit midelen ik zelf gebruik dit maar dan haal ik gelijk groot flesje om zelf te mengen

http://www.deoosteindeonline.nl/product/724/ecostyle-spruzit-r-gebruiksklaar-750-ml om de week spuiten 3 x dan ben je ze wel kwijt het besten is ook om ze preventief te bespuiten na 5 dagen groei 1 x spuiten week later weer mocht het nodig zijn doen je nog x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sjaak.

Ik lees even mee hier, misschien moet je van die kleverige felgele vliegenvangers ophangen op pothoogte, heb ik ook een keer gedaan toen ik vliegjes had, die dingen zaten helemaal vol na de oogst, maar geen plant aangetast!

 

Heb gelukkig weinig last van ongedierte, maar je hebt ze zo, en dan is het lastig om er af te komen.

 

Mocht het spint zijn, of trips, en daar ziet het naar uit, spuiten met Neem van Parker (die Krasi gebruikt) knal je LV omhoog, en temp wat omlaag, daar hebben ze een pest hekel aan, je planten ook wel, maar een weekje moet wel kunnen in deze fase

 

Spint gedijt het beste in ruimtes die droog en warm zijn, en dan met name de hoekjes waar geen wind komt.

 

Succes met je kleine duiveltjes, zou zonde zijn, je hebt een mooi vol tentje zo.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kanttekening.

 

Mocht het eventueel wel de varenrouwmug zijn, maar aan je blad te zien niet waarschijnlijk, die houden weer wel van vochtige plekken, en zeker van een nat medium.

 

Voordeel van die gele vliegenvangers, je kan met een loep goed zien wat er aangeplakt zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the-choca en El oro verde thnx voor de tips!

 

Ik had nog nooit trips gehad dus was ook niet echt bekend met de symptomen hiervan maar wat ik er zo van lees weet ik nu bijna zeker dat het om trips gaat.

Enige wat ik vreemd vind zijn de kleine beestje die op het water drijven als ik heb gevloed maar misschien zijn dit dan larven van de trips.

Ik heb nog neem olie liggen die je zelf moet mengen met wat zeep en water en zal ook nog even zoon flesje spruzit r halen. De signaal kaarten heb ik ook besteld.

 

Tegen de larven die in de kwx zitten wil ik waterstofperoxide door het water mengen hopelijk heeft dit effect. wanneer moet je dit door je vat mengen, net voordat je gaat vloeden? en de verhouding is geloof ik 1ml 35% peroxide op 1 liter water, klopt dit?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sjaak

 

kijk ook mee op de achtergrond.

je heb vol de trips er in.

wat ik zelf doe. het drainwater door een panty laten lopen.

daar vang je de larven mee. en die drogen dan uit in de panty.

 

veel succes verder.

 

gr prettig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai ai sjaakie toch

hoe is het toch wel weer mogelijk dat dit jou overkomt!

net zoals krasi wens ik het zeker de koningen van dit forum niet toe

de prutsers uiteraard ook niet, maar jou zeker niet

 

gelukkig zit je nog in groeifase, dus kan je nog wild gaan met oplossingen

ik zou alle bovenstaande middelen combineren en nu radicaal te werk gaan dat ze zeker weg zijn

En de waterstof En de panty En de plaklinten En spuiten met neem ofzo

 

veel succes in ieder geval and kill those fuckers!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prettig gestoord Thnx voor de tip ga het volgende keer vloeden meteen doen!

 

@Lord Imotep Ja jammer, dan kweek je uit zaad en op ''Schone'' kwx en haal je toch allemaal zooi naar binnen laatste keer dreef er zelf een duizendpoot op het water tijdens het vloeden, vraag me af waar die laatste zak kwx vandaan komt :wacko:

Maar van wat ik lees is trips wel redelijk te behandelen dus komt vast wel goed.

 

Waterstofperoxide en signaal kaarten zal ik vrijdag gaan gebruiken en spruzit-r en neem olie ga ik een cocktail van maken en als de lamp uitgaat planten hiermee onder spuiten.

 

Bij sommige planten zie ik al wat ballen verschijnen denk dat ik dit weekend de meeste mannen er wel uit kan halen.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan hard Sjaak planten hebben een mooie compacte internode opbouw..

 

De eerste mannen al verwijderd en de stekken al wortels?

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo wat mannen er tussen uit halen. Er zijn nog maar 3 stekken geworteld de rest laat nog geen een wortel zien dit baart me wel een beetje zorgen want ze staan al 2,5 week :wacko:

Wat me wel verbaast dat een van de gewortelde stekken komt van dat gele plantje, helaas blijft deze plant nu wel achter op de rest.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mannen zijn er tussen uit heb 11 vrouwtjes over gehouden van de 19. De lamp staat nu op 750 watt en ze hebben weer een beetje ruimte gekregen. De stekken die geworteld zijn waren allemaal mannen helaas, de stekken die over zijn beginnen er steeds slechter uit te zien en vertonen nog geen wortels. Morgen probeer ik de bubble cloner af te maken en dan knip ik van elke plant nog 1 of 2 stekken om te kijken of het op deze manier wel lukt. Signaal kaarten liggen op de potten, morgen vloeden met wat waterstofperoxide. Van de week spuit ik ze nog een keer helemaal goed in met spruzit-r en ga ik nog wat weg dieven.

 

7-11

Dag 8 bloei

 

gallery_6585_17603_748745.jpg

 

gallery_6585_17603_833056.jpg

 

gallery_6585_17603_2318142.jpg

 

gallery_6585_17603_187499.jpg

 

Stekken :(

 

gallery_6585_17603_205103.jpg

 

Mvg Sjaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken trekken vast wel bij na overpotten

 

toevallig "trips" seizoen ofzo?

 

maar ik kwam swirski mite tegen

 

misschien handig, al is het alleen om de mini's veilig te stellen.

beetje back-up kan nooit kwaad lijkt me.

 

verder doet de neem-olie/tonic hier weer wonderen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej sjaak,

 

Ik schuif aan !! Heb het weedje zelf nog niet geprobeerd :( ziet ervast al een heerlijk begin uit !!

 

grtz

 

hakiimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook niet duur skunkmonster :tu

 

toch wel schandalig dat dit in de rfx zit?

komt vast goed sjaakie ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...