Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Vraag Of Kalk En Afzuren Ph

Recommended Posts

Hoi beste vrienden..

 

Heb besloten om te experimenteren in mijn mini-tentje met een SCroG van zoete soortjes (Strawberry Skunk, Mango Kush).

 

Ik ben langs de GS geweest en kreeg een discussie met de verkoper, hij beweert dit hij helemala niet afzuurt, en ik citeer zijn woorden:

 

Hij: In plaats van scroggen op cocos, kan je misschien beter voor aarde gaan, lekker light-mix!

Hij: Aarde is meer "vergevend".

Ik: Ja maar ik moet dan aparte watervat nemen voor de aarde en voor de coco-tent ivm PH afzuren etc.

Hij: Neejoh, je moet 1gr kalkpoeder per 1L aarde mengen, dan een 10L emmer kopen en alleen je voeding erin, EC meten en meteen wateren, zonder PH te meten.

Ik: Ja maar mijn kraantjes PH is 8.4!

Hij: Als je een goeie kalkbuffer hebt in je aarde, dan hoef je niet af te zuren. Ik heb zelf de laatste 2 draai geen druppel -PH gebruikt.

Ik: Oh dat wist ik niet.. maar is dat niet alleen voor bio of organische voedingen dan? Dat niet afzuren!?

Hij: Nee met aarde kan je dat ook doen met minerale voeding, geen probleem!

 

Klopt zijn verhaal? PH boven de 8.0 en niet afzuren, ongeacht de EC, en dit allmeaal door een beetje kalk toe te voegen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt indd.

Met minerale voeding van H&G zakte mijn PH altijd al tussen de 6.5en 6.8(ligt een beetje aan de locatie).

En ik hoefde ook niet af te zuren,wanneer ik dit wel deed kreeg ik juist problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okeee..

Maar in het begin, stel je begint met EC 1.0 of lager... dan is je PH na toevoegen van je voeding nog rond de 7.0 - 7.5, moet je dan wel bij afzuren?

 

@wietbladeren

Voeg je zelf dus ook kalk toe? Is het mogelijk om aarde te hergebruiken door aan het einde goed te spoelen en weer op te waarderen met nieuwe kalk?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan hem dan iets wat afzuren,maar je gebruikt zo en zo veel minder PH -.

Ik kocht iedere keer nieuwe aarde.

En ja je kan je aarde opwaarderen.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar ik ben nog steeds een beetje in de war. Op internet lees ik dat kalk de PH in aarde verhoogt. Als mijn (onafgezuurde) voedingsoplossing een PH zal hebben van 7.0 ofzo.. dan wordt de PH dus eigenlijk veel hoger vanwege de kalk. Dat kan dan toch niet kloppen als planten het redelijk optimaal doen rond ph 6.0 +-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey led kroket.

De man vd GS heeft wel gelijk.

hij zegt ook niet dat kalk afzuurd, maar dat het buffert.

Als je veel voeding in je water gooit dan gaat je Ph vanzelf omlaag.

En de wortels regelen de rest(kost wel energie)

 

maarja beter gewoon hydro, want aarde blijft k#t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar niet teveel van in doen.

 

Aan de overige mensen hier, gooi er maar lekker veel van in je aarde doet ze goed.

 

Iemand nog belangstelling bij 2 vuilniszakken vol met kalk? mag je gratis halen hier.

 

:lol:

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...