Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrblonde01

Tds Waarde Naar Ec Converteren

Recommended Posts

Mijn EC meter geeft een TDS waarde aan van 329 (x10), helaas geen EC waarde (zoals 2.0), weet iemand hoe dit te converteren is? Er staat niks over in de handleiding. Wel dat hij is gecalibreerd op 500us/cm.

 

Dit is een link naar de meter: http://www.ebay.co.u...K%3AMEBIDX%3AIT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben ze je de verkeerde meter gestuurd. Die meter in de link is een EC meter. Als er US op staat is het een EC meter en als er TDS op staat is het een ... je raad het al .. TDS meter.

 

329 (x10) is wel een extreem hoge TDS waarde. Weet je zeker dat dat niet een EC waarde is?

 

Maar goed, als het toch een TDS meter is dan kun je dat omrekenen. Helaas zijn er verschillende omrekenfactoren al is de 500ppm het meest waarschijnlijke:

http://www.manicbota...sion-chart.html

 

Als het 500ppm is moet je dus door 500 delen of makkelijker met 2 vermenigvuldigen en de comma verschuiven.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft je meter aan in "parts per milion"?

 

There are three conversion factors which various manufacturers use for displaying ppm's...

 

USA 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

European 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Australian 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

 

For example,

 

Hanna, Milwaukee 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

Eutech 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Truncheon 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben ze je de verkeerde meter gestuurd. Die meter in de link is een EC meter. Als er US op staat is het een EC meter en als er TDS op staat is het een ... je raad het al .. TDS meter.

 

329 (x10) is wel een extreem hoge TDS waarde. Weet je zeker dat dat niet een EC waarde is?

 

Maar goed, als het toch een TDS meter is dan kun je dat omrekenen. Helaas zijn er verschillende omrekenfactoren al is de 500ppm het meest waarschijnlijke:

http://www.manicbota...sion-chart.html

 

Als het 500ppm is moet je dus door 500 delen of makkelijker met 2 vermenigvuldigen en de comma verschuiven.

 

Het is precies dezelfde als de Ebay link, maar als ik die waarde deel door 500 zou mijn EC na de standaard geadviseerde voeding (5ml op 1 liter Hy-Pro Terra) al 6,58 zijn?

 

Geeft je meter aan in "parts per milion"?

 

There are three conversion factors which various manufacturers use for displaying ppm's...

 

USA 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

European 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Australian 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

 

For example,

 

Hanna, Milwaukee 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

Eutech 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Truncheon 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

 

Volgens mij is het parts per million inderdaad... Hij geeft dus 3290 ppm aan. Gewoon kraanwater gaf iets van 680 ppm aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou gewoon voor een ec meter gaan dat scheelt een hoop gedoe, die ec van 7 dat kan haast niet met zo'n beetje voeding.

 

of als het allemaal niet zoveel uitmaakt maximaal de dosering geven die op de fles staat dan komt 't ook wel goed.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een eenvoudige meter van bluelab, de truncheon.

Daarmee kan ik de ppm en de EC aflezen.

Zoals op deze afbeelding:

 

truncheon-conversion%20chart-500x500.jpg

 

Mijn kraanwater heeft een EC van 0.4, da's 280 ppm.

 

Maar heb je niet per ongeluk 50cc voeding op een liter gedaan, ipv 5 cc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou gewoon voor een ec meter gaan dat scheelt een hoop gedoe, die ec van 7 dat kan haast niet met zo'n beetje voeding.

 

of als het allemaal niet zoveel uitmaakt maximaal de dosering geven die op de fles staat dan komt 't ook wel goed.

 

Het probleem is dat mijn kweek niet zo goed gaat: http://www.wietforum.nl/topic/112205-bladprobleem-kush-litemix/

 

Dus ik wil graag dingen kunnen uitsluiten.

 

Ik heb een eenvoudige meter van bluelab, de truncheon.

Daarmee kan ik de ppm en de EC aflezen.

Zoals op deze afbeelding:

 

<knip>

 

Mijn kraanwater heeft een EC van 0.4, da's 280 ppm.

 

Maar heb je niet per ongeluk 50cc voeding op een liter gedaan, ipv 5 cc?

 

Mooi overzichtje! Helaas kan ik er niet veel mee denk ik dan...

 

Ik doe iedere keer exact 5 ml met een injectiespuitje...dus het zou goed moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan maar 1 tip geven, lezen totdat je een ons weegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is precies dezelfde als de Ebay link, maar als ik die waarde deel door 500 zou mijn EC na de standaard geadviseerde voeding (5ml op 1 liter Hy-Pro Terra) al 6,58 zijn?

Als er US op die meter staat dan moet je helemaal niets delen. Dan is het een EC meter. Dat US staat voor "μS" (microsiemens).

 

Ik had precies dezelfde, maar die van mij was helaas vrij snel stuk. Heb nou toch maar iets beters gekocht. Ook met temperatuur correctie. Al heb ik niet het idee dat dat nou zoveel uitmaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is precies dezelfde als de Ebay link, maar als ik die waarde deel door 500 zou mijn EC na de standaard geadviseerde voeding (5ml op 1 liter Hy-Pro Terra) al 6,58 zijn?

Als er US op die meter staat dan moet je helemaal niets delen. Dan is het een EC meter. Dat US staat voor "μS" (microsiemens).

 

Ik had precies dezelfde, maar die van mij was helaas vrij snel stuk. Heb nou toch maar iets beters gekocht. Ook met temperatuur correctie. Al heb ik niet het idee dat dat nou zoveel uitmaakt.

 

Hoe heb jij het met hetzelfde apparaat kunnen converteren naar de EC waarde dan? Of kunnen we gewoon niks met die μS waardes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 EC=1 μS/cm. Je hoeft dus niet te converteren, omdat het gewoon hetzelfde is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 EC=1 μS/cm. Je hoeft dus niet te converteren, omdat het gewoon hetzelfde is.

 

Wat ik begrijp van vrijwel alle berichten over EC waarden in dit forum, is dat deze zo rond de 2,0 moet zijn als er voeding is toegevoegd. Wat heb ik er dan aan als de meter aangeeft dat mijn kraanwater al een waarde van 680 aangeeft, en na het toevoegen van de geadviseerde hoeveelheid voeding 3290?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet alleen de comma nog plaatsen. 680 is 0,680 en na het toevoegen van voeding is het 3,290.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet alleen de comma nog plaatsen. 680 is 0,680 en na het toevoegen van voeding is het 3,290.

 

Thanks voor het verduidelijken man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is jammer dat ze besparen op een comma in het display, maar die EC meters kosten dan ook wel heel erg weinig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...