Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pope

Bladproblemen

Recommended Posts

Bedenk ook dat bladvergeling normaal is zo richting het einde van de bloei.

Weet ik, merk ik bij mijn andere 2 dames. Maar deze is pas aan de bloei begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zou ook in sticky's kunnen kijken daar vind je deze link en als je erop klikt zal je wijzer worden.

Weet ik , maar op deze pagina is niets terug te vinden die op mijn probleem gelijkt.

Ik heb echt wel de moeite genomen, hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stikstof tekort zou ook nog kunnen , alhoewel ,dan is het meestal een meer gelijkmatige vergeling. Die bladeren op de foto,zijn dat de meest vergeelde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het in de richting van de K zit .................

Kijk anders eens bij canna op de site, die hebben in hun infokoerier ook enkele foto's staan over tekorten.

Wat hebben ze tot nu toe dan te eten gehad................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is normaal tijdens de bloei. Kan idd licht gebrek zijn aan Kalium, maar er zijn altijd bladeren die tijdens de bloei vergelen en opdrogen, dus...

 

Je hoeft je geen zorgen te maken. Gewoon bij het bemesten, erop letten dat er meer fosfor (P) in je meststoffen zit dan Stikstof (N) of Kalium (K). Dat zorgt nl. voor betere bloei. (bv. beendermeel)

 

zara

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor beendermeel is het te laat.

als het echt een tekort is moet je voor een direkt opneembare voeding gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn andere 2 dames hun bladeren worden gelijkmatig geel en sterven af. Dat is normaal.

Maar bij die ene plant is het zo dat de randen fel geel worden en verdorren.

Tevéél voeding is een mogelijke oorzaak. Ik stop nu toch met voeding geven. Als blijkt dat dit de oorzaak was zal ik daar vlug genoeg achterkomen.

 

Beeldmateriaal:

 

hier

Edited by Onimusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is volgens mij idd overvoeding....wat ik gezien heb bij een tekort van iets, is dat de bladeren wel egaal geel worden, maar niet gelijk een bruin randje krijgen (verbranden)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben geen kenner op dit vlak (heb zelf nog nooit vloeibare voeding gebruikt), maar is het niet gewoon de bladeren die de opgebouwde stoffen afstaan tbv de voortplanting (de toppen dus)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben geen kenner op dit vlak (heb zelf nog nooit vloeibare voeding gebruikt), maar is het niet gewoon de bladeren die de opgebouwde stoffen afstaan tbv de voortplanting (de toppen dus)?

Dat is ondervoeding.....mijn ervaring is dat dan de bladeren wel geel worden, maar zonder bruin randje

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...