Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roodgordijn

Vraag Over Voeding Meten Met Een Ec Meter

Recommended Posts

kennis van me kocht en PH-meter met temp.correctie.

Hoeft niet eens meer af te zuren,mooie ph 6,0

Voorheen zonder temp.correctie moest ie altijd afzuren vanaf 6,7 naar 6,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier klopt iets niet en heb het al eerder gezet om de pagina terug te lezen.

 

Nooit en dan ook nooit eerst je losse elementen erin doen.

 

Altijd eerst A&B (de basis) en dan pas je extra elementen.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd eerst A&B (de basis) en dan pas je extra elementen.

Ok, maar hoe bereken je de verhoudingen dan, als je de aanbevolen hoeveelheid neemt van je basisvoeding zit je al over je gewenste EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wanneer dan je EC meten? direct na A&B of nadat alles in het water zit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd eerst A&B (de basis) en dan pas je extra elementen.

Ok, maar hoe bereken je de verhoudingen dan, als je de aanbevolen hoeveelheid neemt van je basisvoeding zit je al over je gewenste EC.

Daarom nooit de aanbevolen hoeveelheid gebruiken van een voedingsschema. Je zit zomaar te hoog. Sommige schema's van voedingsfabrikanten beginnen op 2.2 en eindigen op 3.4 + dat wil je met een haze niet hebben.

 

En wanneer dan je EC meten? direct na A&B of nadat alles in het water zit..

Na A&B niet meer meten.

 

Pk bv gooi je na je afgestelde waarde A&B en dan gewoon niet meer gaan meten.

 

Je EC is dan idd een stuk hoger als je toch gaat meten maar dat is de bedoeling.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm.

 

Deze discussie, wanneer je EC meten heb ik eerder gezien.

Dus Cum Lude, Eerst met je basis voeding je gewenste EC zetten, vervolgens je toevoegingen en dan je PH goed zetten..

 

Zeg ik dat zo goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou inderdaad zo moeten zijn.

Zijn er ervaringen? ik bedoel minder positief wanneer je het anders doet

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er niet verschillende schema's? Ik zou ook zeggen eerst A+B, dan EC en dan additieven, maar ik zou zweren dat ik ook wel eens een schema heb gezien waar de additieven er eerst in gingen.

 

Ik heb de EC wel eens gemeten na het toevoegen van de additieven en de EC was nauwelijks veranderd. Dus wellicht maakt het ook geen moer uit ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met je basisvoeding je gewenste EC hebt bereikt, neem je dan de aanbevolen hoeveelheid van je additieven zoals op de verpakking vermeld ?

 

Ga je niet zeer gemakkelijk de plant overvoeden op deze manier ?

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus Cum Lude, Eerst met je basis voeding je gewenste EC zetten, vervolgens je toevoegingen en dan je PH goed zetten..

 

Zeg ik dat zo goed?

Dat is juist.

 

Zijn er niet verschillende schema's? Ik zou ook zeggen eerst A+B, dan EC en dan additieven, maar ik zou zweren dat ik ook wel eens een schema heb gezien waar de additieven er eerst in gingen.

Additieven hebben een heel minimaal effect op je EC of doen juist helemaal niets met je EC. Maar ga je extra elementen toevoegen zoals een PK (is wat anders als een booster) doet men dat na je basis.

 

Als je met je basisvoeding je gewenste EC hebt bereikt, neem je dan de aanbevolen hoeveelheid van je additieven zoals op de verpakking vermeld ?

 

Ga je niet zeer gemakkelijk de plant overvoeden op deze manier ?

 

R3

Kijk naar je plant wat ze nodig heeft en stuur daar op. De een kan wel een volle mep waarderen en bij de ander kan de helft al teveel zijn. Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de mensen die weten dat ze het snappen, chapeau voor de juiste antwoorden.. en de rest.. tja ga eerst zelfs eens na hoe iets zit voordat je schreeuwt hoe het moet terwijl het zo niet moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheimpjes mag je niet vertellen he.. :whistle:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier klopt iets niet en heb het al eerder gezet om de pagina terug te lezen.

 

Nooit en dan ook nooit eerst je losse elementen erin doen.

 

Altijd eerst A&B (de basis) en dan pas je extra elementen.

 

 

Dankjewel voor de bevestiging... Heb nooit anders geweten als... maar door verschillende hier toch een klein beetje op een dwaal spoor gebracht.... Maar bij deze bedankt voor de bevestiging... Heb toch de goed info gekregen in het verleden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit staat op de plagron site:

 

Hoe kan ik Green Sensation het beste toevoegen aan mijn voedingsoplossing?

Green Sensation dien je in de verhouding 1:1000 toe te voegen (1 ml Green Sensation per liter voedingswater). Dit zal de EC-waarde met 0,5 uS/cm doen stijgen. Hou hier rekening mee als je de basisvoeding toevoegt.Geef dus minder basisvoeding, zodat de totale EC-waarde niet te hoog wordt.

 

 

 

precies het tegenovergestelde dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm..

Deze discussie kent ook geen waarheid..

 

De ene rekent zus, dan andere rekent zo..

Normaal doe ik altijd eerst de basis. zet de EC daarmee goed en voeg dan de toevoegingen toe..

Ik denk, dat 80% het zo doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de toevoegingen die de EC niet verhogen klopt dat wel, maar de toevoegingen die dat wel doen staat toch wel bij dat je de basisvoeding dan moet verlagen? Of ze moeten er in het schema al rekening mee gehouden hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...