Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekmaagd

Kweekverslag 50 X Amnesia Zoek Hulp

Recommended Posts

Tijdens de strekperiode is deze hoge voeding juist goed! dan hou je ze wat lager. blijf goed op de punten van je bladeren letten.

En bestel die clips, anders ga je de eerste keer veel hoofdtoppen verneuken. ze kosten niks en je kan ze allemaal ermee buigen.

 

ik zou de komende week wel rustig afbouwen naar een halve dosering, en daarna spoelen met afgezuurd water.

Tegen die tijd zullen je bladpuntjes wel redelijk verbrand zijn, dus zou ik beginnen met 1/3e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niemand die hier wat zegt over de tripsen....?

 

Ik zou niet teveel bezig gaan met je voeding nu. Zie overal tripsen.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we dan dag 30.

 

Ik heb de ec even verlaagd van 2.0 naar 1.4 dit bleek wel te helpen de planten gingen weer kaarsrecht omhoog staan.(alleen niet afgebouwd rustig)

Heb nog wel wat zitten pielen met de ph ik denk dat ik de ph verlaging maar voortaan pas doe als het water op tempratuur is , want de laatste paar keer heb ik met koud water de ph aangepast naar 5.8 . De volgende dag als de voeding goed is ingetrokken moet ik alweer de ph bijvullen dan staat die op 6.8 dit waarscheinlijk omdat het water dan warmer is.

Dus volgende keer ph - gewoon net voor het voeden.

 

Helaas blijven ze nog steeds groeien xD heb nog 55 cm tot de lamp de led lamp staat op zijn hoogste stand en bereikt niet alle planten meer even goed

Onder de airco staan 2 achter blijvertjes.

 

@ tokes : Canna haze voeding ? Had ik nog niet eens van gehoord schema heb ik ook niet gevonden heb jij mischien wat info?

Ik heb de clipjes niet bestelfd voor het eerst in tijden een krappe maand ik heb er maar 1 geknakt om te testen en dat is tot nu toe goed verlopen *toch durfde ik het risico niet te lopen vandaar dat ik het er bij 1 heb gelaten.

 

@ cum laude : Tripsen ? Dat zijn zeker die gele spikkeltjes ... Hiervoor had ik een plant staan die werd idd half gespikkelt maar vind dat bij deze nog niet het geval kan ook geen ongedierte vinden nog. Heb een panty gekocht als filter voor de inlaat deze moet ik er nog steeds opzetten.

 

Dag 30

 

Bloeifase / dag 20

 

Ph - 5.8

Ec - 1.4 Canna flores 150 ml Plagron bloeistimilator 50 ml Rizothonic 50 ml

Temp Top hoogte 29

Temp tent +/- 26

LV% 48

 

Vraagje onder elke internode verspringing zit een heel groot blad kan ik deze allemaal verwijderen ? Of gaat dit ten koste aan de zuurstof opname.

 

De eerste echte topjes zijn zichtbaar :) links de 600 watt led midden en rechts allebei 600 watt hps

 

20141105_135424.jpg

 

20141105_135433.jpg

 

 

20141105_135444.jpg

 

Als je goed kijkt zie je de bladeren bij de toppen boven iets gekruld naar beneden hangen het rare is dit is niet bij elk blad.

Zie hier ook boven aan op de top linker blad staat gekruld

 

20141105_135448.jpg

 

 

20141105_135503.jpg

 

Hier boven op de foto zie je aan de linker kant enkele spikkeltjes zitten zijn dit die tripsen ?

 

20141105_140659.jpg

 

20141105_140758.jpg

 

Heeft er iemand nog op en aanmerkingen dan hoor ik ze graag zit er best wel mee in mijn maag waarom nou de bladeren krullen ze verkleuren niet ze gaan krom staan heb de ec verlaag van 2.0 naar 1,4 ze gingen vandaag na de water beurt wel weer kaarsrecht omhoog staan in plaats van wijd uit.

Op de bladeren na die krulde.

 

Is er iemand die iets kan zien over tripsen ?

En kan iemand mij meer vertellen welk schema aan te houden. aangezien dit me eerste kweek is weet ik niet precies met het kweek schema hoeveel weken ik aan moet houden met deze amnesia aangezien op het canna kweek schema 2-4 weken deze fase 4 tot 6 weken dit en dat ect.

Het zou me erg helpem.

 

Ik weet wel volgende keer zet ik grotere potten neer :) en wat minder uiteraard

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit! maar waarom Rizothonic in deze periode?? stop daar aub mee dat heeft echt geen meerwaarde kost je alleen maar geld.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x per week is wat rizhotonic meegeven kan geen kwaad hoor, bevordert je wortelgestel, ook in de bloei!

elke dag meegeven heeft idd geen zin,

ik geef zelf 1x per week beetje wortelstim van house & garden mee.

 

wij willen foto's zonder hpi en led ;) hehe

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x per week is wat rizhotonic meegeven kan geen kwaad hoor, bevordert je wortelgestel, ook in de bloei!

elke dag meegeven heeft idd geen zin,

ik geef zelf 1x per week beetje wortelstim van house & garden mee.

 

wij willen foto's zonder hpi en led ;) hehe

 

:tu

 

Ja ik moet even z'n glaasje ervoor halen misschien wel makkelijker :).

Ik moet mijn draai nog even vinden ik maak nu elke keer een vat van 100 liter aan met alles erin en geef zo om de dag water ik kan denk ik beter gewoon een 50 liter vat maken en in 1 keer geven. En dan de volgende dag gewoon een nieuwe maken voor die dag erna.

 

Geven jullie nu bij elke waterbeurt voeding mee?

Ik namelijk wel en weet nou niet echt of dit goed is. Mischien ook iets teveel vandaar die hangende bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cum laude : Tripsen ? Dat zijn zeker die gele spikkeltjes ... Hiervoor had ik een plant staan die werd idd half gespikkelt maar vind dat bij deze nog niet het geval kan ook geen ongedierte vinden nog. Heb een panty gekocht als filter voor de inlaat deze moet ik er nog steeds opzetten.

Dan heb je ze gekregen door die ene plant blijkbaar. Ik zie op al jou foto's wel lichte verschijnselen van die insecten.

 

Zodra je planten nog niet wit uitslaan van de spikkels komt het wel goed.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cum laude : Tripsen ? Dat zijn zeker die gele spikkeltjes ... Hiervoor had ik een plant staan die werd idd half gespikkelt maar vind dat bij deze nog niet het geval kan ook geen ongedierte vinden nog. Heb een panty gekocht als filter voor de inlaat deze moet ik er nog steeds opzetten.

Dan heb je ze gekregen door die ene plant blijkbaar. Ik zie op al jou foto's wel lichte verschijnselen van die insecten.

 

Zodra je planten nog niet wit uitslaan van de spikkels komt het wel goed.

 

Is het niet handig om er nu al wat aan te doen en wat is de beste oplossing hiervoor volgens jouw ga zelf nog even googlen hoor maar hoor graag je mening beter te vroeg dan te laat er wat aan te doen toch.

 

ja die vorige plant die zat eerst buiten en toch in de tent gezet wel helemaal intensief schoon gemaakt voordat de nieuwe stekken erin gingen..

Was stom en zat er al mee in mijn maag..

 

maar kan je deze beestjes zien en is dit erger dan spint ? .... Ik heb ook een flesje tegen spint is dat al handig om bij voorbaat al in te sprayen voordat er een uitbraak komt. misschien 1 keer per week doen het is natuurlijk ook wel een oerwoud dus alles inspuiten nadat er een plaag word geconstateerd is ook lastig.

 

Alvast bedankt

 

amnees doet het prima met de helft / 1/3e van de voeding, behalve in je strekperiode dan mag ie wel wat hoger.

Dan moet je er daarna wel weer voor zorgen dat je hem weer omlaag haalt, ik doe dat door te spoelen met florakleen.

Als je vaker amnees gaat zetten raad ik je canna haze special aan, daar houdt ze wat meer van dan de normale canna.

Ik gebruik daarvan zelfs vaak nog maar de helft van aangeraden dosis, terwijl die er speciaal op aangepast is.

 

 

Als ze nog strekken de voeding zo hoog houden, na de strek zou ik het dan weer lekker afbouwen.

Die lichte verkleuring op het blad die ik zie komt denk ik door het licht?

Op de andere foto's zien ze er heel donker groen uit, heb je verbrande puntjes?

 

bij beginnende bloei kan je nog makkelijk dieven, als ze in goede staat zijn komen ze er weer gemakkelijk bovenop. Tenzij je met heel veel fluf over wilt blijven, waar je ook twee keer zo lang mee bezig bent met knippen..

 

Zou je me wat meer info kunnen geven over die canna haza special en of het kweek schema die ik moet aanhouden ivm de weken weet nu niet echt in welk stadium ik zit.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tripsen kan je beter hebben als spint vind ik. Spint kruipt overal heen en op je toppen en tripsen niet.

Trips maakt alleen je blad stuk wat weer zorgt voor minder photosynthese en stress. Spint rook je mee met je wiet en de tripsen niet. Je kan eventueel anti beesten uitzetten maar ook dat ga je dan straks roken. :lol:

 

Je moet niet gaan sprayen met middelen in de bloei.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

informatie erover is schaars, kweekschema's al helemaal.

Canna Haze voeding bevat een een laag gehalte aan stikstof en is rijk aan bioactieve kalium en fosfor.

Maar je kan ongeveer hetzelfde schema van canna gebruiken, de doseringen zijn gelijk dacht ik, zal voor je kijken op de fles of daar meer info op staat.

 

Ik gebruik zelf geen schema, ik kijk naar de plant en geef wat ik denk dat ze nodig hebben.

Dit heeft een tijd geduurd voordat het vanzelf ging, wat ik je aan kan raden is veel erover lezen.

Nederlandse boeken zijn wat moeilijker te vinden, maar er zijn zat engelse boeken over het groeien, heb er ondertussen wel een stuk of 50 verslonden gok ik :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer beetje laat maar beter laat als nooit toch.

 

Ik heb wat problemen ondervonden waar ik nog me twijfels bij heb, zo heb ik nog steeds last van tripsen je zal zo zien op de foto wat ik bedoel.

Dit had ik naar mijn idee voorkomen kunnen worden als ik niet zo laks had geweest de laatste tijd ik had namelijk wat panty's gekocht om over de inlaat buizen te doen,

deze heb ik nu uiteindelijk geplaatst. En inderdaad er zaten vliegen in de naden van de inlaat slang en hele kleine beestjes rood oranje die waren ook van de partij.

 

Verder heb ik een vermoeden dat ik als ik een watervat maak dat ik dit beter kan doen voor 1 keer water geven ipv nu 100 liter 2 keer water geven.

Omdat ik een verwarmingselement erin heb zie ik dat al de voedingsstoffen aan het verwarmings element gaan plakken en verbranden wat dus een vieze aanslag geeft. Of het zit er net iets te lang in 3 dagen. Dus even duidelijk ik vul het vat met 100 liter water koud voeg voedingstoffen erin zet het verwarmings element aan circulatie zuurstof aan en de volgende dag wanneer het goed ingetrokken is geef ik het aan de planten. waarna ik nog 50 liter over houd dit geef ik 2 dagen later weer.

 

Daarnaast vind ik de planten wel erg dun en lang de langste is wel 135 cm xD en maar anderhalve cm dik aan de stam gelukkig is vorige week de groei zn beetje echt gestopt.

 

Wat ik nu graag wil weten is in welke week ik zit en tot wanneer ze ongeveer moeten en kom er maar niet uit om gelijk te komen met het schema dus vroeg me echt af wanneer ik de pk 13-14 moet geven.

Kan iemand me echt uit de brand helpen want het blijft maar malen door mijn hoofd.

 

Ik heb de ec weer wat verhoogt naar 1.7 dit omdat de plantjes er beter bij gingen staan en omdat er anders wel heel weinig voeding bij zat.

 

Dag 40

 

Bloeifase / dag 30

 

Ph - 5.8

Ec - 1.7

Temp Top hoogte 27

Temp tent +/- 26

LV% 40

 

Hier het blad probleem wat op redelijk veel bladeren zit

 

20141110_180313.jpg

 

20141116_134532.jpg

 

 

20141116_134605.jpg

 

 

 

20141116_134612.jpg

 

20141116_134743.jpg

 

Sorry voor de onduidelijke foto´s volgende keer even betere nemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij vanaf echte bloeidag 35 de pk meegeven, en dan 20% van de voorgeschreven hoeveelheid.

Je blad lijkt wel vol met spint te zitten, maar de pro s weten dat je zo te vertellen. Heb je een vegrootglas ( app op je telefoon) en zie je beesten aan de onderkant van je blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit flinke strek in zag dat je led zowiezo stuk lager mag man daar strekken ze echt gauw onder als de afstand te ruim is, zou 15 tot 20 cm aanhouden

nou is haze zowiezo strek gevoelig dus heb er ook niet superveel kijk op hoor zou zeggen volg vooral de pros hier op het forum.

doe ik net zo veel lezen en meekijken zal ook een hoop fouten besparen.

verder hoop ik dat je er toch nog een leuke opbrengstje aan overhoudt

kijk met je mee kan ik zelf ook weer veel van leren.

bladprobleem kan ik je verder niet mee helpen.

grtz Smoke

Edited by smokesallday

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou inderdaad spint kunnen zijn..

In welke week je zit kan ik je niet zeggen, maar als de strek er net uit is gok ik zo'n week of 4-5.

Ik zou nu niet een te hoge ec geven, maar langzaam afbouwen tot je op de helft van het schema zit en dan beginnen met 20% PK, opbouwen over 10 dagen naar 50%.

Goed je bladpuntjes en bladeren in de gaten houden, die vertellen je meer over de voedingsbehoefte dan dat ik je kan doen!

 

CANNA HAZE Special A/B

"Hazevoeding voor de echte liefhebber"

 

Deze speciale CANNA HAZE formule bevat een laag gehalte aan stikstof en is rijk aan bioactieve kalium en fosfor.HAZE special haalt het beste uit de eigenschappen van een plant en staat garant voor een optimale groei, bloei en heerlijke smaak.

aanbevolen ph waarde: 5.2-6.2

aanbevolen ec waarde: 1,7-2,4

NPK: 12-10-34

 

Dit is wat op de fles staat ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij vanaf echte bloeidag 35 de pk meegeven, en dan 20% van de voorgeschreven hoeveelheid.

Je blad lijkt wel vol met spint te zitten, maar de pro s weten dat je zo te vertellen. Heb je een vegrootglas ( app op je telefoon) en zie je beesten aan de onderkant van je blad

 

Nee het is geen spint heb het vage is heb alles gecheckt onder en boven en heel wat bladeren bij het plaatsen van de panty zag ik naar mij idee de tripsen zitten een heel klein kleurig langwerpig beestje ... zeker weten geen spint maar geen beestje op de planten kunnen zien

 

Zit flinke strek in zag dat je led zowiezo stuk lager mag man daar strekken ze echt gauw onder als de afstand te ruim is, zou 15 tot 20 cm aanhouden

nou is haze zowiezo strek gevoelig dus heb er ook niet superveel kijk op hoor zou zeggen volg vooral de pros hier op het forum.

doe ik net zo veel lezen en meekijken zal ook een hoop fouten besparen.

verder hoop ik dat je er toch nog een leuke opbrengstje aan overhoudt

kijk met je mee kan ik zelf ook weer veel van leren.

bladprobleem kan ik je verder niet mee helpen.

grtz Smoke

 

Ik laat de led lamp zo hangen op zn hoogste stand de top recht onder de lamp is eigenlijk al niks meer helemaal wit doordat de led lamp er te dicht op hing deze is dus wit en ze zeggen dat die dan geen thc bevat.

wel ga ik bij de volgende ronde hem op de juiste hoogte hangen want ik had nu de lampen in het begin er een meter boven hangen ivm de temperatuur omdat ik geen bevochtigen had had ik mijn airco niet aan.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou inderdaad spint kunnen zijn..

In welke week je zit kan ik je niet zeggen, maar als de strek er net uit is gok ik zo'n week of 4-5.

Ik zou nu niet een te hoge ec geven, maar langzaam afbouwen tot je op de helft van het schema zit en dan beginnen met 20% PK, opbouwen over 10 dagen naar 50%.

Goed je bladpuntjes en bladeren in de gaten houden, die vertellen je meer over de voedingsbehoefte dan dat ik je kan doen!

 

CANNA HAZE Special A/B

"Hazevoeding voor de echte liefhebber"

 

Deze speciale CANNA HAZE formule bevat een laag gehalte aan stikstof en is rijk aan bioactieve kalium en fosfor.HAZE special haalt het beste uit de eigenschappen van een plant en staat garant voor een optimale groei, bloei en heerlijke smaak.

aanbevolen ph waarde: 5.2-6.2

aanbevolen ec waarde: 1,7-2,4

NPK: 12-10-34

 

Dit is wat op de fles staat ;)

 

Ik kan echt geen spint vinden alleen toch doe blaadjes die leeg gezogen worden. ..

Voor de volgende ronde ga ik die voeding dan maar halen..

 

Ik heb op 06-10 de stekken geplaatst 15-10 zijn ze in de bloei gegaan maar ik ben een beetje onzeker over hoe lang ze nou moeten 9 weken bloeien toch of 11 weken bloei

Ik hou de ec op 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

trips, ja dat kan ook nog natuurlijk!

 

Je zit nu in begin 5e week 12/12 dus, ik zou over een week beginnen met je PK.

Amnees bloeit af in 9,5 week tijd, maar ik haal zelf altijd door de war of dat nou vanaf 12/12 is, of zichtbare bloei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

trips, ja dat kan ook nog natuurlijk!

 

Je zit nu in begin 5e week 12/12 dus, ik zou over een week beginnen met je PK.

Amnees bloeit af in 9,5 week tijd, maar ik haal zelf altijd door de war of dat nou vanaf 12/12 is, of zichtbare bloei..

 

Hahah met dat probleem zit ik nu ook ... nou goed ik ga aan komende week 1 week lang de pk meegeven of kan het kwaad om het iets langer te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed maar je bladeren kijken en je kan het ook om de dag doen. Vooral rustig aan, het gaat snel teveel hèb ik onlangs gemerkt.

Al heb ik geen groei ervaring met haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet eruit als trips inderdaad. Ik zou swirski mite plus halen bij entocare. Dit helpt goed!

 

Je kan best 50x11 liter potten gebruiken in deze tent, maar dan zou ik direct nadat je ziet dat ze zijn aangeslagen de lamp op 12/12 doen. Vanaf dan ook je lampen op zo een 60cm houden en een keer wat hogere dosis voeding geven en dan een weekje niks doen. Zo houd je een hogere ec en druk je ze.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat je nu alle licht erop hebt gezet. Niet druk maken om LV.

LV boeit niet zoveel met hoe ze nu zijn. Hoe meer blad je in je ruimte hebt hoe hoger je LV uiteindelijk word.

 

Beste waardes over je gehele kweek is rond 70%

 

Rot krijg je ook niet van een hoge LV dus een bevochtiger of een ontvochtiger waar je het over hebt is nergens voor nodig.

Alleen voor hele slechte stekken die niet aanslaan is een hoge LV beter.

 

70% LV is natuurlijk in deze fase goed eventueel met het gebruik van een bevochtiger, misshien minder prettig voor de filter? ikzelf gebruikte mijn filter de eerste 2 weken niet

pas na 2 weken en mijn LV op 50/55% stond, zonder bevochtiger,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer !!! Vandaag naar de shop geweest om een nieuw flesje green sensation te halen helaas waren ze op...

Kreeg ik van iemand een ander adresje waar ik zeer blij mee was. Aangezien ik waar ik dus eerst kwam elke keer niet echt geholpen werd helaas.

Maar goed ik had wat bladeren meegenomen om na te laten kijken en inderdaad trips. Even een leuk babbeltje gemaakt met iemand die echt zeer klantvriendelijk is en allemaal foldertjes mee gaf even uitgebreid heeft gekeken naar me problemen.

Helaas hadden ze van green sensation alleen een grote fles en had helaas niet genoeg geld bij me daarvoor.

Maar gelukkig wel voor een flesje Foliar 6 van bioquant

 

20141119_190619.jpg

 

Dus heb net alles even voor zover het in de boes boes ging ingespoten ik weet niet of het goed is maar heb dit gedaan een kwartier voordat de lampen uitgingen omdat alles anders verdampt?

 

Nu moet ik dit geloof ik om de 3 dagen herhalen als ik het goed heb onthouden zal wel niet :P

Ben de afgelopen dagen vet ziek geweest fijn zn griepje dus ben er niet helemaal bij... liep ook echt de winkel binnen met mn blije bakkes en toen ik terug kwam en in de auto ging zitten en mezelf eens bekeek in de spiegel zag ik me toch een paar dikke zwarte vegen op mn bek xD

Aangezien het hele zooitje leeg liep en ik bij gebrek aan een lekkere zachte tissue maar de krant had gepakt met daarop een dik zwart afgedrukte afbeelding liep ik dus lekker voor lul die mensen moeten wel gedacht hebben hahaha.

 

Stochhh niet meer normaaaal :P

 

Ik heb hier nog wat foto's ja ja zonder licht eindelijk van 17-11

 

20141117_194708.jpg

20141117_194700.jpg

20141117_194641.jpg

20141117_194650.jpg

 

Hier vond ik ook nog een beestje waarschijnlijke spint type b

 

20141117_193135.jpg

 

Ik had er nog een mooi filmpje van gemaakt maar weer niet hoe je die makkelijk kan uploaden xD

 

Maar iemand ervaring met dit bestrijdingsmiddel ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...