Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Scan vluchten

Recommended Posts

als die er al zijn ,zit jij toch redelijk safe in je kelder.

en je hebt geen asociaal groot hok dus ik zou me daar niet druk over maken.

 

veel suc6. ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt dat eer soms met helicopters of vliegtuigjes vluchten worden uitgevoerd met infraroodcams aan boord. Lijkt me een dure grap te worden voor de cops.Volgens mij hebben alleen die speciale F 16 's die dingen aan boord en volgens mij gaan ze daar voor een paar hokkies in een buurt niet voor vliegen.Het is een gerucht , maar ik hoor het steeds meer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hier in volkel (militaire vliegbasis) zit het 306 squadron. Die crew vooert vluchten uit met een fotopod. Daarmee kunnen ze inderdaad foto's maken van kweekhokken. Maar of ze meteen ene kweekhok herkennen lijkt me stug. Er zou namelijk veel te veel misverstanden komen want dan zouden ze ene klein kacheltje al aan kunnen zien als lamp. En volgens mij vinden ze het de moeite niet waard om hokken met 1 lamp op te rollen. Maar er worden toch wel degelijk foto's gemaakt want ze moeten toch oefenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je toevallig met een grote warmte uitstoot rechtstreeks naar buiten zit heb je ook een probleem. Vandaar dat een uitblaaskamer wel interessant is.

Je bulp kunnen ze echt niet zien, maar wel als je gehele dak/wand warmer is.

En oefenen moeten ze iid, dus kunnen ze net zo goed her en der een woonwijkje fotograferen lijkt me.

Die heli's zoeken naar mijn mening naar buitenplantjes :D

 

je had ook ff kunnen zoeken :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had alleen gezocht op scanvluchten. Maar er bestaan wel veel meningen hier over .Ik maak me voorlopig geen zorgen.Moet nog een kast bouwen op de opening van mun kelder.Moet ik is kijken wat ik daar mee doe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie hier toch wel eeeerg regelmatig een (normale niet leger) helikopter met een donkere halve bal eronder (volgens mij infrarood meetapparatuur) rondvliegen....deze komt dan in een uurtje tijd een keer of 10 over vliegen en je ziet hem gewoon opschuiven van links naar rechts tot hij de hele wijk heeft gehad....

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je je dak goed hebt afgeschermd maar de afgezogen warme lucht wordt meestal naar buiten geblazen....die luchtstroom is toch makkelijk te detecteren? vooral in de winter als het buiten zero is....Laat staan dat ze vermoeden hebben dat in straat x huisnr. x een kweker zit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup en sommige daken van huisen als ze bijv een kweek op zolder hebben dat als er sneeuw is gevallen het daar niet blijft liggen door de warmte dus dan ben je ook de lul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal best een schuine of vlakke zijde kunnen gaan koelen met buitenlucht....daar is wel wat op te verzinnen, de uitgaande afgezogen lucht echter? luchtkoeling maybe

 

of de wintermaanden mijden voor het kweken.......neuhh :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg gewoon dat je lampen savonds branden dan mogen er geen helis over woonwijken vliegen tja en in de groei dat is t risico van t vak.

een probleem word t pas als ze deze techniek vanuit de aauto toepassen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal best een schuine of vlakke zijde kunnen gaan koelen met buitenlucht....daar is wel wat op te verzinnen, de uitgaande afgezogen lucht echter? luchtkoeling maybe

 

of de wintermaanden mijden voor het kweken.......neuhh :verrygood

Vergeet niet dat iedereen in de winter ook z'n verwarming aan heeft . Al die radiatoren in huis zijn ook warmte bronnen, evenals PC's koelkasten ,wasmachines ,normale verlichting ,magnetrons ,gasketel , gasfornuis ,waterbedden,enz . Het is dus een behoorlijke warboel vanuit een heli gezien .

 

Voor een kweekje met 3 lampjes gaan ze echt geen heli opstarten . Vaak zijn er al verdenkingen vooraf gaant aan zo'n vlucht . En dan heb ik het over de meer serieuze kweken.

 

Het gevaar komt vaak uit een hele andere richting - zie de mensen hier op het forum die zijn gepakt ooit .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor een kweekje met 3 lampjes gaan ze echt geen heli opstarten . Vaak zijn er al verdenkingen vooraf gaant aan zo'n vlucht .  En dan heb ik het over de meer serieuze kweken.

 

Het gevaar komt vaak uit een hele andere richting - zie de mensen hier op het forum die zijn gepakt ooit .

Klopt! Negen van de tien mensen die gepakt worden zijn verraden. Maar de energiebedrijven huren ook helicopters. Kleine kwekertjes die hun stroom betalen hoeven hiervoor niet bang te zijn, tenzij je in een wijk woont met veel illegale aftappers. Dan loop je het risico dat je wijk in één keer wordt opgerold.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie hier toch wel eeeerg regelmatig een (normale niet leger) helikopter met een donkere halve bal eronder (volgens mij infrarood meetapparatuur) rondvliegen....deze komt dan in een uurtje tijd een keer of 10 over vliegen en je ziet hem gewoon opschuiven van links naar rechts tot hij de hele wijk heeft gehad....

 

Groeten Harry

die heli die jij bedoelt is denk ik een mileu heli, die heeft ook zon zwarte bol aan de onderkant, word vaak in de buurt gebruikt hier in de polder van n-h, deze verplaats zich ook rustig van positie, gebeurt hier vaak bij bollenboeren of die zich wel aan de mileu regeltjes houden.....

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha

 

Die auto hebben ze hier allang gehad....

maar was te ingewikkeld voor de politie.. :verrygood

 

ligt alweer op de sloop... was al te moeilijk voor ze om verschil te maken tussen

een zonnebank en een groeilamp.

 

helikopter vliegt hier weldegelijk over....

maarja... ik weet gelukkig voor mijn omgeving in welke maand..

 

Ik kan vrij naukeuring zelfs een week geven... LOL

 

ik kan zel deze en de volgende kweek nog gewoon laten lopen, en daarna ga ik ook behangen met protectiefolie, heb al een rolletje verwerkt...

maar nog lang niet genoeg... en het grootste gebeuren vind in de kelder plaats.

 

die ga ik ook na de eerste run behandelen... :S nu vraag ik me alleen af of die protectiefolie wel echt zo goed werkt.

 

Twijfel er over of ik het hele gebeuren die maand niet gewoon stil zal leggen

 

Grtz Gkingsleader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar maanden terug is er een gast hier op die manier opgepakt.

 

Die heli ging een paar keer op en neer boven een bepaalde wijk, ging vervolgens weg en 1 uur later stond de politie aan de deur bij zo'n gast die 700 planten had staan, tel het aantal lampen maar...

 

Als je 1/2 lampen hebt zit je safe denk ik, ik heb een keer gehoord op TV wat de ANWB trauma heli kost als hij 1 ritje moet maken, dat zat bij de 2000Eur.

 

Ook heb ik al gehoord van isolatiemateriaal tegen die hitte ofzo, heeft iemand daar wat info van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Ook heb ik al gehoord van isolatiemateriaal tegen die hitte ofzo, heeft iemand daar wat info van?

Ja zoeken naar anti detectie folie. Met mijn assistent :verrygood

En dan lekker eens een compleet topic lezen omdat in dit topic het detectie folie ook al ter sprake komt.

Edited by IkDoeULatenSterven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor een kweekje met 3 lampjes gaan ze echt geen heli opstarten . Vaak zijn er al verdenkingen vooraf gaant aan zo'n vlucht .  En dan heb ik het over de meer serieuze kweken.

 

Het gevaar komt vaak uit een hele andere richting - zie de mensen hier op het forum die zijn gepakt ooit .

Klopt! Negen van de tien mensen die gepakt worden zijn verraden. Maar de energiebedrijven huren ook helicopters. Kleine kwekertjes die hun stroom betalen hoeven hiervoor niet bang te zijn, tenzij je in een wijk woont met veel illegale aftappers. Dan loop je het risico dat je wijk in één keer wordt opgerold.

Maar de energie bedrijven zeggen ook : "we zijn geen opsporingsdienst! "

 

Het beste om de pakkans te verminderen is te zorgen voor stroomafname die voldoet aan de voorschriften , en er voor te zorgen dat je het net nie tvervuild.

 

Het is volgens mij niet zo dat ze vanuit een heli zomaar altijd alles kunnen zien met die infrarood apparaatuur . Wanneer een kweek zich in een kelder bevind wordt het knap lastig om door alle woonlagen erboven heen te scannen dwars door lagen beton heen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap echt niet waar het heengaat met dit land hoor.... Iedereen loopt te zeiken over veiligheid op straat en de politie gaat steeds meer moeite doen om een paar kwekerijtjes op te rollen, terwijl deze er juist voor zorgen dat t gedoogbeleid zinvol is!!! Als ze al die energie in andere dingen staken, daar heeft de maatschappij iets aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wietwarior

hoi

een middel om die scan vluchten te misleiden is een paar lagen jute om je hok heen te maken jute isoleerd de warmte zo zien ze niet het verschil tussen een zonnebank of kwekerij :verrygood. je moet dan wel de afvoer van je filter naar buiten blazen :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...