Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest elmanito

“5 Nieuwe Onderzoeken Naar Cannabis Waar De Media Geen Aandacht Aan Besteden”

Recommended Posts

Guest elmanito

Bijna iedere dag verschijnen er nieuwe wetenschappelijke onderzoeken over de geneeskrachtige werking van cannabis. De meeste onderzoeken worden gepubliceerd in onbekende tijdschriften en grotendeels genegeerd door de grote media. We bespreken vijf nieuwe studies naar cannabis die de aandacht verdienen.

 

Traumatisch hersenletsel

Patiënten met traumatisch hersenletsel die cannabis gebruiken hebben een grotere kans om te overleven dan mensen die niet gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in het tijdschrift American Surgeon. Wetenschappers analyseerden gegevens van 446 gevallen van traumatisch hersenletsel. Van de patiënten die cannabis gebruikten wist 97,6 procent de operatie te overleven. Van de patiënten die negatief testten op cannabis, overleefde slechts 88,5 procent. “Uit eerdere studies is gebleken dat bepaalde bestanddelen van cannabis het brein van dieren helpen beschermen na een trauma,” aldus de hoofdonderzoeker in een persverklaring.

 

Cannabigerol (CBG)

De cannabinoïde cannabigerol bestrijdt darmkanker en stopt tumorgroei, zo blijkt uit een studie in het tijdschriftCarcinogenesis. Onderzoekers van de Universiteit van Napels keken naar het effect van CBG op darmkanker. Ze kwamen tot de ontdekking dat het bestanddeel apoptose (geprogrammeerde celdood) veroorzaakt en de groei van colorectale kankercellen vertraagt.

 

Parkinson

Mensen met de ziekte van Parkinson laten na een behandeling met cannabinoïden significante verbeteringen zien. Onderzoekers van de Universiteit van São Paulo in Brazilië schrijven in het Journal of Psychopharmacologyover de effecten van de cannabinoïde cannabidiol (CBD) op 21 proefpersonen met parkinson. Het welzijn en de levenskwaliteit van de groep die iedere dag 300 mg CBD kreeg was na het onderzoek aanzienlijk beter dan de groep die een placebo nam.

 

Ontwenningsverschijnselen bij opiaten

De consumptie van cannabis wordt geassocieerd met een verzachting van de symptomen van ontwenning bij opiaten, zo blijkt uit een studie in The American Journal on Addictions. Onderzoekers van de Thomas Jefferson-universiteit in Philadelphia keken naar de invloed van cannabis op 91 proefpersonen die afhankelijk waren van opiaten. Door het cannabisgebruik waren de symptomen minder heftig, aldus de onderzoekers.

 

Ziekte van Crohn

Het inhaleren van cannabis verzacht symptomen van de ziekte van Crohn, zo blijkt uit medisch onderzoek in het tijdschrift Clinical Gastroenterology and Hepatology. Israëlische wetenschappers bestudeerden acht weken lang het effect van cannabis op 21 mensen met de ziekte van Crohn. “Uit onze gegevens blijkt dat de behandeling met THC-rijke cannabis – niet de placebo – leidt tot een verzachting van de symptomen,” meldden de onderzoekers. Vijf van de 11 patiënten in de cannabisgroep waren na de behandeling in remissie. De behandeling had bovendien ‘geen significante bijwerkingen’.

[AlterNet]

 

bron NL

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik je gelijk in geven Elmanito, ook op hoofdpijn gebied zijn er onderzoeken geweest.

 

Mijn eigen neuroloog was er niet bekend mee, geeft aan dat big pharma niezo houdt van al dat natuurlijke schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het vaak maar zozo, bedoel ik kan erin komen dat het best wel kan werken maar vaak zijn de beweringen zo sterk dat ik afhaak.

 

Zoals deze bewering,

Cannabigerol (CBG)

De cannabinoïde cannabigerol bestrijdt darmkanker en stopt tumorgroei,

 

En zo staan er meer zaken die misschien kloppen maar dat wisten wij zelf ook al geloof ik.

Dat het pijn verzacht, helemaal eens maar dat er geen, nul niets aan bijwerkingen zijn gaat er bij mij slecht in.

Edited by Zap

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste ongewenste bijwerking is stoned/high

Maar als ik dan kijk naar "egte" medicijnen word ik vaak zieker van de eventuele bijwerkingen dan de kwaal

 

Maar daar schrijven zs dan wel wat anders voor uit

 

Die heb ook wel weer wat dus het.volgende,

 

En ja dan maar een maagbeschermer erbij

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...