Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roodgordijn

Ec Probleem Blad Rot...of? :s

Recommended Posts

beste medekwekers na 2 geweldige oogsten te hebben gedraaid zien een aantal van me plantjes er deze ronde niet zo goed uit

 

het begon 2/3 weken geleden en is sindsdien alleen maar erger geworden

het vreemde is dat 5 van de 16 planten dit hebben de rest ziet er nog mooi groen uit

en de 5 planten die dit hebben zijn ook een stuk kleiner dan de gezonde planten

 

eerst dacht ik dat ik een te hoog EC had en heb dus een week alleen water gegeven

maar volgens mij heeft dit niet veel effect gehad

en als het een ec probleem was zouden al me planten hieraan leiden lijkt me?

 

ik heb een aantal fotos gemaakt met een laptop omdat me telefoon vorige week helaas is kapot gegaan

als het niet duidelijk genoeg is zal ik morgen even nieuwe maken:)

 

ik hoop dat iemand wat info kan geven

moet vandaag eigelijk weer water geven maar weet niet of ik het ec weer moet opvoeren naar 1.3/1.4 of

nog een dagje alleen water

 

mvg

 

gallery_38041_17578_13813.jpg

gallery_38041_17578_191993.jpg

 

gallery_38041_17578_110655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm een ph probleem

 

ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste weken een heel klein beetje lax ben geweest met het ph afmeten

 

misschien in totaal 5/6 keer een ph van 5.9 of 6.1 mee gegeven terwijl het normaal 6.0 is

deed het een beetje op gevoel zonder na te meten :S

wist wel dat een constante ph waarde belangrijk was maar had ik echt niet verwacht:P

 

ben 29 augustus begonnen met 2 weken voorgroei dus ze staan bijna 6 weken in totaal

 

 

wat eigelijk wel vreemd is nu je over ph begint

ik ben deze kweek begonnen met een andere ph meter wel van hetzelfde merk... EUTECH eco testr ph2 ende vorige rondes met de EUTECH PH1

maar wat me opviel is ze beiden een andere meting gaven

omdat ik het oude model al een half jaar gebruikte dacht ik dat het daar aan lag.

iemand hier die hier ook ervaring mee heeft? :head_hurts_kr:

 

een grond monster nemen heb ik nog nooit gedaan... nog nooit nodig geweest

ik kweek nu ook met verse aarde. van een onbekend merk terwijl ik hiervoor lightmix van canna gebruikte.

zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

 

sigh

een oud gezegde

"never change a winning team" :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke kleine verschillen in je ph zullen het niet gedaan hebben, zou toch eens kijken of je nieuwe tester goed geijkt is.. ziet eruit als een P-tekort.. Kan dus een ph probleem zijn... Water meegeven met voeding en een hogere ph zou misschien een oplossing zijn.. P krijgt je dame onder een ph van 6.5 bijna niet binnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

door jullie ben ik er misschien achter gekomen wat het probleem is :P

 

http://www.growexpert.nl/meten-weten/meten/eutech-instruments/eutech-eco-testr-ph2-waterproof.html

 

staat dat je de ph2 meter moet ijken met PH4.7 en PH10

 

ik heb de mijne geijkt met PH 7.0 en PH 4.0 zou dat de reden zijn dat ik een te hoog/laag ph heb mee gegeven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha thanks dat verklaart waarom ik 4.7 net niet kon vinden op online growshops :P

 

dan moet ik alleen nog PH 10 hebben maar dat verkopen ze ook nergens...? iig niet op puksupport/greensell

 

vind het ook wel een heel gedoe hr 3 keer ijken volgende keer maar weer lekker het oude model aanschaffen dat werkte ook prima

 

is het HEEEEEL erg als je alleen maar hebt geijkt van 7.0 naar 4.0

of zal het niet zo super veel uitmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je te meten pH ligt tussen of rond 4 en 7 zijn dat de gebruikelijke ijkpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanks!

 

heb net opnieuw geijkt

 

misschien een domme vraag maar... kan ik ijk olie gebruiken om te kijken of me meter accuraat is?

 

door bijv me ph te meten van PH 7.0 vloeistof en als die dan wat anders aangeeft betekend het het de meter niet meer accuraat meet ?

 

maar goed...dr van uitgaand dat de ph meter nu accuraat is

 

moet ik bij de volgende waterbeurt weer een PH van 6.0 aanhouden en in de laatste 3 weken langzaam verhogen naar 6.2? ( ik kweek bubbles)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger hield ik een ph van rond de 5.8 à 6 aan met stekken, altijd problemen

Nu een ph van 6.4 (let wel je water temp is ook van invloed) en nu geen problemen meer.

Ook zou ik nooit bezuinigen op je aarde koop volgende keer weer lekker de gold label

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ff in de gebruiksaanwijzing van je pH-meter moet kijken, maar in principe ijk je je meter door de elektrode in ijkvloeistoffen van zowel pH 4 als pH 7 te hangen en mbv de bijbehorende stelschroeven de juiste waardes in te stellen. Meestal moet je beide ijkvloeistoffen meerdere keren gebruiken om de juiste pH te laten weergeven op je meter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je meter moet de waarde aangeven van de ijkvloeistof die je op dat moment hebt. (niet je meter in het flesje stoppen, ff wat vloeistof in een bakje ofzo!!) Ikzelf ijk altijd gewoon in de dop van de tester... :innocent: Dus met ph4 moet ie 4 aangeven, met 7 is dat 7.... 10 gebruiken er maar weinig hier! Met een beetje aardebuffer kan je redelijk snel omhoog met je ph!

Kweek je nou aarde? Of bubbles? ahahahaha

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger hield ik een ph van rond de 5.8 à 6 aan met stekken, altijd problemen

Nu een ph van 6.4 (let wel je water temp is ook van invloed) en nu geen problemen meer.

Ook zou ik nooit bezuinigen op je aarde koop volgende keer weer lekker de gold label

kweek je ook bubbles?

vind een ph van 6.4 namelijk wel erg veel voor bubbles plantjes:O

heb de vorige rondes ook gewoon mooie oogsten gehad van +1kilo onder 1 gavita pro 1000watt

en een ph van 6.0

 

@ Smellowmellow

ik kweek bubbles op aarde :P

 

nog even een update

 

kheb gister water gegeven met een PH van 6.0 en een EC van 1.4

maar het valt me nu ook op dat me "gezond planten wat lichter groen van kleur zijn

en dat er hier en daar wat lichte bruinachtige vlekjes op de bladeren beginnen te komen

 

any ideas ?

 

ik hoop ook dat me plantjes nog een beetje de breedte in gaan groeien want het is verre van een mooi dicht gegroeid oerwoud:S

 

wat drama ronde wordt dit zeg :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubbles staan up!! Dik up!! Bye bye haasjes... Mijn volgende zijn blueberry gummies... ik ga toch echt op 6.5 zitten met 1.3 start en 2.5 finish ec.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je precies met bubbles staan up? :mellow:

dat het PH omhoog moet :P?

 

dus jullie weten echt 100% zeker dat ik me PH moet verhogen

en dat dit ook 100% zeker geen negatief effect heeft op de bubble plantjes? :S

 

ik blijf het vreemd vinden dat ik hier vorige rondes totaal geen last van heb gehad

en het nu eneens aan me ph schijnt te liggen :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...