Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botanist

Groei Fase Maximaal

Recommended Posts

Wat gebeurd er als je een plant langer in de groeifase houdt, blijft deze dan groeien? Bijvoorbeeld in plaats van 6 weken, 12 weken.

Of sterft deze op een gegeven moment toch af omdat deze volgroeid is?

 

En stel ik maak van 1 plant op zijn maximum groeitijd, bijv 8 weken een stek.

Groeit dan het onderste deel weer gewoon verder?

 

Bij voorbaat dank :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blijven wel groeien maar zullen uiteindelijk wel sterven. Cannabis is een 1 jarige plant.

Ik zelf heb in het verleden wel eens een moeder 12 maanden ongeveer in leven gehouden in een klein potje. Ik heb steeds een beetje de aarde ververst om de 6 weken met een allmix en kregen zwak licht. Nog langer heb ik zelf geen ervaring mee. Ze kregen op het einde veel problemen met blad en werden geel en heb ze later ergens maar afgebloeid onder hps in een kelder in specykuipen. Het waren dikke bomen geworden. Ik denk als je nog vaker de aarde gaat verversen dat het nog wel langer kan.

 

Nieuwe scheutjes groeien altijd door zolang je een node laat zitten van de tak waarvan je hebt gestekt en dan groeit het wel verder.

 

Gr, Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is idd een 1-jarige plant, als in: zet de plant buiten, dan gaat ze op een gegeven moment bloeien en na het bloeien is ze dood. Maar zolang je ze niet laat bloeien kan je ze in theorie oneindig houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een zachte winter kunnen planten van vorig jaar weer gaan uitgroeien, maar in principe is cannabis inderdaad eenjarig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in theorie wel.... in de praktijk zijn wij god de plant kent geen dagen of weken zelfs maanden en jaren zijn m onbekend die weet alleen maar wanneer de zon opkomt en ondergaat en laat dat nu net hetgeen zijn wat wij zelf bepalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gebruikersnaam doet vermoeden dat je een wetenschapper bent die de plantkunde beoefent.

Niets is blijkbaar minder waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat gebeurd er als je een plant langer in de groeifase houdt, blijft deze dan groeien? Bijvoorbeeld in plaats van 6 weken, 12 weken.

Of sterft deze op een gegeven moment toch af omdat deze volgroeid is?

 

Binnen blijft die maar doorgroeien mbv voeding, licht & warmte & buiten gaat die op den duur wel dood, maar schiet toch in de bloei door lichtvermindering.Speciale info uit het boek botanie voor dummies.reading-smiley.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen blijft die maar doorgroeien...

 

Tenzij het een "autoflower" is.

Da's uit "Wiet kweken voor dummies".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De pot op met autoflowers.Echt een ramp voor de diversiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties ben er weer wijzer op geworden B)

 

@FoolOnTheHill; Dat doet mijn forumnaam inderdaad vermoeden, echter is dat een streven en doel en niet het 'nu'.

Edited by Botanist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...