Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smellowmellow

3X 60Liter Dwc

Recommended Posts

Beetje grote pomp ook voor dit systeem boef.. Zit gelijk het water tegen het dak van mijn tent.. Hahahaha..

 

Maar neemt niet weg dat er natuurlijk met een klein circulatiepompje en een luchtslangetje ook wel een hoop te doen is..

 

(ik snap in het filmpje het nut van het T-stuk ook niet echt... de slang zou je ook rechtstreeks in de nozzle van de pomp kunnen monteren)

 

En! Je pomp wel alles naar 1 kant uiteraard... of je moet er een ringleiding in leggen..

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff offtopic. Waarom heb je dat topje zo vroeg geknipt? Volgens mij had die nog wel ff gemogen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen als het goed is slang e.d. in huis... verdeel stuk voor de lucht.. kan van een vijverwinkel hier in de buurt wat verschillende pompen lenen om ff uit te proberen. Scheelt wel, hoef ik het niet blind te kopen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel nieuwschierig naar dit rondje nice met die bakken je maakt zeg maar zelf een soort van waterfarm na?

en wat ik een beetje begrijp uit de reactie`s heb je luchtstenen die zorgen door de bubbels co2 zeg maar...

maar je kan het ook doen met een luchtpompje ....?

vervolgens heeft de wortel hoeveel vrijespace nodig in de bak

en hoeveel zorgen jullie dat de bakken gemiddeld gevuld zijn ?

en wat ik me ook afvroeg hoe zorg je dat het water van boven naar beneden lekt langs de wortels of zorg je alleen dat de wortels in het water vallen.

en dat het water in beweging is?

 

grtz een nieuwe volger

:spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi smokes! Leuk dat je volgt. Tjsa.. bubbels.. circulatie pompjes... het is nog steeds een beetje wat het beste zou werken. Je zou het kunnen zien als een soort waterfarm maar dan zonder top-drip.

 

Waterniveau met onder de netpotjes en je bubbels zorgen ervoor dat je korrels vochtig blijven. Hoemeer wortels in het water, des te minder van belang dat je netpotjes voldoende vochtig blijven..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schakel net in, en wil je ten eerste complimenteren voor je bouwvaardigheden. Mooie foto's, makkelijke uitleg en wat je gebruikt: top!

 

Ook zeer benieuwd hoe dit verder gaat, dus zal je gaan volgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slang 9mm binnen, verdeelstuk 18-6x9mm binnen. Nog wachtende op de airdiscs.

 

Toch hard aan het nadenken over een klein circulatiepompje in het systeem, deze zou dan geplaats moeten worden in de middelste bak met uitstroom naar alle bakken. Weekend ff een pompje e.d. halen om dit even uit te testen ivm waterniveau.

 

Dan zou het dus uitkomen op +-1500 liter lucht en circuleren in de bakken onderling... Nou alleen nog bedenken welke capaciteit het circulatiepompje moet worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

circulatiepompje.... Is iets te groot denk ik.. :) 600 liter.. :innocent: stond nog nieuw in doos verstopt hier... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha, dat is wel een mooie ja :)

 

Ben wel benieuwd hoe je het waterpeil gelijk houdt tussen die 3 bakken. Was er nou nog een open verbinding tussen de bakken waardoor het niveau vanzelf gelijk trekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, die is er nog steeds!!! Dus pomp vanuit de middelste bak naar alledrie de bakken... Maar voor ik dit definitief erin maak word het zaterdag nog ff getest of dat werkt zonder dat er een bak overstroomt...

 

(edit) Komt nog wel een kraantje tussen dan om het iets te dimmen, opvoerhoogte valt mee.... .1,2 meter...

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook geen verstand van hoor. Dat moet nog komen. Maar je moet ergens beginnen hey!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaterdag naast het leegruimen van het bloeihokje, het knippen en het vullen van het bloeihok ook even de circulatiepomp getest in de bakken. De 600 liter pomp is wat veel maar met een kraantje makkelijk terug te schroeven..dus nu waarschijnlijk de luchtpomp en circulatie pomp als back-up voor elkaar.. :) als de tijd er is de bakken even aanpassen voor de slangen van de pomp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heb ik er overheen gelezen , maar wat voor pomp is die 600 liter?

 

als het geen continu pomp is gaat hij niet lang mee als hij 24/7 aan staat (in het verleden gebruikte ik normale dompelpompjes voor voedingscomputers , gingen vrij snel stuk )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die had ik ooit reserve gekocht als die andere kapot ging... dus stond hier al ff nieuw in doos!! ahhah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een waterpompje en een venturi maken. Beetje PVC en je bent los.

 

Vijverzaak, waterspeciaalzaak etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook al aan zitten denken.. zou ik alsnog kunenn doen met deze pomp. Maar de bruisstenen hou ik ook dan mocht de pomp om een onvoorziene reden uitvallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, mij zal je niet meer zien op bakken, maar mijn ervaring is dat je met een venturi dus over de hele ronde zuurstof hebt ipv dichtgekoekte stenen die opgeslokt zijn in wortelmassa, dus minder onderhoud, meer plezier. Dat geniet dus direct mijn voorkeur, zo lam ben ik wel. Daarnaast is mijn ervaring dat ik met de juiste venturi veel meer beweging heb in het water, dus betere menging van het 'voer'.

 

Vind het voor de rest dapper en mooi gemaakt. Ik had alleen wel iets gebruikt zodat je alles uit elkaar kon halen voor onderhoud en reiniging, zoals bv 3-delige koppelingen of gewoon Witlof doorvoeren ipv die VDL doorvoeren.

 

En daarnaast blijf ik erbij dat ik hiervan geen voordeel zie tov iedere andere vorm van growen met medium, van aarde tot rfx. Sterker nog, ik zou met deze bakken gaan eb/vloeden zonder medium, dus grote bak eronder met water en pomp, die 3 kraantjes open en de pomp aansluiten op wat nu je 'afvoer' is. 1x per kwartier water omhoog pompen en als het de potjes raakt, pomp uit en water door de pomp terug laten stromen. Zou ik dus alleen in je bakken nog op x hoogte een 'overloop' maken, klaar. Hangen die wortels mooi te drogen voor een kwartiertje, krijgen ze zuurstof etc, iedereen happy want jij kan veel makkelijker in 1 bak je water regelen (ph en ec etc) en als het er uit moet pomp je je bakken vol, kraantjes dicht, afvoer van pomp koppelen en naar buiten flikkeren, kraantjes openen, hoppa, meeste water al weg, is die grote bak daaronder ook nog te tillen.

Edited by Ponix
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kan ook nog uit elkaar! :) Ik ben niet gek! (nou ja, beetje dan) Ik ga het gewoon wel zien. Is het niks dan is het niks! Aanpassen van dit systeem kan altijd! :)

 

Zou er ook aero van kunnen maken! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zou ik niet doen in jouw geval. :likken:

 

Je moet vooral doen wat je moet doen. Heb ik ook gedaan. En nu snap ik dus ook waarom ik het niet meer ga doen. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...