Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Striker

Een Gesloten Ruimte

Recommended Posts

Gegroet mede Wf'ers,

 

Omdat ik binnenkort in een gesloten ruimte wil gaan draaien ben ik me zorgen gaan maken. Ik wil in een kamer alle gaten en kieren dicht kitten, vervolgens timmer ik de raam dicht en kit deze ook helemaal af. Dan ga ik een houten skelet timmeren en plaats hier tussen steenwol platen. Dan wil ik gips panelen gebruiken, hiervan zal ik de muren en plafond maken voor de vloer zal ik hardhout gebruiken. Deze ga ik ook allemaal dicht kitten en vervolgens bekleden met zwartwit folie. Nu is mijn vraag als ik dit zou doen zou mijn ruimte dan ook 100% luchtdicht zijn? Is er iemand hier die er ervaring mee heeft?

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een semi gesloten ruimte gaan. (Kleine afzuiger voor onderdruk, dan maakt het niet uit als je kieren hebt.)

 

Als je (semi)gesloten kweekt moet je ook een airco hebben en Co2 gaan toevoegen.

 

Ik zou geen kit gebruiken en je moet ook zorgen dat je geen verlijmde platen gebruikt(mdf, spaanplaat, etc).. daar kunnen giftige dampen af komen.!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de ruimte 100% luchtdicht is hangt mede af van jou bouwskills :whistle: Je krijgt ook overlast als je de deur openmaakt.

 

luchtdicht is niet perse stankdicht is mijn ervaring.....De geur gaat zelfs door je elektra/afvoerbuizen. Hou ook rekening met de kracht van opstijgende warme lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een interessante tool gezien die misschien handig is om te overwegen, The Neutralizer. de werking ervan inclusief testverhaal kan je terugvinden in een artikel op rollingstoned.nl. Heb er zelf geen ervaring mee maar ga hem zeker binnenkort uitproberen. Het apparaat neutraliseert de specifieke wietgeur op molecuul niveau in plaats van de geur te mengen zoals een luchtverfrisser.

Misschien wat voor jou...?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gesloten is ontzettend moeilijk. Gewoon klein afzuigertje. Waarom zou je helemaal gesloten maken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het grote voordeel van gesloten is dat je met overdruk kan werken ipv onderdruk

ik zou het graag een x testen want ik denk dat je met overdruk de mooie zomerdag nabootst.

heb wel 1x een tent gezien met overdruk op een beurs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bluelab: Dat was eigenlijk ook het plan, alleen moet ik wel een split airco gebruiken omdat deze al het lucht in de ruimte houd. Maar hoe groot moet de capaciteit van de afzuiger zijn in een semi gesloten ruimte?

 

@racker: Voor de electra heb ik al namelijk een oplossing bedacht en dat is gewoon ymvk draad gebruiken. Voor de deur heb ik al een andere oplossing bedacht dat is een ruimte voor de deur timmeren en hier een afzuiger en filter plaatsen.

 

Dus eigenlijk zoiets [HOK - DEUR][MINI HOK - DEUR Inc, afzuiger en filter], dus je hebt een voor gefilterde ruimte voor je in je hok kan komen. Ik weet dat dit helemaal raar klinkt maar ik denk wel dat het gaat werken.

 

@Starter: Als je in een semi gesloten ruimte zit en je pompt er CO2 bij dan word deze toch weggezogen, dat is een van de rede waarom ik in een gesloten ruimte wil zitten. Een andere reden is omdat ik niet naar buiten wil afzuigen ivm veiligheid. Geen gedoe met FLIR cameras.

 

Een medewerker van een growshop heeft me verteld dat je ook gewoon een afzuiger en filter in je hok kan plaatsen. Deze zuigt en blaast continue in de ruimte met name dat het geur verwijderd word. Of dit wel nut heeft dat weet ik eigenlijk niet zo 123.

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afzuiging ligt aan de afmetingen van de ruimte. Als je gesloten werkt is 5x het volume meer dan genoeg.. (bijvb. 6m x 4m = 24m3 x 2.65m = 63.6m3 x 5 = 318m3 afzuiging.)

 

Je zou bijvoorbeeld kunnen uitblazen via de uitaat van je afzuigkap of afzuiging van je badkamer..

 

Opticlimate heeft nu ook een variant met split-unit.. maar als je gewoon water kan pakken zou ik dat doen. Een buiten unit die het hele jaar draait is ook niet alles..

 

En die "The Neutralizer" heb ik geen ervaring mee.. net ff gezocht maar kan er ook niks over vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens in polletje zijn topic (deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door...) hij maakt daat ongeveer wat jij wilt, heeft een afzuiger maar doordat ie in de hoofdruimte afblaast trekt hij die lucht ook weer het hok in, semi-gesloten in een gesloten hok zeg maar. Geen co2 verlies, toch onderdruk en geur filtering en een hele hoop gedoe minder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Striker

 

The neutralizer heb ik met grote regelmaat opgesnoven/getest. Roken altijd een dikke dampert in de ruimte waar het dingetje staat, kleine winkel, en de klanten die binnenkomen weten pas dat je staat te smoken als ze 'm in je handen zien.

Schijn dat deze ook gewoon in je tent mag staan...

 

Navulling zijn prijzig (hoe kan het ook anders), maar werkt echt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...