Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

16X S5 Kiloknaller Deel 2

Recommended Posts

Wel eens koeienstront geroken? En bijvoorbeeld een tomaat? Verschil he? De geur van de voeding heeft echt niets te maken heeft met de geur van het eindproduct van de plant.

 

Het moet wel door de aarde he. Je moet het niet over de toppen heen gooien ...

 

Ik geef alleen aan dat er twee kanten aan het verhaal zitten en dat er steeds meer onderzoek is dat aantoont dat spoelen met water niet optimaal is. Oude gedachtes over spoelen blijken de laatste jaren steeds meer achterhaald.

 

En serieus, voor het posten van rollingstoned links is echt geen enkel geldig excuus :likken:

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha daarom heeft een aarde kweek of een bio kweek ook zijn karakteristieke smaak.

 

Alles wat je meegeeft met je water ga je ruiken/proeven in je eindproduct als je niet alles goed wegspoelt.

 

Ik pik ongespoelde wiet (wat ook nog een knettert als het brand) of die knoflook wietjes er zo tussen uit. Men geeft bv knoflook extract mee met het voedingswater en de spint loopt weg door geur wat plant uitstoot. Niet alleen je blad maar ook naar je toppen word alles naar toe getransporteerd. Maar jij hebt wel gelijk dat het meerwaarde kan geven maar niet als je het doet tegen het eind van je cyclus. ;)

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets van wat je zegt is echt in tegenspraak met wat ik zeg.

 

Al klopt er ook een heleboel niet van wat je zegt. De opmerking over dat je "alles" aan meegegeven voeding proeft is echt onzin. Dan begrijp je echt het proces gewoon niet goed.

 

Je proeft namelijk alleen de voedingsbestanddelen die de plant nog niet heeft opgenomen in haar structuur. Dat zijn twee belangrijke verschillen. Ten eerste neemt de plant de voeding niet als geheel op, maar alleen de bestanddelen die opgenomen kunnen worden. Dus geen melasse als geheel, maar alleen de stukjes daaruit die de plant kan opnemen. Sommige delen moet zelfs eerst nog afgebroken worden. Wat er in de plant komt is absoluut niet meer te herkennen als melasse. In melasse zitten overigens geen bestanddelen die je zou moeten spoelen. Daarom kun je dat gewoon meegeven tijdens het spoelen.

 

Ten tweede proef je alleen maar de voorraad aan onverwerkte voedingsbestandsdelen. Gewoon voeden naar behoefte in plaats van op schema geeft al heel weinig voorraden.

 

Die opmerking over buitenwiet is ook compleet in tegenspraak met wat je zelf beweert. Is wiet die je niet spoelt nou vreselijk vies of niet? Buitenwiet is niet gespoelt. Dat zal wel knetteren als een gek dan toch? Het zal ook wel naar stront, dode bladeren en rottende insecten smaken of niet? Nee natuurlijk allemaal niet. Het verschil is dat buitenwiet vaak een meer open structuur heeft, meer blad op de toppen en vaak een meer diverse voeding.

 

Maar goed, je snapt dus ergens best dat de noodzaak voor spoelen alleen maar gecreerd wordt door verkeerd voeden van de plant en ik denk ook wel dat de voeding niet "als geheel" terug te vinden is in de plant. Alleen leg je de link blijkbaar nog niet 100%. Hopelijk nu wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is hoe jij het interpreteert. Ik duide ook niet op alles proeven maar dat je alle substanties kan meegeven wat jij zelf wil. Alles ga je niet proeven nee maar een gedeelte van sommige stoffen die de plant wel kan opnemen wel en ik duidt niet specifiek op een melasse maar kan van alles zijn.

 

Buitenwiet heb ik het niet eens over gehad maar mijn buitenwiet spoelde ik wel aan het eind anders ging ik PK en ander bende roken. :wacko:

 

Ongespoelde wiet vind ik en velen anderen niet te roken.. Mineraal of organisch gekweekt, het heeft allemaal zijn eigen smaak/geur.

 

Zoals donner het ook al eens zei..

 

Er zit wel degelijk verschil in smaak&aroma van het eind produckt met verschillende merken mineraal en Bio voeding op dezelfde stek,heel veel zelfs....

 

... en worden nog kenbaarder mits helemaal niet spoelen. Knetteren en zwarte as zegt je niets?

https://www.youtube.com/watch?v=9sr58DBJ0Dw#t=53

 

Ik wil graag wiet roken en geen andere bende. Ik zie wel eens dingen voorbijkomen om een smaak te geven aan wiet waarvan ik denk....

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik intepreteer het ja. Dat is inderdaad het verschil. Jij wil alleen maar zwart of wit zien. Je zou je eens moeten verdiepen in welke voedingsbestanddelen je eruit wilt "spoelen" en welke niet. Misschien dat je dan inziet dat er ook "grijs" bestaat.

 

Je spreekt jezelf ook keer op keer tegen.

 

Over slecht voeden gespreken, je zou gewoon eens wat minder zooi bij je planten moeten gooien. Heb je ook geen last van knetterende wiet. Ik kan ook als ik wat toppen vroeger oogst (en dus totaal niet gespoeld) ze gewoon roken. Niets knetteren en ook gewoon grijze as.

 

pH donner kweekt mineraal en zijn wiet is (naar zijn zeggen volgens de buurvrouw) lekkerder dan bio wietjes. Dus ik weet niet wat je met zijn quote wil aantonen. Het laat eerder het belang zien van dat je je planten correct moet voeden. Dus met de juiste producten die ze op dat moment nodig hebben. Onderzoek toont dus aan dat dat ook tijdens de spoel periode nog zo is als je net dat beetje extra eruit wilt halen.

 

Het gaat ook helemaal niet over "een smaakje meegeven" of dat soort onzin. Het gaat er alleen om dat je de planten niet compleet afsterft in die laatste week/weken. Dat kost gewoon aantoonbaar suikers en potentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk jongen dat roken doet je goed vandaag. Jij haalt steeds dingen erbij wat ik niet eens doe of heb gezegd..

 

Het voeding transport heb ik mij al lang in verdiept en weet pcies hoe het zit. Hier word alles eruit gespoeld. ;)

 

Mijn wiet knettert niet met ontbranding en nooit gehad ook. Hoe kan jij nou weten wat ik geef?

 

Het is juist de bedoeling dat je de planten laat afsterven/leegtrekken de laatste week als je goede rijping wil en dat het suiker kost hoe kom je daar allemaal bij? heb je zeker bij die rolling lui weg of onze ed toen ze nog niet echt wakker waren.. :lol:

 

De laatste 1/2 weken laat ik de planten soms helemaal leeg trekken door vele liters puur water te drainen door het medium tot ik op de gewenste EC zit en laat het medium dan weer uitdrogen en geef dan weer een paar dagen water tot ze bijna verdorren en gaan ze om. Op deze manier neemt de plant haar reserves op waardoor de toppen veel witter en harder worden met de rijping dan als je ze vol in de voeding laat zitten. Door die water beurten breng je de smaak van wiet naar boven en niet de smaak van voeding. Veel mensen die naar de shop gaan en niet spoelen kennen de echte smaak van wiet niet eens.

 

Gele planten zijn ook vaak de brengers.. ook een reden om te stoppen met voeding de laatste week.

 

Maar het is wel goed zo... doe je ding dan doe ik de mijne. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn wiet knettert niet met ontbranding en nooit gehad ook. Hoe kan jij nou weten wat ik geef?
Dan moet je niet van dat soort bullshit opmerking neerzetten dat wiet gaat knetteren als je niet spoelt.

 

Het is juist de bedoeling dat je de planten laat afsterven/leegtrekken de laatste week als je goede rijping wil en dat het suiker kost hoe kom je daar allemaal bij?
Inderdaad, dat weet je blijkbaar allemaal niet. Als je je nou eerst eens verdiept in de materie voordat je gaat lopen brullen?

 

Nogmaals, zoek het nou gewoon eens op. Welke voeding moet je eruit trekken en welke niet. Als je dat snapt ben je al een heel stuk verder.

 

Maar het is wel goed zo... doe je ding dan doe ik de mijne. :wave:
Als je daar nou mee was begonnen. Sommige mensen zijn nou eenmaal wel geinteresseerd om de boel net wat verder te optimaliseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij zegt toch dat niet spoelen niets met je smaak doet? En je zegt wel meer dingen wat niet klopt.

 

Je kan je beter bezig houden met je DWC want dat snap je wel goed.

 

Rook jij die ongespoelde bende en andere troep maar. Ik doe niet mee.

 

Volgens mij kom jij pas net van de kleuterschool af als dit ik zo allemaal lees.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond het een interessante discussie om te volgen, maar laten we het netjes houden mannen

 

steek er 1 op en chillll :vape:

 

 

vanavond ga ik de laatste dosis voeding geven en daarna spoelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit heeft geen zin meer inderdaad. Als mensen zo idioot gaan reageren zijn ze duidelijk uitgeluld. Jammer, maar goed zat toch al niet veel schot in.

 

Heb mijn best gedaan om het uit te leggen, maar we zijn helaas weer terug bij het benepen zwart/wit blikveld met oogkleppen op. Meer kan ik er ook niet aan toevoegen. Hooguit nog maar een keer herhalen dat het dus helemaal niet gaat om niet spoelen of wel spoelen, maar over wat minimale en hoognodige toevoegingen aan de spoelvloeistof. Bij hydro is dat belangrijker dan op aarde dus dan verdiep je je er al sneller wat meer in.

 

Voor de volledigheid. Ik spoel dus meestal wel. Al is mijn wiet ook wel degelijk prima te doen zonder spoelen. Wellicht omdat ik de planten niet vol prop met PK en dergelijke boosters en er dus ook niet veel te spoelen valt.

 

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat bij andere kwekers echt anders is. Als je nou toprot ziet oid en je oogst wat toppen eerder. Dan zijn ze dus doorgaans ook niet gespoeld. Zijn die eerder geoogste toppen dan echt zo slecht dat je ze niet kunt roken zonder te hoesten? Ik bedoel dan wel het schone deel natuurlijk en niet het rotte deel van de top :)

 

Op aarde kweekjes heb ik tijdens het "spoelen" VitraSol gebruikt. Dat is een melasse product van BioNova. Geweldig geurende en smakende wiet mee gekweekt. Het lijkt het me stug dat die VitraSol daar als enige voor verantwoordelijk was, maar de wiet is er uiteraard geen "ongespoelde bende" door geworden.

 

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen met melasse zullen zijn Komando.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...mij? :innocent:

 

dag 55 12/12

 

1,5 liter water gegeven met:

3 ml/l alga bloom

4 ml/l organic boost

regulator

extreme green

humic

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Komando, ik heb de afgelopen 6 pagina's weer doorgelezen en ik wou 4 weken terug al zeggen dat ik vind dat ze er mooi bij staan. Ik vond de kleur perfect toen (donkergroen, glanzend) en dat is nog steeds zo. Dat er een paar planten zijn die wat eerder in de herfst schieten is imo geen probleem. Sterker nog; ik zou nu alleen nog afgezuurd water geven met eventueel de additieven. Geen voeding meer iig en vochtig houden (60-120mbar).

 

Ik vind het overigens logisch dat je nieuwe dingen probeert ondanks dat je goed hebt gedraaid vorige keer. In het begin doe je iets omdat je denkt dat het goed is maar je weet het eigenlijk niet zeker tot je het tegenovergestelde geprobeerd hebt. Uiteindelijk zul je een kweek manier vinden waar je bij blijft met wat variaties er op. Maar je weet dan tenminste wel waar je het over hebt. Niet te veel verschillende dingen proberen in een keer want je oogst moet er ook niet op achteruit gaan, de schoorsteen moet wel blijven roken. Maar verder; keep up the good work :tu

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thanks voor je input, mag wel vaker hoor :D

Het klopt dat ik inderdaad nieuwe dingen wil proberen. Het was m'n eerste kweek en ik zag veel ruimte voor verbeteringen, nu nog..,-

 

Hoezo afgezuurd water bij bio dan? Ik lees hier en daar wel dat er wordt afgezuurd bij bio kweken met citroen-zuur/sap, 1 van die 2 was de juiste.

 

Heb gister m'n laatste dosis voeding gegeven en deze was aardig hoog gedoseerd.

 

1,5 liter water per plant was iets teveel, volgens mij beginnen ze nu ook weer minder te drinken.

 

Tot oogst ga ik nu alleen nog maar water geven met melasse

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over afzuren zijn de meningen inderdaad verdeeld. Uiteindelijk gaat het om je grond PH, dus als je het precies wilt weten een grond-PH meter kopen!

 

Als ik bio kweekte deed ik altijd biologische PH-. Heeft PUK ook wel, alleen volgens mij niet op hun website.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dat wist ik niet!

 

naar welke waarde deed je altijd afzuren en welke biologische ph- kun je aanraden of maakt dit niet echt veel uit bij ph- ?

en bijv. welke grond ph meter?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bluelab heeft ook een PH grondmeter, volgens mij is dat wel een goed merk. Maakt niks uit welke biologische PH-, gewoon de goedkoopste of degene die je het gemakklijkst kunt krijgen. Probeer altijd rond 7 in voedingswater uit te komen. Is niet erg als het eens 6.7 en de volgende keer 7.2 is. Juist omdat het niet heel precies komt. Ik heb zo niet paraat hoe groot je medium volume is maar als een plant een beetje ruimte heeft gaat hij ook je bodem beinvloeden. Belangrijk is het imo dus wel om constant ongeveer hetzelfde te doen zodat als de plant het er niet mee eens is dat hij kan bijsturen. Maar als je rond 7 zit altijd zul je naar mijn ervaring in een groot medium niet snel met problemen komen te zitten.

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt super goed uit!! :tu zo zie je maar weer dat die celstrekremmer goed zijn werk heeft gedaan! en maar lullen hier dat het rotzooi is.

hoe vaak heb je nu gespoten 2 x toch he?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft zijn werk zeker goed gedaan, maar ik weet niet of topvorming minder is door het spuiten. Dit had ik dan moeten testen met een deel wel inspuiten en een deel niet..

heb inderdaad 2x totaal gespoten.

 

we naderen het einde langzaam...zal vanavond nieuwe foto's plaatsen

 

 

wat gokken jullie dat de opbrengst zal zijn?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok een kilo, want anders klopt je topic titel niet. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...