Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Medicinaaltje

Advies Gevraagd: Mijn Autisme En Aandachtstoornis I.c.m. Olie Of Tinctuur

Recommended Posts

Beste forumgebruikers,

 

Ik heb zoals de titel al aangeeft autisme (asperger) en ik heb zelf (denk ik) baat bij het gebruiken van cannabis.

 

Klein stukje voorgeschiedenis:

 

Ik ben een student en merk dat ik meer autistische trekjes begin te ontwikkelen. I know, het klinkt raar, maar komt denk ik door het volgende.

Ik ben er voor mijn gevoel te laat achter gekomen dat ik autistisch ben. Hierdoor ging ik telkens over mijn grenzen heen door telkens maar prikkels te blijven op zoeken. Ergens weet je wel dat je anders bent, maar ik wist niet hoe het beestje heette, laat staan wat het voor mij inhield, waardoor ik telkens maar weer met van alles meedeed en als gevolg daarvan alleen maar meer uitgeput raakte omdat ik niet genoeg tijd nam om bij te komen van alle prikkels. Ik kreeg dus een burn-out en heb hiervoor professionele hulp gezocht waaruit bleek dat ik autisme heb. Ik heb ook medicatie gekregen en werd hier hartstikke misselijk van. Deze medicatie helpt allemaal dus voor geen meter, maar intussen heb ik dus ook het probleem dat ik door de burn-out sneller 'op raak'. Ik krijg juist meer last van prikkels die voor mijn burn-out niet zo heel veel met mij deden en er nu voor zorgen dat ik daarboven op last krijg van paniekaanvallen en mij meer gesloten voel.

Mijn concentratie is ook met grotere mate afgenomen. Ik heb naar mijn vermoeden sowieso al altijd een onderliggende add stoornis gehad, maar de burn-out maakt het allemaal veel erger en mijn concentratie is echt niet meer te vergelijken met toen ik bijv een jaar of 14, 15 was. Ik moet nu wel echt actie ondernemen om te zorgen dat ik mijn studie kan afronden en heb hier echt een goede concentratie bij nodig.

 

Wat wil ik hiertegen doen en wat verwacht ik ervan?

 

Ik wil dus (zoals je zou denken op een wietforum ;)) medcinale cannabis gebruiken d.m.v. extractie in een olie of tinctuur. Reguliere medicatie heb ik al proef mee gedraaid voor twee maanden (je lichaam moet eraan wennen) en dit heeft geen positief effect gehad, dus nee ik ga niet terug naar de ha en dergelijke.

 

Ik zoek een soort wat helpt om mij te kalmeren, zonder compleet te drogeren en het liefst ook een opbeurend effect heeft tegen de depressie en burn-out.

 

Ik wil graag van de autisten hier weten welke soort zij mij in mijn specifieke geval eventueel zouden kunnen aanraden. Ad(d)hders mogen ook reageren, maar graag juist een reactie van autisten omdat ad(d)hd en autisme zeker niet hetzelfde zijn. Autisme gaat wel vaak gepaard met een comorbiditeit, maar ad(d)hders hoeven niet per se ook autistisch te zijn en dat kan dus ook zorgen voor een andere uitwerking van de cannabis op mensen.

 

Verder info: ik wil geen soort proberen met heel veel thc want ik wil niet paranoia worden, ben meer op zoek naar een hogere verhouding cbd. Een beetje thc is niet erg omdat het juist de cbd kan activeren. (Recente onderzoeken tonen aan dat het lichaam een eigen cbd systeeem heeft en dit mogelijk in verband staat met autisme)

 

 

Zoek functie heb ik geprobeerd, maar kom uit bij een topic uit 2012 waar het uiteindelijk offtopic ging of iemand nou wel/niet verslaafd is. Die discussie wil ik dan ook niet voeren aangezien ik er inmiddels wel overtuigd van ben dat er o.a. iets aan de hand is met het cbd systeem van autisten, waardoor zij als zelfmedicatie wiet gebruiken i.pv. wiet als verslavingsmiddel en roken ga ik sowieso niet. Wij zijn inmiddels ook al twee jaar verder en er zijn weer andere soorten bij gekomen dus hopelijk zijn er ook mensen die nieuwe informatie hierover hebben.

 

Ik weet wel van cbd crew en wat zijn hier de ervaringen mee i.c.m. autisme? Ook weet ik dat je avidekel hebt als ik het al goed schrijf. Een Israëlische soort met een hoog cbd percentage, maar mij echt veeeeeel te duur om te kopen.

Iemand ook ervaring met Bluehell?

 

Anyways anyhows you tell me..

 

Groetjes van Medicinaaltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je roken? (is wat anders als wil je het roken)

 

Dan zou je naar een koffieshop kunnen gaan, overal 5 euro van kopen en dit uit kunnen proberen.

 

Zo weet je veel sneller wat jij prettig vind.

 

De olieén die verkocht worden zijn iedere keer anders... ligt er maar net aan welke goedkope wiet er ingekocht kan worden om olie van te maken.

 

Voor 5 euro koop je ongeveer een halve gram, verdeel dit door 4 voor 4 joints en rook eerst een paar haaltjes van iedere joint zodat je kan aanvoelen hoe je er op reageert.

 

succes

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack Herrer zou ik zeker uit proberen, het is een kruizing tussen oer-haze en skunk.

Het beste van twee werelden Sativa en Indika, rookt lekker weg mits goed gekweekt en niet te sterk.

 

Mocht die toch te sterk zijn, zou ik een skunk soort uit proberen.

 

Gr.Ultra

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik denk wat verwarring:

jack herer is een pure sativa, knalhigh.

Jock Horror is een hybride van Northern Light, Skunk en Haze(nirvana seeds)

en momenteel heb je veel jack harrer dat is een PP achtige.

 

ik vind het opvallend hoeveel adhdérs gebaat zijn bij amnesia,lemon haze en mexican haze.

dit heeft te maken met onbekende bepaalde stoffen ik vermoed van de NL#5

Mij geeft het focus, en rook het meestal met en beetje maroc erdoor

 

Maar inderdaad kan deze voor addérs/autisten te flashy zijn,

en dan kom je meer op het indica pad.

een fijne kush, denk ik opeens aan.

 

En ja, je kunt proefondervindelijk overal een vijfje van kopen.

 

grtz Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, als iets tegenspreekt! zorg dan wel dat je verstand van zaken hebt of op zijn minst even onderbouwd.

http://sensiseeds.com/nl/cannabis-zaden/sensi-seeds/jack-herer

 

Jack Herer is niet zo sterk dat je niet normaal meer kunt functioneren.

Deze wietsoort valt onder mediwiet en is zeker lekker high, maar niet overdreven!

Zelf vind ik dat deze wietsoort vaak onder gewaardeerd wordt.

 

Haze is een sativa, Skunk en indica, als deze twee kruist dan heb je een Sativa/Indica.

 

Als je niet high wilt worden dan wordt het lastig om een wietsoort aan te bevelen.

Gr.Ultra

Edited by Ultra

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt ie aan met zn 8 posts .....

 

grinnik...

 

enne ..ff voorstellen misschien ???

Edited by urbangrower
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een ADD'er nog maar een jaartje aan het growen dus ook nog op soort naar een leuk soortje.

 

Amnees krijgt mij niet klein, een goede Silver Haze, of de naaste Lemon Haze slaagt daar wel in tenminste de Silver die ik destijds kon kopen. Echter is goede SH ver te zoeken tegenwoordig en ook weer zo alom populair dat iedere breeder het wel verkoopt.

 

Maar meestal kom je toch weer uit bij de Indica's, begin maar wat te proberen zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIP, dat heb ik ooit is gedaan, grinnik, voegt verders weinig waarde toe aan deze topic!

Ook weinig onderzoek gedaan, en onderbouwd.

Edited by Ultra

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan, de bedrocan is een fenotype van de Jack Herer,

een ieder die deze variant kent(22 % THC) weet dat die behoorlijk knal high is

en weinig indica effect kent.

zoals effecten verschillen, dat blijft een feit.

De originele jack herer stond ook met gemak 14 a 16 weken.

De tientallen herers die ik gerookt heb op highlife cups waren allen zwaar sativa dominant.

 

Deze samples herken ik ook totaal niet in de beschrijving van sensiseeds,

Het zal dus wel aan mij liggen.ghehehehe

of misschien is de nadruk meer komen te liggen op de indica dominante feno's

 

Ik weet ook nog te vertellen dat er een aantal mensen een beetje te snel gingen op de Bedrocan<

te snel in hun koppie dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je roken? (is wat anders als wil je het roken)

 

Dan zou je naar een koffieshop kunnen gaan, overal 5 euro van kopen en dit uit kunnen proberen.

 

Zo weet je veel sneller wat jij prettig vind.

 

De olieén die verkocht worden zijn iedere keer anders... ligt er maar net aan welke goedkope wiet er ingekocht kan worden om olie van te maken.

 

Voor 5 euro koop je ongeveer een halve gram, verdeel dit door 4 voor 4 joints en rook eerst een paar haaltjes van iedere joint zodat je kan aanvoelen hoe je er op reageert.

 

succes

 

Als het zou moeten om uit te testen zou ik het natuurlijk kunnen roken, maar is het effect dan ook hetzelfde i.p.v. in eten of een olie, tinctuur enzo?

Amnesia als ik het zo google is mij iets te veel thc. Ik zoek echt lage percentages zodat ik kan doseren wat het juiste effect is. Ik ga binnenkort maar eens naar de koffieshop en kijken wat er te vinden is. Ik neem hierbij ook zeker de aangeraden soorten mee in mijn beslissing om dit uit te proberen.

Ik denk sowieso maar eens 1 indica en 1 sativa ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je niet blindstaren op de thc percentages...

 

Veel seed companys doen stoer.... om de hoogste percentages op hun sites te zetten!

 

Veel thc is daarentegen wel voordeliger omdat je er gewoon minder van nodig hebt, het is dus geen nadeel.

 

Met roken doseer je gemakkelijker, het effect van een trekje van de joint voel je 5 minuten later terwijl het bij eten makkelijk 1.5 uur kan duren voor je iets voelt en dan kan je te weinig voelen of teveel. Na een paar trekjes leg je de joint even op de asbak en na een minut of 10 weet je waar je aan toe bent.

 

Je kan door het roken heel snel JOU gewenste effect zoeken.

 

Wel heb je daar een gerenomeerde coffeeshop voor nodig met een ruim assortiment aan soorten.

 

Zodra je weet wat jij lekker vind kan je er zelf olie van maken en die verdunnen, dan ga je op zoek naar hoeveel druppels jij nodig hebt maar dit is pas de volgende stap. Eerst moet je vinden wat jou helpt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx The-Predator voor je informatieve bericht. Heb ik veel aan (anderen btw ook), alleen het zal wel weer aan mij liggen maar ik word nu gewoon echt panisch naarmate ik nog meer lees op het forum, zoals dit: http://www.wietforum.nl/topic/90790-vervuilde-wiet-herkennen/

 

Haarlak?????? Jezus mensen! Echt wat voor lijpe gevallen doen dit soort dingen???

Voor alle growers die hier ook kijken: doe dit soort dingen in godsnaam niet!!

Een eerste keer koffieshop wordt voor mensen die o.a. medicinaal gebruiken gewoon een nachtmerrie op deze manier en daarmee verpest je de hele branche. Ik dacht juist dat het de bedoeling was om meer draagvlak te creëren voor cannabis?? Ik begin nu echt te twijfelen waar ik aan begonnen ben...

Sowieso zal ik zelf wat groeien, maar zou fijn zijn als ik niet direct mijzelf vergiftig voordat ik überhaupt een zaad in de grond heb zitten.

 

Is een klein stukje hasj kopen en daar weer een miniscuul stukje van gebruiken, misschien niet een beter idee? Hasj zou toch iets puurder zijn....?

Doordat ik dan een heel klein stukje gebruik is het effect toch niet in één keer heel heftig lijkt mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet bang maken, ik kom al twintig jaar in koffieshops en heb nog nooit met haarlak bespoten wiet gezien. Echter kan er wel met gif gespoten zijn tegen ongedierte, dat weet je niet. Om helemaal zeker te zijn van wat je rookt kan je beter zelf kweken, maar (kleinschalige) cannabisteelt is in Nederland een strafbaar feit. Ik hoorde het vanavond nog op de tv. Als je dus zeker wilt zijn van wat je rookt voor je gezondheid moet je een crimineel worden. Zo werkt dat in Nederland.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel gewoon wat vragen voordat je koopt

als je merkt dat de verkoper/ster zelf niet rookt

zou ik een deur verder.

jij moet geholpen worden door mensen met blowers ervaring

 

laat je niet bang maken door alle verhalen

er zijn gelukkig nog genoeg shops die hun hart op de juiste plek hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ice hasj van amnees 0.5 gram opgelost in room en daar weer chocomelk van gemaakt met een scheutje rum.

Dat werk bij mij, maar concentreren lukt dan niet maar praten als brugman en een relax gevoel. Maar autisme heeft natuurlijk wel vele gradatie's.

Ik heb ADD dus wat vage raakvlakken met autisme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me geen goed plan om een onervaren persoon een 0,5 gram ice naar binnen te laten werken.

 

Bij mij werkt dezelfde wiet telkens (heel) anders afhankelijk van de toedieningsvorm. In de vorm van tinctuur werkt het bij mij vaak rustgevender als gerookt. Een soort die mij goed bevalt is Royal Highness van Royal Queen Seeds. Geeft me rust en focus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

royal highness had idd op mij ook veel effect aquar!

 

ik heb geen add of asperge, daar kan ik je dus niet echt veel in helpen,

wel heb ik m.s, door die m.s is ook alles heel onrustig in mijn hoofd.

ik kom meermaals tot de bevinding dat sativa soorten meer voor mij betekenen,

dat wil niet zeggen dat ik aan indica of andere niets heb, het is echt een persoonlijke zoektocht wat nu wel en wat minder werkt voor jou

 

kijk eens voor mediciale soorten op charlotte's web ;)

 

succes!

 

s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dank jullie allen voor de tips. Ik ga het dan toch maar uit proberen in de shop en zie vanuit daar wel verder. 5 planten was legaal dacht ik toch en de Hoge Raad had zich er ook over uitgesproken dat de grootte van de plant irrelevant is. Oftewel niet zeiken bij 5 planten of minder.

 

Gezeik ook altijd met die overheid en die marionetten die daar zitten. Stel voor dat Opstelten met pensioen gaat ipv huiskwekers lastig vallen.

Er zijn wel ergere criminelen, mja daar kan de beste man niks tegen beginnen omdat hij incapabel is. Daarom voor de show toch nog ff wat 'belangrijks' doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn helemaal geen criminelen!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn helemaal geen criminelen!

 

Ik heb het ook niet over wiettelers. Ik heb het echt over moordenaars, kinderlokkers e.d.

 

Kan zijn dat ik je bericht verkeerd begrepen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dank jullie allen voor de tips. Ik ga het dan toch maar uit proberen in de shop en zie vanuit daar wel verder. 5 planten was legaal dacht ik toch en de Hoge Raad had zich er ook over uitgesproken dat de grootte van de plant irrelevant is. Oftewel niet zeiken bij 5 planten of minder.

 

Gezeik ook altijd met die overheid en die marionetten die daar zitten. Stel voor dat Opstelten met pensioen gaat ipv huiskwekers lastig vallen.

Er zijn wel ergere criminelen, mja daar kan de beste man niks tegen beginnen omdat hij incapabel is. Daarom voor de show toch nog ff wat 'belangrijks' doen.

 

laat even weten welke shop je wil proberen want sommige verkopen 1 soort wiet onder 10 verschillende namen.... dat soort shops heb jij niks aan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel voor dat Opstelten met pensioen gaat ipv huiskwekers lastig vallen.

Er zijn wel ergere criminelen...

Hieruit maakte ik op dat je 'ons' huiskwekers min of meer als criminelen betitelde. Overigens zonder rancune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we ook, wij zijn een geharde club proffesionele criminelen die optreden in samenwerkend verband om een sterkere uitwerking op de maatschappij te forceren, isis is er niets bij! :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, we smeden duistere plannen om de wiet steeds sterker te maken, meer dan 15% thc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...