Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sWEEDy

naar buiten?

Recommended Posts

ik vroeg me af of je stekjes al heel vroeg buiten kunt zetten..jan/feb/maart?

of moet je echt wachten tot na de ijsheiligen? wat is jouw mening want dit is nogal wisselend? en wat is je ervaring..

 

greetz

 

sWEEDy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf gewacht met het buitenzetten v.d. planten tot na de ijsheiligen.

Je hebt dan nog genoeg tijd om veel mooi weer mee te pakken (:D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben begin maart volgus mij begonnen dit jaar.... wel kreeg ik problemen doordat de planten in de bloei schoten doordat ze te weinig lichturen kregen. met gevolg dat de plant 1 vingerige bladeren aan ging maken.

 

volgend jaar wil ik misschein vanaf februari gaan voorgroeien binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Gisteren heeft het 's nachts al licht gevroren. Er zat ijs op het platdak van de keuken en op planten in de tuin. Vooralsnog hebben mijn planten er niets van geleden gelukkig. Maar het kan heel wat hebben hoor....ik laat meestal de stam met wat stukken tak staan en daar zitten dan ook nog kleine topjes op. Pas na serieuze vorst gaan die topjes er aan. Ik denk dat de hars een beschermende werking heeft maar zeker weten doe ik het niet.

 

Voorlopig ziet het weer er best weer gunstig uit.

 

Greets.

 

smoke-long3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgus mij leeft hij in zijn eigen wereld (noordpool) :D

Wat -..SicilianO..- al zei het is denk 's Nachts nog 10 Graden hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij niet echt verstandig, wiet is n kortedag plant, kans dat ie dan al in de bloei schiet is groot, daar had ik tenminste algelopen jaar wel last van. Mijn plantjes zijn er nooit meer boven opgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne wel ze stonden als zaailing buiten en zijn nu schitterend! en waarom zouden ze in bloei schieten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat in januarie/maart de dag te kort is, en dan beginnen ze te bloeien, is toch precies het zelfde principe als je binnen teelt, op een gegeven moment laat je de lampen toch ook korter branden om ze in de bloei te krijgen.

En bij mij was dus het geval dat vorige jaar maart/april mijn plantjes in bloei stonden.

Maar is mooi dat het bij jou wel goed is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat in januarie/maart de dag te kort is, en dan beginnen ze te bloeien, is toch precies het zelfde principe als je binnen teelt, op een gegeven moment laat je de lampen toch ook korter branden om ze in de bloei te krijgen.

En bij mij was dus het geval dat vorige jaar maart/april mijn plantjes in bloei stonden.

Maar is mooi dat het bij jou wel goed is gegaan.

nee, ze beginnen te bloeien als de dagen korter worden! Als je een zaailing opkweekt met steeds 6 uur licht zal ze echt niet bloeien! en vanaf februarie/maart worden de dagen al maar langer dus zal het plantje echt wel groeien en niet bloeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok daar heb je gelijk in. Mijn plantjes waren eerst opgekweekt in een kast met een lamp er boven en vandaar uit zijn ze in maart naar buiten gegaan, toen zijn ze bij mij in de bloei geschoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D ja dat is vervelend vooral als het zo vroeg gebeurt....

 

Twannie 100 weet er alles van hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zekers, maar heb nu 3 mooie dames in de tuin staan, 2 swis miss en een 27 (deens soort). De swiss miss, ben ik al aan t oogsten, de 27 moet denk ik nog een weekje staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...