Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Groovenik

1X Cbd Critical Mass In Scrog - Dr60Ii - 220W Pll

Recommended Posts

Na alle info die ik op dit forum heb gevonden, is het tijd om eens iets terug te geven. :)

 

 

Setup

  • DR60II (60x60x120cm)
  • G-Tools afzuiging 350m³/h
  • Passieve inlaat
  • 220W PL-L Starlite armatuur
  • Smartpot 40 liter (10 gallon) gevuld met 75% aarde van Cocopeat + 25% perliet + Sannie's Myco schimmels en bacto + 4 buffertabs
  • B.A.C. bloeivoeding + bloeistimulator
  • 1x fem. zaadje CBD Critical Mass van Dinafem

Overview

gallery_27572_17555_1453381.jpg

 

 

Voorlopig slechts 2x 55W PL-L lampen in gebruik.

gallery_27572_17555_3258539.jpg

 

 

Elektro gedeelte

gallery_27572_17555_9673.jpg

 

 

 

DAG 3 (18/6)

 

gallery_27572_17555_1081877.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet... maar die draden die de bovenkant van de tent raken? als je een keer een hoge lv hebt en de tent beslaat aan de binnenkant loopt het zo je tijdklokje in.. Lijkt mij nou niet de meest veilige manier? maar ja, dat is met die contactdoos net zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de bedrading even aanpassen. Je hebt echt geen zin om snachts of overdag als je aan het werk bent gebeld worden dat je huis in de fik staat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook beter om de plantjes niet nat te maken als het licht aan staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bezig! moet toch wil ik ook een klein beetje opbouwende kritiek leveren:

Zie dat je een adapter hebt afgeplakt, neem aan dat je dat hebt gedaan omdat er een lampje op zit?

Ik zou ook wat doen aan die rode aan/uit schakelaars, heb begrepen dat zelfs dat licht je dag/nacht ritme kan verstoren...

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja beter al die draden UIT de tent . en erbuiten op een bordje plaatsen ..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

al aan het knutselen geweest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laatste dat ik wil is het huis platbranden dus ik heb meteen alle electro buiten de tent geplaatst. Verder de bedrading 3x gechecked op loszittende draden en dergelijke... Het ziet er ook minder chaotisch uit nu :)

 

Ondertussen zitten we op dag 10 18/6, temperatuur ligt rond de 25°C met lampen aan en 21°C met lampen uit. Luchtvochtigheid rond de 55%.

So far so good :)

 

gallery_27572_17555_1161164.jpg

 

 

gallery_27572_17555_586509.jpg

 

 

gallery_27572_17555_1319561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes zien er goed uit , die opgerolde kabel aan je afzuiger ?

.. die kan je beter ook buiten de tent hangen..en alleen de echt nodige kabel vanaf je apparaten in de tent laten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@svelt: Bedankt ;)

 

@Elmo: die kabel is de temperatuursensor van men afzuiger. Deze laat ik hangen voor als de temp de 30°C zou overschrijden, wat nog nooit gebeurd is. Echt warme dagen krijgen we waarschijnlijk niet meer, maar je weet nooit.

 

@lion61: welkom!

 

Doe ik er trouwens goed aan om de toplaag (1cm) dagelijks te bevochtigen? Deze is steeds uitgedroogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk een probleem opgemerkt: de randen van zo goed als alle blaadjes krullen omhoog. De lampen hangen zo'n 7 cm boven het plantje en er blazen 3x 80mm pc fans onderheen. Toch nog te warm of maak ik mij zorgen om niks?

 

 

gallery_27572_17555_358477.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE - Week 3

 

Ondertussen zitten we op dag 17 (18/6) en heb ik mn plantje net een eerste keer getopt. De temperatuur ligt rond de 25°C met een luchtvochtigheid van ongeveer 50%.

 

gallery_27572_17555_940008.jpg

 

 

Verder nog altijd last van opkrullende bladeren. De lamp heb ik een paar dagen geleden al wat hoger gehangen, maar dit heeft geen verbetering gebracht. Integendeel, ik heb de indruk dat het erger geworden is... Iemand een idee wat hier het probleem is? Op de foto hieronder ziet ze er niet echt gelukkig uit... :wacko:

 

 

gallery_27572_17555_1099974.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was inderdaad het geval... Op aanraden van mede-forumers heb ik de lampenkap verhoogt tot 15cm, het plastic zeil dat over de grond lag verwijderd, de 3 pc fans wat zachter gezet en niet meer rechtstreeks op de plant gericht. De bladeren wiegen nu heel licht heen en weer :)

 

Hopelijk zien we nu snel verbetering!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het ook, want ik heb precies hetzelfde probleem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbetering is er stilaan wel! De bladeren krijgen wat meer kleur en zien er over het algemeen beter uit. Langs de andere kant lijkt het plantje qua groei stil gevallen. Echt groeien doet ze al enkele dagen niet meer... Of komt dit eerder door het toppen van 4 dagen geleden?

 

Tips om er haar terug bovenop te krijgen of om haar een boost te geven zijn nu meer dan welkom!

 

Mss deze avond een dosis bacto van Sannie meegeven?

 

 

@Tokes: Hoe gaan ze nu bij jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussendoor, een update voor de geïnteresseerden :)

 

De Critical Mass lijkt door de zware periode heen en begint opnieuw de lucht in te schieten. De blaadjes die beschadigd waren, zullen zich blijkbaar niet meer herstellen (het zal mn hoop geweest zijn die verbetering zag). De nieuwe groei ziet er wel terug mooi gezond uit.

De pc fans rechtstreeks op de plant richten in combinatie met een lage LV (45%) lijkt geen goed idee te zijn. Het plantje verdampt zo te snel vocht via de bladeren en probeert dit te compenseren door extra water op te pompen. Met oa lichte overvoeding tot gevolg, vandaar ook de verkleuring vd bladeren.

 

Ma ok, over nr de foto's

 

UPDATE - Week 4

 

Vandaag dag 25, nog steeds op 18/6.

 

1) Het klimaat ziet er over het algemeen zo uit

gallery_27572_17555_428026.jpg

 

 

Mooi om te zien hoe de nieuwe scheuten vorderen als je regelmatig een foto neemt vanuit hetzelfde perspectief!

 

2) DAG 21

gallery_27572_17555_1036613.jpg

 

3) DAG 23

gallery_27572_17555_57559.jpg

 

4) DAG 24

gallery_27572_17555_45180.jpg

 

5) En vandaag DAG 25

gallery_27572_17555_488031.jpg

 

6) Luchtfoto als afsluiter :)

gallery_27572_17555_1279873.jpg

 

 

 

Nog een kleine week wachten en dan dacht ik het scrog-net erboven te hangen.

 

 

Grtz,

Groovenik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen reacties wilt zeggen dat het goed gaat? Of... zo slecht dat niemand iets durft zeggen? :P

Komaan mense!!

 

Week 5 - dag 32 (18/6)

Temp: 25°C (19°C)

LV: 58% (70%)

 

1) Links

gallery_27572_17555_1371659.jpg

 

 

2) Vooraanzicht

gallery_27572_17555_505641.jpg

 

 

3) Rechts

gallery_27572_17555_2048218.jpg

 

 

4) Bovenaanzicht

gallery_27572_17555_16508.jpg

 

 

 

Het scrognet hangt nu op 18cm boven de aarde. Is dit een goede hoogte of zou ik het ng wat laten zakken en al beginnen met binden?

 

Grtz,

Groovenik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 10 dagen tijd is er heel wat gebeurd dus nog even een update.

 

Week 6 - dag 41 (18/6)

 

De groei zit er serieus in nu en het eerste topje heeft het net al bereikt. Nog ff geduld hebben en we kunnen beginnen binden...

De temperatuur ligt eerder aan de lage kant, zeker snachts. Dat zou in de winter wel is voor probleme kunne zorgen. Als oplossing had ik mss aan een verwarmingselement gedacht, maar heb nog niet meteen iets gevonden.

 

Verder na lang twijfelen toch een variac aangeschaft om mn afzuiging wat stiller te kunnen dimmen. Nu tot op ongv 20% gedimd en de brom is volledig weg! Goed gerief zo een variac...

 

Fotooo's:

 

1)

gallery_27572_17555_2102.jpg

 

 

2)

gallery_27572_17555_845925.jpg

 

 

3)

gallery_27572_17555_1116030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje ziet er al stukken beter uit dan enkele weken geleden... Gaat goed hierzo :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd al beter uit. mooi netje heb je daar.

 

Probeer je plant begrijpen. Je kweekt met PLL en het zou gaaf zijn als je daar het maximale mee weet te behalen.

 

Een tevreden plant maakt de kweker uiteindelijk ook tevreden.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...