Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

Gevolgen Bij Ontdekken Van Kweken (Brainstorm Topic)

Recommended Posts

Kwekers worden bijna altijd hun huurwoning uitgezet bij de ontdekking van het kweken van wiet.

De woningcorporatie moet dan wel onderbouwen dat de woning voor commerciële doeleinden is gebruikt en vooral onveilig is gemaakt door dit handelen als ik het goed begrijp.

 

Door te kiezen voor led verlichting zou je zeggen dat het argument van veiligheid van tafel geschoven kan worden, toch?

 

Dit topic is bedoeld om meer inzicht te krijgen in de risico's van het kweken en dus bewuster een keuze te maken hoe te kweken.

Het lijkt me daarom interessant om daar over te discuseren en brainstormen met zijn alle.

 

Wie weet brengen we elkaar op ideeën om ons beter te beschermen tegen de kromheid van de elite.

Zelf kweek ik niet maar hecht wel waarde aan de vrijheid hier in en vind het dan ook een interessant onderwerp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf kweek ik niet maar hecht wel waarde aan de vrijheid hier in en vind het dan ook een interessant onderwerp.

 

 

lol

 

 

Meestal staat het gewoon letterlijk in je huur contract dat je geen plantjes mag growen /drogen ect ;)

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf kweek ik niet maar hecht wel waarde aan de vrijheid hier in en vind het dan ook een interessant onderwerp.

 

 

lol

 

 

Meestal staat het gewoon letterlijk in je huur contract dat je geen plantjes mag growen /drogen ect ;)

 

Dat is algemeen bekend, maar zegt weinig tot niets over de gevolgen.

Een interessant discussiepunt aangezien veel mensen hier toch aardig wat problemen mee krijgen die ontdekt worden.

Volgens mij heb je het topic niet begrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

Meestal staat het gewoon letterlijk in je huur contract dat je geen plantjes mag growen /drogen ect ;)

Dat betekent nog steeds niet dat een rechter altijd akkoord gaat met huisuitzetting.

 

Edit: Foutje met quoten.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

Meestal staat het gewoon letterlijk in je huur contract dat je geen plantjes mag growen /drogen ect ;)

Dat betekent nog steeds niet dat een rechter altijd akkoord gaat met huisuitzetting.

 

Edit: Foutje met quoten.

 

Maar in het overgrote geval helaas wel, maar als je suggesties hebt, deel ze, daar is dit topic voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou led veiliger zijn?

 

wordt echt moe van led dit led dat.. fuck led

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou led veiliger zijn?

 

wordt echt moe van led dit led dat.. fuck led

 

Omdat het minder heet word.

 

vanwaar die haat naar led :P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

led wordt niet zo warm als hps nee maar wat heeft dat met veiligheid te maken?

 

geen haat hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

led wordt niet zo warm als hps nee maar wat heeft dat met veiligheid te maken?

 

geen haat hoor

 

Vooral in de ogen van het OM volgens mij veel al kan ik me hier in vergissen, maar daarom wil ik er ook meer over leren.

Is het niet zo dat er 2 punten zijn die over veiligheid gaan, de aanleggin in electriciteit en de hitte van de lamp zelf?

Daar waar de aanlegging eigenlijk primair is lees ik ook het argument dat de lamp zo heet word en daarom gevaarlijk zou zijn.

Zolang alles goed is aangesloten zie ik hier ook weinig gevaar, maart is het niet zo dat bijv het OM hier anders in redeneert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen risico wil lopen om je huurhuis uitgezet te worden moet je er niet gaan kweken, geen discussie verder over mogelijk

 

verder heeft de led hps discussie ook geen nut, beide kunnen zowel goed als slecht worden aangesloten.

 

comericeel/persoonlijk gebruik maakt de rechter geen onderscheid onder. genoeg pannenkoeken die zeggen dat 50+ voor persoonlijk gebruik is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jij voldoet aan 2 of meer punten van professionaliteit (zie beneden), dat je altijd ongelijk krijgt en de huurder zijn eisen kan stellen om het pand te verlaten.

 

Maarja, je kunt natuurlijk ook geluk hebben of de wet ombuigen zodat het wel kan.. Nederland, het land van te veel regels :rtfm:

 

 

Staatscourant-26938-bijlage-1-professionaliteit.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou led veiliger zijn?

 

wordt echt moe van led dit led dat.. fuck led

 

Omdat het minder heet word.

 

vanwaar die haat naar led :P ?

 

Je zit er naast. Met brandgevaar verwijzen ze vaak naar gestolen stroom en zogenaamde slecht aangelegde installaties. Heel vaak is dit gewoon complete BS want in zo een berichtgeving kunnen ze schrijven wat ze willen, er zal niemand zijn die het zal tegenspreken. Er is ook een grote kans dat ze je kinderen afpakken omdat je ze in gevaar hebt gebracht. LED kan ook behoorlijk warm worden zeker als je 600W of 1200W aan leds gebruikt.

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

Meestal staat het gewoon letterlijk in je huur contract dat je geen plantjes mag growen /drogen ect ;)

Dat betekent nog steeds niet dat een rechter altijd akkoord gaat met huisuitzetting.

 

Edit: Foutje met quoten.

 

Maar in het overgrote geval helaas wel, maar als je suggesties hebt, deel ze, daar is dit topic voor.

Mijn advies is om in elk geval NOOIT te tekenen dat je zelf akkoord gaat met uitzetting. Laat je tijdens de ruiming niet intimideren en teken niks! Bij de rechter heb je altijd nog een kans, zeker als het vijf of minder planten betreft.

 

Edit: Voor alle duidelijkheid, ik ben geen jurist.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

led wordt niet zo warm als hps nee maar wat heeft dat met veiligheid te maken?

 

geen haat hoor

 

Vooral in de ogen van het OM volgens mij veel al kan ik me hier in vergissen, maar daarom wil ik er ook meer over leren.

Is het niet zo dat er 2 punten zijn die over veiligheid gaan, de aanleggin in electriciteit en de hitte van de lamp zelf?

Daar waar de aanlegging eigenlijk primair is lees ik ook het argument dat de lamp zo heet word en daarom gevaarlijk zou zijn.

Zolang alles goed is aangesloten zie ik hier ook weinig gevaar, maart is het niet zo dat bijv het OM hier anders in redeneert?

je maakt een denktfout

 

jij beredeneert vanuit de logica, het OM vanuit de bijbel, je kan het OM nooit overtuigen van zijn ongelijk, zij denkt immers god zijn mening te verkondigen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig toch nog wat kritische denkers, top!

Was al bang dat het topic ging ontsporen.

 

je maakt een denktfout

 

jij beredeneert vanuit de logica, het OM vanuit de bijbel, je kan het OM nooit overtuigen van zijn ongelijk, zij denkt immers god zijn mening te verkondigen

 

True :rofl

Edited by GrowingP

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL ik zag hem net

 

Staatscourant-26938-bijlage-1-professionaliteit.png

Nou ja meneer de rechter, ik moest de boel wel afschermen anders komen er inbrekers op af, ik moest wel isoleren want ik gun mijn buren een goede nachtrust, tjah meneer de rechter ik heb ook twee hele zwakke armen en rug dus ik moest wel een automatische watersysteem hebben, oh en ik geef zoveel om de arbeidsmarkt dus ik had besloten om een paar lieve dames aan een tijdelijke baan te helpen als knipsters.

 

Ze dwingen je gewoon om "hoog" te kweken. Sjongejonge welke idioot heeft dat lijstje gemaakt eigenlijk. Je kan haast niet eens op een andere manier kweken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Waar het op neerkomt is dat alle binnekweek inderdaad als illegaal word gezien.

Edited by sensi life
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet meer aan deze hobby beginnen op dit moment, binnenkort is alles gemeentewiet zeggen ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die de proef op de som heeft genomen.

Deze had 5 planten staan in wk 6 van de bloei en heeft zelf anoniem de politie getipt over een hennep plantage.

Duurde 3 dagen, stonden ze op de stoep : officier van justitie, politie, belastingdienst en een mannetje van de stroom.

Ding dong, hallo wij hadden vernomen dat hier een kwekerij is, (bewoner) JA dat klopt, loopt u maar even mee naar boven.

Eenmaal boven trok hij zijn kast open en toonde zijn kwekerij.

Waarop officier zei hmm das niet wat we dachten, maar omdat we nu toch hier zijn nemen we deze 5 mee.

(bewoner) NEE NEE die laat je me lekker staan, dat is mijn medicatie en toonde een pasje van de stichting grow youre own free medicin, daarop stond ook dat hij het nodig had vanwege een hernia en rugklachten, waarop officier ging bellen en na 2 min terug kwam en zei, hmm ik weet niet wat ik hiermee moet en droop af met het gehele team zonder ook maar iets mee te nemen.

Bewoner vertelde mij dat er een wet is dat men je je medicatie niet zo maar af kan en mag pakken, en als je voor een natuurlijke medicatie gaat en je dit vanuit je geloofsovertuiging doet (dit mede omdat je geen chemische shit van de overheid drugs, shit, gemie t...zooi) mag in nemen.

Dus geloofsovertuiging en medicatie staan hoog ten opzichte van de wet zegt hij.

Weet nu niet of hij een uitzondelijk geval is of dat het daadwerkelijk volgens boven geschreven getolereerd word of dat ze niet weten wat en hoe er mee om te gaan.

 

Iemand wel eens iets soortgelijks gehoord of meegemaakt???

 

ik zou niet meer aan deze hobby beginnen op dit moment, binnenkort is alles gemeentewiet zeggen ze

 

LOL, ambtenaren zelf gaan kweken en regelen....

 

Kan handig zijn voor sommigen, kan je bij de wijkagent binnenkort je wietje halen.. i.p.v dat hij het wietje bij jouw komt (weg) halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in zo'n situatie willen ze nog wel eens een oogje dichtknijpen, maar verder? Doede moet zelfs tonnen terugbetalen voor wat buitenplanten waar die nooit niks op verdient heeft, stomme wereld!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenwiet kost zee weinig 1500 per kilo, overigens prima wiet om medicinale olie van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet meer aan deze hobby beginnen op dit moment, binnenkort is alles gemeentewiet zeggen ze

 

Of juist daarom dus wel.

Gaan we wiet zakjes kopen, met daarop allerlei afbeeldingen van ernstige misvormingen.

Of de wiet is zooooo net niks dat je net zo goed niet kunt blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...