Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ladygrey

Angststoornis + Depressie - Advies?

Recommended Posts

First things first: Ik heb sociale + algemene angststoornis, agoraphobie en depressie. Leuke combi! Ik zit in therapie, maar dat werkt nog niet goed genoeg dat ik zonder al te veel problemen mijn studie af kan gaan maken (eeiiiiindelijk).

 

Kwam in mei op het idee om eeeeiindelijk (niet voor dit doel, gewoon begin-20ers nieuwsgierigheid haha) een een jointje te gaan roken. Heb toen op advies van de Dampkring de lichtste indica geprobeerd, maar dat vond ik niks. Teveel high. Dacht, nog 1 keertje proberen met een andere. Kwam toen uit op Ocean's Twelve. Shit's awesome :) Kwam er zo per ongeluk achter dat zo nu en dan 1 trekje (paar x per maand) wonderen doet.

 

Maar nu ik me meer in de wereld ben gaan verdiepen, begin ik te denken dat het best een goed idee zou zijn als ik een wiet zou proberen die echt bedoeld is voor het bestrijden van mijn ziektes.

 

Ik kwam uit bij Dance World en Euphoria bij RQS, bijvoorbeeld, maar ik woon in een studentenflat. Weliswaar met een balkon op zuid, maar ook met buren en niet zó hoog dat je niet vanaf de grond kunt zien dat ik hier een wietplant heb staan. Bovendien is het balkon niet officiéél van mij. Binnen kweken lijkt me een dure hobby, zeker gezien ik helemaal niet veel rook :P.

 

Dus mijn vraag: advies voor een soort en waar te koop? Ik woon bij Amsterdam, maar heb vrij reizen dus zolang het bereikbaar is met het ov wil ik er best een uitje van maken :)

 

Ik hoef het overigens niet per se te roken. Thee, soep, snoep, ook allemaal prima.

Edited by ladygrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met blowen (stoppen met drugs in z'n algemeen)

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn dat voor reacties......?

Ik kan je hèlaas niet helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar wat is hier het probleem precies? Ik kom hier met een legitieme vraag en ik krijg direct twee hele sarcastische antwoorden? Mijn excuus als ik onbeleefd overkwam of iets dergelijks, maar kom op, kan gebeuren.

 

Wat zijn dat voor reacties......?

Ik kan je hèlaas niet helpen!

Dank je wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reacties zijn echt rond uit waardeloos!

Ik kan je ook niet helpen in omgeving Amsterdam, en ook niet met medicinale soorten.

Misschien komt blow sterkte hier wel even een kijkje nemen en die kan vast advies geven!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf onder vind ik veel last met blowen (Wiet + peuken) en depressies (Maar dit kan voor iedereen anders werken).

Daar in tegen met eten en dampen werkt het wat beter voor me.

 

Ik kom al heel lang niet meer in de shop in Amsterdam dus kan je helaas niks aanraden.

 

Wel heb ik goede ervaring met Kali mist / Oaxaca / Albert walker + cross (Deze is hier nummer 1) die werken hier erg fijn tegen me depresie en pare gedachtes.

Wel is het voor mijn belangrijk dat het of goed af gebloeid is of gecure anders geeft het een back fire.

Belangrijk is om niet de angsten te versterken.

 

Ik heb wel regelmatige over dit geschreven in me outdoor topic`s dacht ik.

 

Indien je wilt weten kan ik schrijven wat ik ervaar en waarom.

 

Succes, Kuro.

 

 

PS. kleine tip bij nieuwe user word er verwacht dat ze zich even kort voorstellen is beetje een forum cultuur :) Wie is wie en wie is hoe?

 

:wave:

Edited by kuro-neko
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raadpleeg een psychiater of psycholoog en die zal mijn bovenstaande reactie beamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal vragen dit soort problemen om evenwichtige soorten wiet. Die worden helaas maar weinig verkocht in de shops. Als je wat anders wilt proberen komen de hash soorten het meest in de buurt. De duurdere maroc's en afghaan doen het vaak relatief goed. Maar ieder mens is anders, ieder probleem is anders en iedere hash/wiet is anders dus het kan even duren voor je je draai vindt. Maar wie zoekt zal vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JGROEN; want die hebben het altijd bij het rechte eind?

Iedereen is verschillend en dus is het onzinnig om iedereen hetzelfde te beoordelen!

 

Daarnaast lijkt me een beetje een fijnere manier van reageren wel op zijn plaats......hij wil graag meer info over iets en daar wordt meteen zonder verder wat te vragen zo direct en zonder uitleg op gereageerd. Kom op zeg....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf onder vind ik veel last met blowen (Wiet + peuken) en depressies (Maar dit kan voor iedereen anders werken).

Daar in tegen met eten en dampen werkt het wat beter voor me.

 

Ik kom al heel lang niet meer in de shop in Amsterdam dus kan je helaas niks aanraden.

 

Wel heb ik goede ervaring met Kali mist / Oaxaca / Albert walker + cross (Deze is hier nummer 1) die werken hier erg fijn tegen me depresie en pare gedachtes.

Wel is het voor mijn belangrijk dat het of goed af gebloeid is of gecure anders geeft het een back fire.

Belangrijk is om niet de angsten te versterken.

 

Ik heb wel regelmatige over dit geschreven in me outdoor topic`s dacht ik.

 

Indien je wilt weten kan ik schrijven wat ik ervaar en waarom.

 

Succes, Kuro.

 

 

PS. kleine tip bij nieuwe user word er verwacht dat ze zich even kort voorstellen is beetje een forum cultuur :) Wie is wie en wie is hoe?

 

:wave:

Dank je wel, ik zal die namen even googelen morgen. Overigens heb ik dat overwogen maar ik heb echt weinig te zeggen en voel me er niet helemaal goed bij om persoonlijke informatie te geven die gewoon is bij een introductie. Sorry als dat mensen stoort.

 

Raadpleeg een psychiater of psycholoog en die zal mijn bovenstaande reactie beamen.

@JGROEN; want die hebben het altijd bij het rechte eind?

Iedereen is verschillend en dus is het onzinnig om iedereen hetzelfde te beoordelen!

 

Daarnaast lijkt me een beetje een fijnere manier van reageren wel op zijn plaats......hij wil graag meer info over iets en daar wordt meteen zonder verder wat te vragen zo direct en zonder uitleg op gereageerd. Kom op zeg....

 

Tegen beiden: Mijn psych weet ervan en hij snapt ook dat als dit voor mij werkt en ik er niet in doorschiet, het mij juist de goede kant op helpt. Zolang ik het niet als oplossing maar als zetje in de goede richting gebruik en aan mezelf blijf werken (wat beter gaat als je je beter voelt), dan is er niks aan de hand.

 

Meestal vragen dit soort problemen om evenwichtige soorten wiet. Die worden helaas maar weinig verkocht in de shops. Als je wat anders wilt proberen komen de hash soorten het meest in de buurt. De duurdere maroc's en afghaan doen het vaak relatief goed. Maar ieder mens is anders, ieder probleem is anders en iedere hash/wiet is anders dus het kan even duren voor je je draai vindt. Maar wie zoekt zal vinden.

 

Hoe bedoel je evenwichtig, precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardeloze reacties ?

 

Normaal gesproken stel je je eerst voor .

 

Vandaar de WELKOM .

 

First things last...............................

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ook hartelijk welkom.Zou eerder Olibanum gebruiken als wierook dan Cannabis bij de klachten die je boven vermeld, geheid dat je daar eerder baat bij hebt dan al die shit die ze tegenwoordig verkopen in de shop.Zit een kruidenshop in Chinatown waar ze goeie hebben.Ru (Loe) Xiang 乳香

 

http://www.china-par...neien/olibanum/

 

Sterkte verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je niks te kort doen maar wat zoek je precies in wiet met wat je hebt en wetende dat 1vd nogal vervelende bijwerkingen van wiet kan zijn dat het je stemming enorm versterkt (naast ook werking van andere medicatie) ? Valt ene keer zo en andere keer zo en dan zit je met de gebakken peren,. link en niet reeel naar jezelf lijkt me.

 

Deze zin viel me erg op

Maar nu ik me meer in de wereld ben gaan verdiepen, begin ik te denken dat het best een goed idee zou zijn als ik een wiet zou proberen die echt bedoeld is voor het bestrijden van mijn ziektes.

 

Er is geen wiet die dat kan, de sleutel zit met wat je hebt diep in jezelf ergens, wiet is geen 'wondermiddel' was het maar waar.

 

Laat cannabis voor wat het is en doe het nuchter ben je de biggest of them all strakkies ipv iemand die de rest van zijn leven cannabis als ondersteuning nodig heeft, niks mis mee maar lijkt mij (vanwege je insteek) nergens voor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JGROEN; want die hebben het altijd bij het rechte eind?

Iedereen is verschillend en dus is het onzinnig om iedereen hetzelfde te beoordelen!

 

Daarnaast lijkt me een beetje een fijnere manier van reageren wel op zijn plaats......hij wil graag meer info over iets en daar wordt meteen zonder verder wat te vragen zo direct en zonder uitleg op gereageerd. Kom op zeg....

 

Fijnere manier van reageren? Ik zeg gewoon precies waar het op staat. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij wat lostchild hier boven zegt.

 

En nogmaals wens ik de ts veel succes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp wel enigszins wat TS zoekt. Een beetje opbeurende werking tegen haar angsten om af en toe die gespannenheid los te laten zodat het zich niet telkens blijft opbouwen wat weer de boel verergert. Ben het ergens ook wel met lostchild eens over die quote, maar aan de andere kant misschien heeft TS daar meer uitleg over hoe zij het bedoeld heeft.

Tsja ik heb iets zo van: als TS naar de dokter of psych gaat kan zij net zo goed chemische middelen voorgeschreven krijgen tegen haar angsten en wat ik ervan weet is dat die pillen duizenden mensen op jaarbasis doden en wiet tot nu toe niemand.

Wat is dan beter om te proberen? Wiet of zo'n pil met wie weet wat voor bijwerkingen? Dat is dus ook een van de redenen waarom ik overweeg om wiet te gaan gebruiken. Niet als verslaving, maar als ondersteuning om die dips vol met dalen tegen te gaan.

Denk wel dat als mensen dit willen gebruiken voor depressies, angsten enzo beter kunen beginnen met een olie of iets i.p.v. gelijk blowen.

Bij blowen bestaat er vermoedelijk meer kans op verslavingsgevoeligheid en als je al een beetje psychisch wat minder functioneert dan gebruikelijk, dan lijkt mij dat blowen dus iig de laatste optie.

Ik kan het er als nieuweling ook helemaal naast hebben, mja dit is dus mijn two cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....mijn advies...

 

Ben je al leip,,,blijf dan vooral van de wiet af....

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw heeft problemen in die hoek en toen ze ,onbewust, blowde werd dat bepaald niet minder.

toen ik met meer bewustzijn heb gekeken wat haar wel hielp kwam ik uit op

geen sativa's

erg goed afgebloeit, dus zeker niet te vroeg geoogst!!

buitenwiet-cannabinoiden spectrum is meer beschermend en compleet

en sterk verouderd= 2 jaar cure

 

De kort door de bocht reacties zijn misschien gebasseert op het feit dat zij weten dat als je in de dip zit

blowen je in de dip kan houden.

een zwart dekentje een viceuze circel

 

Ja, het is dus extra van belang om met grote zorg om te gaan met je endocannabinoiden systeem,

er zitten bij jou al schakels mis of fout, waardoor er soms opvermatige belevingsvormen kunnen zijn

dit kun je dempen

maar dit kun je ook versterken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ladygrey. Met evenwichtig kom je het meest in de buurt van ouderwetse meer natuurlijke soorten. We kennen nu vooral opgefokte soorten die min of meer op de Amerikaanse markt van de 90'er jaren (met de toeristen van toen). Die zie ik als de grotere kanshebbers en die vindt je het het meest terug in Hash. Die heb ik veelvuldig resultaten zien boeken waar het gaat om angsten en nervositeit. In Amsterdam zijn genoeg CS die een redelijk goede kwaliteit daar van hebben. Ik zou ze wel eten en niet roken om een rustiger effect te hebben. Bijv. een gram in 8 stukken verdelen en zo een stukje gewoon doorslikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kennen nu vooral opgefokte soorten die min of meer op de Amerikaanse markt van de 90'er jaren (met de toeristen van toen).

 

Wat bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardeloze reacties ?

 

Normaal gesproken stel je je eerst voor .

 

Vandaar de WELKOM .

 

First things last...............................

 

Ik heb mijn excuses al aangeboden én uitgelegd (letterlijk in de posten boven bovenstaande quote) waarom ik me niet heb voorgesteld. Laten we het hier nu bij laten ajb.

 

Ik begrijp wel enigszins wat TS zoekt. Een beetje opbeurende werking tegen haar angsten om af en toe die gespannenheid los te laten zodat het zich niet telkens blijft opbouwen wat weer de boel verergert. Ben het ergens ook wel met lostchild eens over die quote, maar aan de andere kant misschien heeft TS daar meer uitleg over hoe zij het bedoeld heeft.

Tsja ik heb iets zo van: als TS naar de dokter of psych gaat kan zij net zo goed chemische middelen voorgeschreven krijgen tegen haar angsten en wat ik ervan weet is dat die pillen duizenden mensen op jaarbasis doden en wiet tot nu toe niemand.

Wat is dan beter om te proberen? Wiet of zo'n pil met wie weet wat voor bijwerkingen? Dat is dus ook een van de redenen waarom ik overweeg om wiet te gaan gebruiken. Niet als verslaving, maar als ondersteuning om die dips vol met dalen tegen te gaan.

Denk wel dat als mensen dit willen gebruiken voor depressies, angsten enzo beter kunen beginnen met een olie of iets i.p.v. gelijk blowen.

Bij blowen bestaat er vermoedelijk meer kans op verslavingsgevoeligheid en als je al een beetje psychisch wat minder functioneert dan gebruikelijk, dan lijkt mij dat blowen dus iig de laatste optie.

Ik kan het er als nieuweling ook helemaal naast hebben, mja dit is dus mijn two cents.

 

Je zit er heel dichtbij met hoe ik het ervaar, inderdaad. Het begint bij mij met simpele nervositeit, wat sneeuwbalt naar "ik wil niet", wat sneeuwbalt naar "ik kan het niet", wat sneeuwbalt naar "ik doe het niet", naar "ik ben een idioot en ik kom nooit meer mijn bed uit".

 

Wat betreft de verslavende eigenschappen...Ik heb al ervaren dat als ik de eerste stap voorbij ben (en ik heb meerdere wetenschappelijk bewezen methodes om daaraan te ontsnappen, maar die werken niet altijd.), dan werkt de Ocean's Twelve bij mij om de cyclus te onderbreken. Dat is letterlijk alles. Ik gebruik het niet preventief of bij het minste of geringste. Ik rook niet, ik drink niet. Ik drink niet eens koffie. Ik heb een tijdje een beetje gerookt en op een gegeven moment dàcht ik even dat ik verslaafd was - cold turkey gestopt en nooit meer aangeraakt. Geloof me, verslaafd ga ik er niet aan raken, want als ik op een gegeven moment schrik van hoeveel ik gebruik (en ik gebruik het dus al een paar maanden, met succes, nog geen 1x per week 1 trekje), dan stop ik er net zo snel weer mee. Als ik even 1 trekje neem dan voel ik me weer even als een normaal mens die dingen voor elkaar krijgt. Dat is heel vaak het enige wat ik nodig heb op het pad naar gezondheid. Als iemand een andere suggestie heeft, dan hoor ik het wel, maar van deze specifieke wiet weet ik al dat het werkt. Ik vroeg me alleen af of er nog een was, of een olie of whatever, die nog beter geschikt was.

 

En waarom ik niet aan de reguliere medicatie wil... Zijn net zo goed verslavend, neem je iedere dag in anders werkt het niet en hebben een miljoen bijwerkingen. Call me crazy, maar dan gebruik ik liever van tijd tot tijd een beetje wiet.

 

Dus... Iedereen die me advies gegeven heeft, ik heb het genoteerd en zal het in overweging nemen.

 

Ik sluit me alleen wel aan bij FoolOnTheHill hierboven, heb je misschien een voorbeeld?

Edited by ladygrey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf heb ook een vorm van lichte autisme, maar ik heb een heel goed organisatietalent.

Zelf loop ik een beetje parra als ik smoor, dat is ook de reden dat ik gestopt ben ook met het rekenwerk.

Als je echt wilt smoren, doe het dan niet op straat, een vertrouwde omgeving en smoor ook niet te veel, beter weinig in doen zo kom je ook langer toe en smoor je meer, en hoef je geen dure joints weg te smijten als er iemand binnen komt.

Als je direct te veel smoort zit je de hele dag met een zwaar hoofd. mvg

 

en weed voor ziektes of die ziektes geneest, daar geloof ik niet in, dat zet je pijn bij kanker en andere dingen wat langs de kant.

 

hopelijk heb ik iets nuttig gebracht =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...