Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bluebloomer

Nieuwe Investering, Graag Wat Advies Gevraagd.

Recommended Posts

Hi all !

 

Mijn vorige kweek kastje was 0,8 x 2 x 2 meter, gemaakt van spaanplaat en vurehout. Stevig genoeg om alles in te hangen maar er zat nogal een harmonische vibratie in de kast, en omdat de bodem van hout was, is alles weggerot.

Vermoedelijk was dat de reden dat mijn laatste kweekje al na 6 weken mislukt was,

 

Anyway, ik wil het nu anders aanpakken; een kamertje van 2,30m breed met een scheidingswand gemaakt van gips plaatjes, en het resterende spaanplaat aan de binnenkant, afgewerkt met z/w folie. De kweekruimte zou dan wederom 85/90 cm breed worden.

 

Mijn slak heb ik stuk gedraaid met een gloeilamp dimmer, logisch maar dat krijg je als je wil bezuinigen. Nu wil ik de volgende zaken gaan kopen, voor een kweekruimte van 0,9 x 2,3 x 2,3 M:

 

SMS Twincontroller 2 x 2,25 A

365 M3 buisafzuiger

300 M3 Phat Rhino filter

Nanolux 250 W

 

Zat eerst te denken aan een variac van Growcenter noord, maar die sms twincontroller lijkt me wel wat, omdat we nu in een koude periode zitten en ik met een variac de boel elke dag opnieuw moet bekijken en regelen.

 

Wat denken jullie is die twincontroller goed voor mijn doel, en zijn de afzuiger en filter passend voor deze setup met 250W HPS ?

 

Zoals ik het zelf uitreken zou de afzuiger op ca 54% tot 72% draaien met een 250W HPS lamp.

 

Thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook niet een variac hebben maar twee.

Middels een relaistje schakel je om als de lamp aan dan wel uit gaat.

Af en toe komen leuke variacjes voorbij op marktplaats.

Er staan er nu twee te koop, €25/st, in Wageningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk met 2 variacjes en een relais zit ik al aan de prijs van een Smscom controller.

 

Even los van mijn onderwerp, zou je met een variac ook een borstelmotor kunnen regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten wil je kwijt? Want 2,30 verlichten met een 250 watt lampje zal niet echt goed uitpakken.... Met de afzuiger zit je wel aardig goed.

 

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, dat zou wel handig zijn om te vermelden ja.. Ik wil tot max 5 plantjes kweken op een oppervlake van 85 x 85 cm. Vorig jaar een leuke opbrengst gehad met 4 plantjes in een scrog setup, en dit jaar misschien een nieuwe poging om 4 plantjes te zetten in een Hempy Bucket.

 

Daarbij wil ik 15 - 25 liters potten gebruiken, handmatig wateren, voorgroeien onder T-neon en MH lamp en de bloei met een 250 W HPS.

 

Omdat de ruimte 2,30 breed is en ik maar wil kweken op ca 85 x 85 heb ik ruimte over om te kunnen knippen, voorgroeien en drogen in die ruimte.

Plus dat de plantjes het in mijn optiek beter doen in een grotere ruimte dan noodzakelijk ivm Lv, en Co2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een borstelmotor zoals in een boormachine?

Ja zeker. Dat gaat zeer goed.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel allemaal iets makkelijker onder controle te houden als je hok wat goter is dan nodig.

 

Ga zo door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harstikke mooi van die variac, idee was om een slijptol wat trager te laten draaien.. ;)

 

En ja een microklimaat is al lastig genoeg, denk dat veel mensen dat onderschatten. Ik ga nu van 3.2 M3 naar 4.4 m3 inhoud dus ik denk zelf dat dat al iets prettiger te regelen is allemaal.

 

Maarre die smscom, niemand op of aanmerkingen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...