Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vlugge japie

Eindelijk de specerijen van Vlugge Japie te zien!

Recommended Posts

Erg mooie planten dat zeker! :no

Maar heb je niet een beetje kleine pot :D

 

Die aanslag zou kunnen zijn dat je ooit voeding op je bladeren hebt gespoten waar zouten inzitten en waardoor dat nu ingedampt is. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk verder heb ik weleens gehoord van beesje die witte aanslag achterlaten.

 

Chapeau!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje kleine pot :D

 

maar dat witte, dat is inderdaad van beestjes die een witte schijt achterlaten :no

 

kgeloof dat dat van luis is, kheb zelf ook een paar van die vlekjes, een stuk of 10 maar :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanksss voor de supersnelle respons!

 

 

sja... te kleine pot dit is een 30 liter pot, dacht dat dat wel ongeveer voldoende zou zijn... dit is m'n eerste kweek... ONLY WITH LUV:p

 

Hmm... dat witte gedoe... ik heb een keer gespoten met de spiritus/groene zeep mengsel tegen bladluis. maar ik denk niet dat daar enige zouten inzitten.

 

 

heeft het nog nadelen denk je... qua kwaliteit.. of oogst?

 

letaaah... vlugge japie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat witte.... dat is dus van een luis.... ?

Ik heb vroeger wat van die bladluizen gehad... maar die zijn em na bestrijding geboekt met de morgenzon.

 

Kan ik er nog iets tegen doen om het weg te halen? schoonboenen is een optie namelijk... maar niet erg handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dat cker wel degelijk effect heeft op je planten, dat spul is namelijk chemisch giftig :D

 

ik krijg het er niet af met schoonboenen, zit al te vast.....

 

in het vervolg potten nemen van minimaal 60 liter he :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je het eraf vegen of eraf "poetsen"? als dat zo is dan is het niks aan de plant zelf maar eerder een aanslag van iets. Bij kalkwater zou je het ook zo kunnen krijgen maar ik denk niet dat je klakwater hebt lopen sproeien.

 

edit: Als je het er niet kunt afpoetsen ligt dit aan pH schommelingen! Probeer je pH neutraal te houden. Als je dit niet doet heb je de kans dat je een slechtere oogst krijgt! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je het eraf vegen of eraf "poetsen"? als dat zo is dan is het niks aan de plant zelf maar eerder een aanslag van iets. Bij kalkwater zou je het ook zo kunnen krijgen maar ik denk niet dat je klakwater hebt lopen sproeien.

spiritus/groene zeep :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa ik kan het eraf poetsenn...die witte gloeddd

 

Maarrr dusss in het vervolg 60 liter potten... vind je m'n planten klein dan voor 30 liter potten? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, maar het is wel beter voor de bloei, hoe grotere potten, hoe meer opbrengst :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had en heb dat ook bij een paar planten en luis is het niet niks te bekennen van die beestjes geen enkel beestje... dus wat zou het dan wel zijn..?

 

PS : ik heb niks met water over die planten heen lopen kloten, en het is net als stof je kan hetweg blazen zeg maar moet je wel beetje hard blazen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het op een soort poedersuiker lijkt die je bijna helemaal van het blad kunt wrijven, ben ik bang dat jullie alle twee last van Meeldauw hebben.... :no

 

Groeten Harry

 

ps:ik kan de foto's van Japie niet bekijken....ze willen niet openen....kzie alleen een rood kruisje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie ook geen foto's maar na alles gelezen te hebben denk ik ook aan meeldauw, is dit jaar zéér aanwezig, ook op veel andere tuinplanten.

 

......greets.

 

smoke-long3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen, HIER VLUGGE JAPIE WEER IN ACTIE!

 

vind het ook raar dat die fotos het vandaag opeens niet meer doen, gister nog wel namelijk... maar probeer zo snel mogelijk weer fotos op het net te krijgen!

 

Die stoffig achtige witte gloed is dus Meeldauw?

 

Is dat schadelijk en wat kan ik er aan doen om het weg te halen/te verkomen?

 

Letaaaaaaaahhh :no

 

Japie Krekel, de vlugge :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste lijkt me om te zorgen dat je planten zo min mogelijk nat worden.

je kan de bladeren waar het op zit er afhalen. meeldauw is een schimmel.

meestal zit het aan het oppervlak van je bladeren maar als het er te lang zit gaat het echt in het blad zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo mensen, HIER VLUGGE JAPIE WEER IN ACTIE!

 

vind het ook raar dat die fotos het vandaag opeens niet meer doen, gister nog wel namelijk... maar probeer zo snel mogelijk weer fotos op het net te krijgen!

 

Die stoffig achtige witte gloed is dus Meeldauw?

 

Is dat schadelijk en wat kan ik er aan doen om het weg te halen/te verkomen?

 

Letaaaaaaaahhh :no

 

Japie Krekel, de vlugge :D

Meeldauw is schadelijk ja....voorkomen doe je door je plant nu zo droog mogelijk te houden

Bayer heeft een middel speciaal tegen meeldauw om mee te spuiten geloof ik, kweet niet of daar gif ofzo inzit, misschien heeft iemand hier nog een huis tuin en keuken middeltje....

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ff zeggen dat meeldauw een schimmel is die droogde minnend is. Hoe lager de luchtvochtigheid (40%) hoe meer kans op meeldauw. Ik weet niet waar jullie die informatie vandaan halen met een hoge luchtvochtigheid (verwijzing naar de topic), als ik jullie was zou ik de boeken nog maar eens openslaan. Dan heb je ook nog 2 verschillende soorten, Valse meeldauw en echte meeldauw. Het is moeilijk om het verschil te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor de zekerrheid mijn grootste plant maar even naar binnen gehaald... om even goed droog te wordennn en bij te sterken in deze tijden met slecht weer...

Ik heb mijn planten ook al besproeid met dat spul van Bayer tegen meeldauw, werkt aardig goed, alleen wil ik nog weten of het erg slecht is voor mijn beginnende toppen, nog weinig haartjes zijn bruin. Op de verpakking van dat anti-meeldauw middel staat dat het ook voor appels en druiven is... dus ik neem aan dat het niet heel schadelijk is.

 

Is dit een goed plan om toprot(binnen zetten) en meeldauw (sproeien) tegen te gaan? of juist niet?

 

 

ik hoor het graagggg!

 

 

LETAAAAAH... DE VLUGGE

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lijkt me een erg goed idee om zo meeldauw en budrot tegen te gaan. Je zult wel wat licht ontnemen maar zo erg is dat niet in de bloei. Ik denk ook niet dat het schadelijk is voor de gezondheid als je het binnen krijgt. Zeker niet als er op staat dat het ook bedoeld is om op druiven en appels te spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanksss voor het advies....1 :no

 

 

Maar is het niet zo dat als ze binnen minder licht krijgen of als ik ze verduister dat ze dan sneller af gaan bloeien , dus dat ik sneller kan oogsten?

 

Bedanktt alvast!

 

 

vlugge japie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm nee dat denk ik niet. Ze bloeien alleen goed af als er een gesloten cyclus is dus licht en dan 100% donker. Denk niet dat hyet daar binnen bij jou zo heel erg donker is. Dus gewoon laten staan als het zonnetje schijnt vol in het licht en dan komt alles goed! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanksss Kwekeling!

 

Ik was er ook nog benieuwd naar hoe lang ik nog moet wachten voordat ik kan oogsten... ik zet er vandaag nog een foto op van de status van mijn toppen. Misschien dat jij een grove schatting kan doen?

 

op de een of andere manierr zijn de topjes niet zoo heel scherp op de foto gekomen... maar goed...

 

ziehierrr >>

http://groups.msn.com/vonLiebenstein/sjonkelino.msnw?Page=1

 

 

De vlugge is outtttt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...