Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Coops

Graag Advies Voor Optimale Hps Setup.

Recommended Posts

Hi Just made it,

 

Sorry, had een fout gemaakt........aanbieder 2 heeft ook een 2000m3 inline filter. (aangepast)

Wat heeft die verder meer over dan aanbieder 2 volgens jou?

 

Komende week ga ik er heen, dus laatste tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe dat met die dimlux zit met wattage maar ik heb zelf n hokkie met gavita 1000 watters maar die kunnen ook tot 1150... Als dat bij de dimlux ook zo is dan kun je beter gaan voor een schakel kast die op zeker tot 1200 watt aankan... En niet op het randje gaan zitten met die 1000watt schakelkast...

 

En die climate 7 amp is ook prima..

 

Zodoende aanbieder 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1000W schakelkast noemen ze zo, maar is zo ontwikkeld dat hij tot 2000W aan kan. (beetje raar maar heb dat nagevraagd hoe dat zat en dat werd zo bevestigd)

Dimlux kan inderdaad ook tot 1200 maximaal.

 

Denk jij dat Climate 7 amp beter is dan die S-Vent?

 

Zijn de meningen volgens mij over verdeeld, maar het is gewoon de knoop doorhakken denk ik want iedereen heeft weer andere ervaringen uiteindelijk.

 

Bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee wat het prijsverschil is, maar optie 2 is gewoon goed

 

optie 1 zit meer 'merk' spul bij, maar voor deze opstelling zou ik gewoon voor optie 2 gaan

 

ik weet niet of die cli-mate 7amp de frequentiecontroller is, want die schijnt wel erg goed te zijn om je klimaat mee te regelen!

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Komando; Ben jij tevreden met je S-Vent?

Alles echt stil?

Ik heb ergens gelezen dat je schreef dat je beter wat meer capaciteit kunt nemen, maar hoe bevalt de 1000m3 filter icm de 750m3 afzuiger?

Hoe is jouw ervaring met deze winkel?

 

Groeten Coops

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben er tevreden mee, in de kamer zelf hoor je de afzuiger wel (1000m3), maar als de kamerdeur dicht is dan hoor je hem niet meer. kwa capaciteit is het voldoende bij mij, maar als je op een zolder zit of in een kamer waar het erg warm kan worden dan is een iets grotere (1500m3) wel wenselijk.

 

bij puk zijn ze aardig en behulpzaam, maar kwa service kan ik er niet zoveel over zeggen.

Had een probleem met hun voeding, daar hebben ze helaas niks aan gedaan, maar voor de rest kan ik er niks over zeggen...

 

kiloknaller tent van hun doet wat het belooft, dus daar zit je wel goed mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik had gehoopt dat de afzuiger amper of niet hoorbaar is......

Komt op een zolder te staan waar wel mensen verblijven beneden, dus wil absoluut geen herrie!

Ga wel voor een softbox, weet niet of dat nog verschil geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk is een softbox stiller.

 

Ik heb de softbox, ook nog weer in rubbers opgehangen.. (fietsband)

Resonantie, is nog erger, dan een beetje blaas geluid..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt oude Rocker!

Ga deze week een keer kijken en hoop een opstelling te kunnen zien om het te kunnen beoordelen......

WIl het echt zo stil mogelijk hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude Rocker, nu je toch bezig bent he......... :whistle:

 

Ik heb nog een paar vraagjes:

 

- In de ruimte waar het komt te staan is een afzuiging aanwezig die het hele pand op elke verdieping afzuigt. Dit lijkt me de beste optie om de afzuigslang op aan te sluiten, dan hoef ik geen gaten in het dak enz te maken en wordt het met de andere lucht direct naar buiten afgezogen.

Alleen staat deze afzuiger aan de andere kant van de ruimte (waar de tent niet kan staan ivm te weinig hoogte).

Dat zou inhouden dat ik vanuit de bovenkant van mijn tent een slang van ca 6 meter nodig heb om op de afzuiger aan te sluiten! Deze slang zou dat op de grond komen te liggen.

Is dit een goede optie of niet aan te raden, ivm de afstand? (Sorry, ik heb echt geen idee)

 

- Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Presh inline filter om hem buiten de tent te hangen om plaats in de tent te winnen of toch een normale presh in de tent.

Wat ik me afvraag is wanneer je de lamp helemaal tegen het plafond ophangt in de tent, of je dan tegen de filter aanschijnt en of dit verder wat uit maakt?

Het lijkt me prettig om de lamp tegen het plafond te kunnen laten hangen en niet lager ivm de filter.

 

- Heb eens gekeken naar de Dimlux Maxi Controller. Mooi regelapparaatje, maar wat zijn nu echt de grote voordelen ervan? Ik zie dat je die direct in het stopcontact aan kunt sluiten zonder tussenkomst van een Relais. Maar om de afzuiger aan te kunnen sturen heb ik toch evengoed een tijdklok nodig toch?

 

Sorry, ik ga deze week kijken......maar het is me nog niet geheel duidelijk hoe de lamp en afzuiger met elkaar in verbinding staan, via de S-Vent en tijdklok......

Denk dat ik gewoon even moet zien hoe dat werkt in de praktijk! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarvoor heb je een schakelkast nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude Rocker, nu je toch bezig bent he......... :whistle:

 

Ik heb nog een paar vraagjes:

 

- In de ruimte waar het komt te staan is een afzuiging aanwezig die het hele pand op elke verdieping afzuigt. Dit lijkt me de beste optie om de afzuigslang op aan te sluiten, dan hoef ik geen gaten in het dak enz te maken en wordt het met de andere lucht direct naar buiten afgezogen.

Alleen staat deze afzuiger aan de andere kant van de ruimte (waar de tent niet kan staan ivm te weinig hoogte).

Dat zou inhouden dat ik vanuit de bovenkant van mijn tent een slang van ca 6 meter nodig heb om op de afzuiger aan te sluiten! Deze slang zou dat op de grond komen te liggen.

Is dit een goede optie of niet aan te raden, ivm de afstand? (Sorry, ik heb echt geen id)

 

dit zou ik niet doen, je gaat dadelijk veel afblazen en dan wil je dit niet bij de centrale afzuigsysteem hebben denk ik, gaat veel lawaai maken.. beter is als je een raam ergens hebt waar je kan uitblazen

 

- Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Presh inline filter om hem buiten de tent te hangen om plaats in de tent te winnen of toch een normale presh in de tent.

Wat ik me afvraag is wanneer je de lamp helemaal tegen het plafond ophangt in de tent, of je dan tegen de filter aanschijnt en of dit verder wat uit maakt?

Het lijkt me prettig om de lamp tegen het plafond te kunnen laten hangen en niet lager ivm de filte

 

volgens mij werken die inline filters goed, maar als je plek genoeg hebt kan dit ook in de tent..

je kan de afzuiger buiten de tent plaatsen en alleen de filter in de tent, en anders alsnog een inline filter, moet goed zijn

 

- Heb eens gekeken naar de Dimlux Maxi Controller. Mooi regelapparaatje, maar wat zijn nu echt de grote voordelen ervan? Ik zie dat je die direct in het stopcontact aan kunt sluiten zonder tussenkomst van een Relais. Maar om de afzuiger aan te kunnen sturen heb ik toch evengoed een tijdklok nodig toch?

 

Sorry, ik ga deze week kijken......maar het is me nog niet geheel duidelijk hoe de lamp en afzuiger met elkaar in verbinding staan, via de S-Vent en tijdklok......

Denk dat ik gewoon even moet zien hoe dat werkt in de praktijk!

pakket die je had samengesteld is ruim voldoende, daar heb je die dimlux maxi controller niet voor nodig. als je straks uitgebreider en groter wil gaan dan kan het zeker handig zijn, voor nu niet nodig met 1 lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks een schakelkast weggooien en dan een controller kopen LIJKT mij duurder.....Als je het budget nu niet hebt kun je niet anders, maartoch....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat scheelt 140 ofzo, heb je wel gelijk in Racker. Toch eens overwegen...

 

Ga deze week eens kijken in de shop om te zien hoe het allemaal functioneerd, daar kunnen ze het me ook goed uitleggen hoop ik en daarna zal ik het vast allemaal wat beter snappen!

 

Bedankt Komando, maar waarom zou dat teveel geluid maken? Het is een zolder, vanwaar de lucht via dat afzuigsysteem via een pijp boven op het dak afgeblazen wordt. Die lucht verlaat dan toch meteen het pand?

 

Als er meer mensen hun mening over willen geven hoor ik het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- In de ruimte waar het komt te staan is een afzuiging aanwezig die het hele pand op elke verdieping afzuigt.

Is dit een goede optie of niet aan te raden, ivm de afstand? (Sorry, ik heb echt geen id)

 

dit zou ik niet doen, je gaat dadelijk veel afblazen en dan wil je dit niet bij de centrale afzuigsysteem hebben denk ik, gaat veel lawaai maken.. beter is als je een raam ergens hebt waar je kan uitblazen

 

- Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Presh inline filter om hem buiten de tent te hangen om plaats in de tent te winnen of toch een normale presh in de tent.

Wat ik me afvraag is wanneer je de lamp helemaal tegen het plafond ophangt in de tent, of je dan tegen de filter aanschijnt en of dit verder wat uit maakt?

Het lijkt me prettig om de lamp tegen het plafond te kunnen laten hangen en niet lager ivm de filte

 

volgens mij werken die inline filters goed, maar als je plek genoeg hebt kan dit ook in de tent..

je kan de afzuiger buiten de tent plaatsen en alleen de filter in de tent, en anders alsnog een inline filter, moet goed zijn

 

 

Ben het met Komando eens vwb het niet gebruiken van dat afzuigsysteem.

Niet vanwege evt lawaai, maar wel om dat je de controle kwijt bent.

Hoe wordt dat ding geregeld..

Straks staat hij een keer amper af te zuigen, terwijl jij er max lucht in kwijt wil..

Gaat problemen geven ben ik bang voor.

 

Je lamp, die hang je zo hoog of laag, als dat de plantjes, de temperatuur kunnen hebben.

28 Graden op top hoogte schaduw meting.

Het is geen enkel probleem, om je filter zo hoog mogelijk in je hok te hangen.

En dat je lamp evt op de zelfde hoogte hangt.

 

Ik zelf, heb een hand ruimte, tussen het plafond en het filter.

De box kun je prima buiten de ruimte laten..

 

Voor je afzuigsysteem, ben je geen schakelklok nodig.

Die S-vent. (ik heb hem zelf ook) die heeft een temperatuur meter die het toerental van de ventilator regelt.

Mooi geruisloos ook.

De ventilator, staat dus altijd aan. Dat moet ook, want je wil altijd afzuiging hebben.

 

Die multi controler ken ik niet..

 

Grt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die multi regelt niet je afzuigsysteem

 

Regelt je lampen je ballasten om te dimmen kan je CO2 sturen en kan nog n kachel aan sturen... En dan nog wat advanced opties maar dat is hier volgens mij nog niet nodig... Komt nog wel...

 

Let maar op..

 

Gr

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen, ik denk dat ik het nu iets beter begrijp maar correct me if i'm wrong! ;)

 

Als ik voor de simpelste optie kies dan neem ik er gewoon een schakelkast 1000w bij, welke mijn lamp regelt door een ingebouwde tijdklok.

De S-Vent regelt de afzuiging van de softbox. Een eventuele kachel sluit ik dan weer aan op de apparte aansluiting op dezelfde schakelkast.

 

Wanneer ik voor de iets duurdere optie zou gaan en een Maxi Controller aanschaf, regelt deze controller mijn lampen en heb ik geen schakelkast nodig. De S-Vent blijft de afzuiging regelen en de kachel werkt dan via de controller.

Bij deze optie moet ik wel nog apparte temperatuur en luchtvochtigheids meters voor de controller kopen?

 

Wat heeft dit apparaatje nog meer te bieden dan onderstaande mogelijkheden?

- Dimmen/Boosten,

- Op temperatuur automatisch dimmen,

- Zonsopgang/zonsondergang,

- Meet de temperatuur en luchtvochtigheid,

- Ingebouwde tijdklok,

 

Heb je er bij 1 tentje hobbymatig wel voordeel van of is dat zeer minimaal? Haha, ik hou het toch echt op 1 tentje hoor!

Het heeft medicinale doeleinden, maar ik heb er ook veel plezier aan dus is het hobby en mag het ook wel een keer wat kosten.

 

Ik zal het in de shop ook eens voorleggen wat die afzuiging betreft. Die draait continu op stand 1 van 4, maar of dat voldoende is?

Die afzuigmotor zit op zolder dus en vandaar gaat het rechtstreeks naar buiten, maar ik weet inderdaad ook niet wat dat doet als er vanuit de tent grotere druk op komt te staan.

 

Of het een inline filter wordt of niet zie ik wel als ik daar ben, als ik het verschil in ruimte kan zien.

 

 

Groeten Coops :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Just made it, ik ga ook voor 1 Dimlux lamp zoals hierboven beschreven, dus dat komt goed! :whistle:

 

Thanks Racker, ik had al gekeken of ik zoiets ergens kon vinden op internet maar tot nu toe niet gevonden.

 

Maar wat zouden jullie doen?

 

Schakelkast weglaten en Maxi Controller nemen of gewoon voor de schakelkast gaan als je nooit groter wilt gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die maxi controller heb je zoiezo het goed voor elkaar maar als je 1 lampje hebt kun je het ook gemakkelijker zelf regelen.. Maar qua temperatuur zal je maxi in de zomer je temp. ook goed kunnen regelen je stelt bijvoorbeeld de s vent in op 28 Gr en je maxi op 30 dan word het nimmer nooit niet te warm in je tent.. En kijk dat gaat je niet lukken met n schakelbord.. Als de temp. te erg stijgt...

 

En nu weet je genoeg kopen die bende en gas erop..!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal! Ben een stuk wijzer geworden....

 

Ik weet nog niet of ik in de zomer wel wat doe. Ligt er ook aan hoe een eerste keer gaat verlopen en hoeveel dat opbrengt. Het wordt medicinaal door mij en anderen gebruikt en olie, cakes enz van gemaakt worden. Er wordt dus niet voor geld ofzo gekweekt en aangezien de stroom netjes betaald wordt kost me dat al voldoende aan extra stroom. Hou er wel een vertrouwd biologisch gekweekt wietje aan over en daar draait deze hobby dan ook om. Natuurlijk ook voor het plezier want ik kijk er erg naar uit!

 

We gaan het zien, eerst snel maar eens een bezoekje aan de winkel doen en kijken wat ze daar adviseren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...