Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Filter Advies Semi Gesloten

Recommended Posts

Heb afgelopen ronde last gehad van stank. Veel erger dan acceptabel. (Acceptabel is 0%). Ik had een hok van 18m2 met een hoogte van 2.15. Ik zou dus verwachten om 18x2.5x5 dus 225m3 aan afzuiging genoeg heb om onderdruk te hebben.

 

Nu had ik een 1000 kub box met 1000kub phresh filter gekocht. Gedimt tot 50 % met een frequentie regelaar. Het stonk ontzettend. Toen filter vervangen voor een nog duurdere. De carboriginal. Ook slecht result. De stank was pas weg toen ik de carboriginal uit liet blazen in de phresh op 100%.

 

Wat is nu de juiste wijze om de volgende ronde te beginnen? Grotere box en filter, of lag het aan de filter waar niet genoeg lucht doorstroomde en te weinig in contact kwam met de koolstof in de filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gelezen dat filters het op hun best doen als je er 80% van de lucht erdoorheen trekt.

 

dus bv 800m3 door een 1000M3 filter.

en Can filters zijn altijd het beste.

Je hebt ook speciale haze filters met een dubbel koolstofbed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai zelf met een can filter 750 de echte zware en isomax 920. Op standje twee en je ruikt niets, zelfs me ozon niet aangezet omdat je nul komma nul ruikt.

 

Phresh is zo verzadigd, weinig kool gezien het gewicht en poedervorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Phresh filters gaan langer dan een jaar geurloos mee, dus die beredenering is ongegrond, het gewicht heeft niets met de levensduur te maken.

Ik gebruik ook altijd een iets groter filter dan de afzuiger in m3`s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n beetje elke gs raad een phresh filter af icm semi gesloten.

 

Phresh zit veel minder kool in dat de ruggenbreker filters.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can kan best beter zijn dan Phresh, dat zal ik niet betwisten, zeker niet semi-gesloten waar ik nog geen kaas van heb gegeten, maar zo verzadigd is niet waar.

Phresh gebruikt andere techniek en ander kool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn phresh heb ik na 6 weken weggedaan

 

Nooit meer iets anders dan can l authrntique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai ook alweer een jaar op presh 1500m3 tot nog toe geen problemen ga m na deze ronde vervangen maar niet omdat k wat ruik. Maar gewoon omdat t kan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semi gesloten ligt de rv ook altijd hoger.

 

Klein filter met weinig kool van phresh is à zo verzadigd. Elke shop zal je deze afraden...

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor (semi) gesloten zou ik ook eerder de Can filters dan de phresh aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stankoverlast hoeft niet altijd aan het filter te liggen, filters filteren alleen de afgeblazen lucht. Can(zware)>box>ozon>fresh inline werkt bij mij tot nu toe top. Al zal de ozon de fresh wel opeten na een tijdje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je weleens na de inline de ozon gemeten?

 

Hou je tussen ozon en inline nog steeds een paar meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, niet gemeten.

 

Wel een paar meter ertussen laten anders raken de ozon deeltjes de geurdeeltjes niet.

 

Het ozon deeltje wordt afgebroken als het reageert, ik hoop dus dat ze een beetje wegzijn voordat ze de inline ingaan, dan gaat die ook wat langer mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil het precies zo gaan doen, maar dan inpandig blazen (wel uiteindelijk naar buiten) maar wil dan wel een degelijke meter aanschaffen en meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semi gesloten.. Ik ga ervan uit dat je co2 gebruikt? Op CO2 zou ik niet eens meer afzuigen maar in een volledige gesloten ruimte kweken. Want als je toch CO2 in je ruimte pompt dan lijkt het mij een beetje stug om deze weer eruit te zuigen. Of is er soms iets wat ik niet begrijp?

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je begrijpt het goed Striker.

 

Het probleem is dat je in een gewone ruimte stankoverlast krijgt, zelfs de kitspuitmasters onder ons krijgen het niet dicht. Ga je ondergronds ofzo, dan is geen afzuiging goed te doen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt soms wel of het zonder afzuiging gewoon dwars door je muur heen muurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook grotere filter dan afzuig 2500m3 om 3100 en geen problemen met phresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je begrijpt het goed Striker.

 

Het probleem is dat je in een gewone ruimte stankoverlast krijgt, zelfs de kitspuitmasters onder ons krijgen het niet dicht. Ga je ondergronds ofzo, dan is geen afzuiging goed te doen.

 

Hmmz.. maar wat als eerst de boel dicht kit, vervolgens hok in een hok bouwt en deze aan de binnenkant bekleden met gips panelen (en deze ook kitten) or PUR panelen, zou dat dan weer wel lijkt me? Technisch gezien zou het toch wel te doen zijn? Of ben ik nou helemaal koekkoek :D

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je koelcel panelen gebruiken. Kan je zo in elkaar klikken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...