Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hahahaah ja ok! Maar alleen die eerste week.. verder zou ik niet weten wat ik ermee moet! Hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu op 12/12 heb je goed aan gedaan!

misschien net ietsje te laat, maar jij hebt de hoogte dus komt wel goed!

komt lekker vol zo :tu

 

als ze klein zijn zet ik mijn kap op diepstraal, als het hokje vol is op breedstraal.

ik vind het wel een gemakje!

 

gaat lekker smellow!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij heel laat , is nu al vrij vol vandaar ( het gaat niet alleen om of je tent vol komt , te vol is ook contraproductief)

 

In tuinbouw is best veel onderzoek naar gedaan , leaf area index, LAI

http://edepot.wur.nl/111985

 

Blijft moeilijk om de optmale LAI voor onze planten te bepalen en daarna te meten.

 

Maar mijn persoonlijke ervaring is dat als het precies nadat gewas uitgegroeid is vol is (of vlak erna , ik het beste resultaat haal.

 

Met andere woorden te vroeg is niet goed (je belicht dan je medium) te laat is ook niet goed planten verdringen mekaar dan (er gaat energie naar delen van de plant met geen/weinig functie want deze delen krijgen nagegenoeg geen licht)

 

Totale bladoppervlakte zou +- 4m2 per 1 m2 moeten zijn ( is wel heel moeilijk vasttestellen)

 

 

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

te vol is zeker ook niet goed, dat heb ik al wel ondervonden :innocent:

maar dat is nu net het mooie aan een scrogg knakenpoetser, je kan veel langer bijsturen waar nodig.

 

en vergeet niet dat je nog diepte moet creeren, dus je hebt nog wel wat groei nodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig, het stemt me goed dat ook jij nu pas op 12/12 gaat, ik had het gevoel dat ik weken verloren was. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed dil.. bij jou komt het er echt wel! En vergeet niet. Hoelang het ook duurt, je hebt wel je eigen overheerlijke rokertje gemaakt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update topic.. 2463 graden in de tent. Planten groeien boven de sterren uit.. miss maaar wat mods inhuren om de boel in toom te houden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update topic.. 2463 graden in de tent.

 

Te heet?? :)

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 liter voeding ingeknald, 2 liter per pot van boven. Rest van onder.. Voorlopig gaat het best zo! Drukte ivm met mijn andere "hobby" zo eind van het jaar vergeet ik echt mijn dames niet! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, ik heb zo erg de neiging om nu te gaan binden!!! Eerste bloei gespot! Kijken of het echt een snel soortje is! :P

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi vol egaal veld, daar schort het niet aan maar in de bloei groeien de planten nog wel even door en de vraag is of je daar de ruimte nog voor hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know... :) maar dan knip ik er gewoon wat overtollige bende uit, komt wel goed... ik ben iig al superblij in vergelijking met de vorige..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en anders kun je altijd nog je dak een paar centimeter verhogen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt goed smellow, ziet er goed uit! :tu

 

nu kan je de uitschieters misschien nog wel binden, want die gaan idd nog wel een stukje de hoogte in.

een beetje diepte heb je ook nodig!

 

en later kan je hier en daar nog een knakje geven.

 

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...