Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Botsautobob

Upgrade Afzuiger Vraagje

Recommended Posts

Lieve mensen,

 

Ik zit met een probleem, ik denk dat mijn filter het nu echt begeven heeft qua levensduur en dus rook ik vanmorgen buiten mijn tent mij iets te duidelijk wietlucht. Stomstomstom ik weet het natuurlijk. Maar tevens denk ik dat het niet voldoende is, een 500 kuub, loopt in 1 bocht naar een demper en dan naar buiten. Zou dit teveel verlies zijn? Zijn geen haakse bochten maar lopen rond.

 

Maar dit 'geurprobleem' moet dus opgelost worden.

Zou ik het oplossen door nu een softbox 1500 + 1500 filter te bestellen, proberen met wat gefutsel in de tent te krijgen, en dan voor de resterende tijd maar even zo uitblazen? Dit is misschien wel overkill op een dr120 met 600 watt, maar voor die paar tientjes extra liever iets ruimer lijkt me.

Zodra er geoogst is kan ik pas mijn 100 gallon smartpot leeghalen en de boel verbouwen, ophangen, goed wegwerken.

 

En ik ben erg onwetend, maar op die buisafzuiger die ik nu heb zit een thermostaatding. Ik zag bij puk iets van een s-vent trafo 1.5a tot 1500 kuub. Is die per se nodig? Anders draait de afzuiger altijd op 100% zeker?

 

Hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!

 

Of is een softbox ook zo "in te stellen" op 30% ? Want dat zou qua geld net ff beter uitkomen zeg maar.....

 

Bwoh problemen problemen ook altijd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trafo gestuurde fancontroller werkt goed.

Een 1500m3 softbox heeft als voordeel naast je 500m3 dat sowieso stiller is en deze door meer power gedimd nog weer stiller i

Op een 1500m3elf neem ik altijd een iets groter filter tegenover de afzuiger, mbt drukval door het gebruik van slangen en eventuele bochten.

Dus 1500m3 afzuiger en 2000m3 filter.

Verder moet je ff je 1500m3 kist testen op brommen, de 1500 varianten willen weleens brommen, niet allemaal, dus test daat even, anders ff omruilen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit toch ff met die fancontroller in m'n maag.

Die maakt het allemaal net een stuk te duur voor het budget. Wil de rest van de maand ook nog kunnen leven.

 

Dus mijn vraag, is het per se nodig op dit moment?

 

Of zijn er goedkopere alternatieven? Liefst wel zo stil mogelijk uiteraard, maar gezien de locatie waarop ik kweek is dit niet het allerbelangrijkste. Zit niet boven iemand z'n slaapkamer zeg maar ;)

 

Hopelijk ben ik er snel aan uit, want ik maak me echt zorgen om die lucht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast, ik heb zelf ook een 1500m3 kist en een 1500m3 phreshfilter met de s-vent trafo regelaar ertussen werkt prima :tu

Deze heb ik eigenlijk aangeschaft om in de zomer ook gewoon door te kunnen draaien maar dan op vol vermogen.

 

Ik ken jou financiële situatie natuurlijk niet, maar ikzelf heb het beetje bij beetje aangeschaft. Dwz eerst de afzuiger en daarna de filter en controller. Je zou voor nu dus kunnen overwegen om een buisafzuiger aan te schaffen met een filter en wat geld opzij zetten elke maand en wanner je alles bij elkaar heb, dan de gewilde aankoop doen.

 

Ik heb hiervoor ook gewoon 2 jaar met een ruck buisafzuiger (met ingebouwde thermostaat) en filter gedraaid en nergens geen last van gehad... althans in de winter :rolleyes:

Ook een buisafzuiger ken je in een box bouwen dat deze minder lawaai maakt dus die optie heb je ook nog.

 

Succes :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heb de keuze gemaakt. Gewoon nu die investering doen, gepakt worden hangen nog veel meer kosten aan....

 

Alleen 1 ding begrijp ik nog niet helemaal. Op m'n huidge afzuiger zitten 2 knopjes. 1 om het percentage in te stellen, de ander om de maximale temperatuur aan te geven voordat hij op 100% begint te draaien.

 

Als ik naar een plaatje kijk van zo'n s-vent trafo, zie ik echter alleen maar een temperatuurinstelling. Hoe stel je dan het normale percentage is qua afzuiging?

Straks in de winter is het misschien wat kouder, dat hij de 29 graden niet aantikt, hoe draait deze dan?

 

Sorry voor alle vragen hoor, het is me gewoon niet helemaal duidelijk! Voordat ik straks alsnog niet compleet ben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-vent draait op laagste stand (rond de 20%) tot je temp de ingestelde bereikt, dan zal die stap voor stap harder gaan draaien (40,60,80,100%)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg nou tiete joh.... Hoe zwaar is zo'n kitje dan wel niet? Nondepinne nog an toe, hier in de buurt zit geen growshop met dezelfde mooie prijzen.

Maarja Edam ligt werkelijk aan de andere kant van nederland... en je kunt daar alleen doordeweeks ophalen zeker?

 

postnl_small_logo.jpg Post NL Nederland

Uw bestelling is te zwaar om te versturen met PostNL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff belluh met puk, die kunnen eventueel wel iets regelen lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestel ook meteen flenzen erbij,anders past het niet op elkaar.

Het gat van de afzuiger is namelijk 160 en van het filter wat je erbij krijgt 125.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...