Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shelby

Snap Nog Steeds Niks Van Fan Controller

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben me nu al een hele tijd aan het verdiepen in die fan controllers, maar snap het nog steeds niet.

 

Afgelopen weekend kwam ik bij een topic uit waar iemand heel mooi uitleg gaf over de verschillende controllers en over fase's en dergelijke Ik heb toen al tot mindden in de nacht gelzen zonder er een hol van te snappen, maar na hele avonden zoeken kan ik het nu helemaal niet meer terug vinden.... :head_hurts_kr:

 

Ik weet dus eigenlijk nog steeds niet welke controller ik nu moet kopen zonder brom. Ik heb daar heel veel over gelezen, maar ik snap het gewoon niet. De termen die men hier gebruikt over welke wel en niet stil zijn, staan niet op de site's die de controllers verkopen. Of ik ben dan toch stommer dan ik er uit zie??? En veel topic's zijn hier al over geschreven, dat weet ik, maar daar draait het vaak op iets compleet anders uit en een echt duidelijk antwoord kan ik daar ook niet uithalen....

 

Dus als er mensen zijn die mij, op onderstaande, kort en krachtig een antwoord kunnen geven... GRAAG

 

Welk merk/ welke fan controller met thermostaat moet ik kopen voor een 500m3 ventilator, zonder brom?

Lukt dit uberhaupt voor plus/minus 150 euro?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1tje zonder trafo : Triac gestuurd.

 

maar zoemen altijd wel beetje, moeten toch al die spanning opsnoepen om je fan laag t laten draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shelby je moet een trafo gebaseerde fan controller hebben, zo een als Turbo-Dreams heeft die zijn 100% stil.

 

1tje zonder trafo : Triac gestuurd.

 

maar zoemen altijd wel beetje, moeten toch al die spanning opsnoepen om je fan laag t laten draaien

Niet als ze transformator gebaseerd zijn, dan heb je helemaal geen brom.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik bestel die van Turbo. Binnen budget en doet wat hij moet! Super bedankt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zul je geen spijt van krijgen.

Laat maar wat weten als je hem in gebruik hebt, en wat je ervan vindt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-vent is prima hoor, lekker stil schakeld stapsgewijs op als de temp te hoog wordt...

 

@baze trafo controllers zijn meestal de stilste te saam met frequentie controllers, triacs geven juist een brom...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent helemaal niet stom, je bent gewoon aan het onderzoeken wat vrijwel heel erg normaal is (dat doet eigenlijk iedereen :P). Je hebt een controller nodig die de boel regelt op basis van de frequentie. Deze dingen zijn best wel prijzig.

 

Mvg

 

Striker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...