Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

Lemon Haze In 100 Gallon Smartpot

Recommended Posts

Tadadadadummmmm daar zijn we weer...

 

De huidige ronde is nog bezig... Het log is een doorn in m'n oog maar alee...

Het was niet zo'n boeiende kweek ook, dus ach.

 

Nu is het weer tijd voor een ander soortje. Keuze is gevallen op de super lemon haze. Zaadjes uiteraard weer van wietzaadjes.nl zoals ik altijd doe (huismerk)

De keren dat ik niet voor deze zaadjes koos werd het een hoofdpijnkweek, dus zodoende blijf ik trouw :P

 

Setup is wederom nog niks aan veranderd, al spookt er van alles door m'n hoofd afgelopen weken. Maar goed dat de bankrekening niet zo ruim is ;)

Alleen die filter breek ik m'n hoofd over nu. Deze zou ik eigenlijk moeten vervangen, maar ik zou tevens een upgrade kunnen gebruiken. Vind het zonde om nou voor 1 ronde nog een nieuw filtertje te halen. Maar gepakt worden vanwege de lucht is ook geen optie natuurlijk! En vind het nu al behoorlijk stinken buiten de tent, dus actie is wel vereist na deze ronde...

Zit al te kijken naar 1500 softboxen + filter + thermostaatachtig iets op puksupport... Komt toch weer rond de 450 knaken uit, en die heb ik simpelweg niet over op het moment :( Sponsors gezocht!!! :likken: :likken: :likken:

 

Misschien na deze ronde toch maar verbouwen, who knows.... Weet ook niet hoelang die tent heel blijft, gezien de omgeving, het water wat er iedere keer instaat enzo, enzooooo. Hier en daar toch ook al kleine gaatjes (niet dat het uitmaakt, ruimte is vrij lichtdicht) maar toch hou ik in m'n achterhoofd dat ik zelf een hokje ga bouwen op een dag.

Alleen die 2 linkerhanden hey.... Poepoe

 

Afgelopen zondag ben ik begonnen met de voorbereidingen, dus kleine potjes schoongewassen, daarna gevuld met enkel lightmix. Door deze 10 potjes heb ik 3 kalktabletten verdeeld + de symbio die ik nog had liggen en ingewaterd met wat bacto.

 

Propagator schoongemaakt, die korrels schoongewassen en de zaadjes in de spongepotjes gedaan. Propagator dicht, en onder de tneon 24/0 !

Dit staat nu sinds zondag zo. Maandagavond gekeken, toen zag ik al de eerste zaadjes openbarsten!

Toen ik gisteravond laat ging kijken zag ik tot mijn verbazig al een paar koppies omhoog steken, en aan de onderkant zeker 3 tot 6 cm penwortel bij 1tje. Wow? Dus deze ga ik vandaag maar overpotten, hopelijk zijn de rest ook al omhoog gekomen.

 

Mijn doel is er om dit keer 10 weg te zetten, niet getopt. In de voorgroeipotjes wil ik ze klein en bossig houden. Zodra dan deze oogst weg is uit de tent ga ik m'n smartpot voor een groot gedeelte vernieuwen qua grond. Wellicht alles eruit, kijk wel even.

Moet eigenlijk ook nog alles schoonschrobben, iets wat ik vorige keer maar halfhalf heb gedaan.. Te warm, te laks, alles een beetje... En dan die enorme smartpot die in de weg staat trok me ook niet om dat te doen met 30 graden.

Zodra dat gebeurd is, gaan de kleintjes over, die ik dan zo snel mogelijk in bloei zet (hopelijk al na een dag of 5/6)

Dan zouden er genoeg wortels moeten zijn lijkt me.

 

Enough with the chitchat, time for le pictures :)

 

gallery_35872_17514_1013494.jpg

 

gallery_35872_17514_574617.jpg

 

gallery_35872_17514_18812.jpg

 

gallery_35872_17514_709460.jpg

 

gallery_35872_17514_576278.jpg

 

Dit is binnen 24u

gallery_35872_17514_217964.jpg

 

gallery_35872_17514_538942.jpg

 

gallery_35872_17514_356025.jpg

 

Dit is binnen 72u

gallery_35872_17514_1306189.jpg

 

gallery_35872_17514_105931.jpg

 

gallery_35872_17514_1780857.jpg

 

 

Gegroet allemaal, en laten we er weer een actief log van maken :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes bob lekker soortje heb ze van greenhouse ook in de tent gehad werden joekels zaten gewoon tegen de lamp aan,die van mij moesten bijna niks van voeding hebben heel zuinig gevoed weet niet hoe het met de lemon van wietzaadjes zit.nogmaals veel succes ik schuif en complete hoekbank aan mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx elmo

 

En goed om te weten mister xl!

Ben deze rond ook heel zuinig geweest qua voeding dus die trend zal ik voortzetten ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Bob, SLH blijft een topper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een aantal fotootjes van eergisteren :) Inmiddels is de 8e ook uitgekomen, dus die zal ik er vanavond ook bij planten :)

 

Hadden er een paar wel ietsjes dieper gemogen... achja, ze staan :P

 

gallery_35872_17514_80990.jpg

 

gallery_35872_17514_810259.jpg

 

gallery_35872_17514_1149059.jpg

 

Wat een sprietjes weer he :icecream:

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon Haze...lekkah!

Die staat er bij mij op het programma voor deze winter.

Succes Bots! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upgrade aangeschaft! :) Wel een flinke rib uit m'n lijf, maar het geluid is echt zo stil, dat ik dacht dat de afzuiger kapot was!

Toen besefte ik dat deze op 20% draaide ofzo, echt niet te horen. Ventilatortje in de tent maakt meer lawaai.

 

Ophangen ging natuurlijk nog niet, dus er staat nu een zijflap open, filter er half ingehangen en het probleem is voor 90% minder :)

Na deze run alles maar verbouwen en netjes ophangen :) Geloof niet dat ik nog klimaat problemen ga krijgen in de zomer.

 

1500m3 s-vent stalen box

1500m3 phresh filter

s-vent trafo 1.5a

 

gallery_35872_17514_857488.jpg

 

En de kleine hazejes... Het zijn er 8 geworden! :)

 

gallery_35872_17514_927624.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een upgrade bij Bots! Ziet er cool uit kerel. Proficiat met je aankoop...je gaat er geen spijt van hebben...en wacht tot alles op zijn plaats hangt!

Bij mij maakt het ventilatortje meer lawaai dan de afzuiging :)

 

8 Haasjes maar gekiemt? Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden als ze eens in de 100gallon pot komen te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tune

Ja 2 zaadjes hebben geen teken van leven gegeven. Zelfs zo erin knijpen/nagel kreeg ik er geen vliesje vanaf.

En inderdaad, zo stil is dat ding... Echt niet te geloven dat die buisafzuiger zoveel lawaai maakt ten opzichte van deze stalen box.

 

Kan het iig iedereen aanraden.

Geen lawaai, absoluut geen geur meer, geen trilling, geen gebrom, niks, nakkes, nada.... Mevr. bots en ik vonden toch eigenlijk vanaf dag 1 met die vorige afzuiger/filter dat het niet helemaal geurloos was buiten de tent. Later in de bloei veel erger natuurlijk.

 

Wellicht is 1500 kuub wat overkill voor een DR120 600w, maar met oog op de toekomst... Klein beginnen, steeds wat grotere opzet als het lukt... Wellicht dat er in de toekomst nog wel lampje bij komt, grotere tent, zelfbouw hok... wie zal het zeggen... Maar zou zonde zijn nu een 750/1000 kuub te hebben aangeschaft en over een jaar of 2 weer een andere kunnen halen bij wijze van spreke, omdat de ambitie toch wat groter werd.

Het is nog steeds allemaal voor eigen stash, dus 'winst' is er niet bij in de huidige setup :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze jongen is helaas klaar met kweken....

Ben er redelijk ongeschonden vanaf gekomen, maar dit was de eerste en laatste keer...

 

Gegroet allemaal, succes verder.

 

En als tip wil ik meegeven... vervang je filter tijdig en schaf deze met heel veel overcapaciteit aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei Bots wat nu? Ben je gepakt?

 

Kut man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,

 

Spijtig om te vernemen dat je onvrijwillig je hobby hebt moeten opgeven, uit je bericht begrijp ik dat je bezoek hebt gehad van iemand die je hobbie niet kon waarderen, heel jammer uiteraard, net nu je de draai een beetje te pakken had...

 

Het ga je goed Bob, ik heb genoten van je verslagen hier op WF.

 

Groet Plantformer

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervelend maar kom op ... einde????

 

vast niet maar doet rustig an en kweek later op een andere locatie....

 

its still a virus growing weed. dat bloed kruipt wel weer op

 

peace

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip....een potje Ona Block voor je uitlaat plaatsen als je naar buiten afblaast, doet wonderen, een paar gaatjes in het dekseltje maken en van wietlucht is geen sprake meer, werkt bij mij uitstekend. Maar ja..... dat is mosterd na de maaltijd...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus.... dit vind ik zuur voor je kerel tering! Laat ff weten hoe het is afgelopen aub.... sterkte bob !!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...