Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stekje

wietboom

Recommended Posts

kheb thuis een lekkere grote buitenplant staan en ik vraag me af ok ik ze zou kunnen laten overwinteren. ik heb er al iets van gehoord. tschijnt dat je ze volledig moet snoeien en dan binnen zetten om in de lente terug buiten te planten. klopt dit en geeft dit dan een nog grotere oogst de volgende herfst?

als dit gaat kun je me dan zeggen hoe ik dit precies moet doen. :D

de stengel is aan de basis ongeveer 3 cm dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik hem dan zelf ook als je erover zeurt...

 

toen ik zocht op 'overwinteren' was dit namelijk de engie topic die ik vond.

 

maar ontopic:

voor zover ik weet zijn wietplanten eenjarige planten,

overwinteren is misschien wel mogelijk, als je hem onder 18 uur licht zet binnen , om hem in de groei te houden.

 

maar een plant die al geoogst is (of uberhoud vol in de bloei heeft gezeten) krijgt je denk ik niet meer goed de groei in.

het lijkt mij iig een hoop werk dat nauwelijks zal lonen

 

kan je beter ipv die plant binnen onder een lamp zetten, nu alvast je plant voor volgende jaar onder diezelfde lamp zetten, en hem voorkweken.

dan heb je al een boom tegen de tijd dat je hem buiten zet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
(of uberhoud vol in de bloei heeft gezeten) krijgt je denk ik niet meer goed de groei in.

het lijkt mij iig een hoop werk dat nauwelijks zal lonen

wanneer er gewoon echte toppen aanzitten en die staat in de bloei kan die alsnog teruggaan naar de groei, heb het dit jaar meegemaakt. te vroeg gezet waardoor ze te weinig lichturen kregen waardoor ze in de bloei gingen, naarmate de tijd vorderde ging die weer trug in de bloei en kreeg die last van extreme stress, met tot gevolg dat de plant 1- vingerige bladeren aanmaakten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd hier in de serre ook volledig aan het bloeien met de hittegolf liep ze weer overal uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb horen zeggen dat je zo volledig moet snoeien tot er alleen maar een kale stam meer over is en ze dan in het donker zette voor de winter. maar dat klinkt niet zo waarschijnlijk. als jullie er iets meer over weten laat het me dan weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
wanneer er gewoon echte toppen aanzitten en die staat in de bloei kan die alsnog teruggaan naar de groei, heb het dit jaar meegemaakt. te vroeg gezet waardoor ze te weinig lichturen kregen waardoor ze in de bloei gingen, naarmate de tijd vorderde ging die weer trug in de bloei en kreeg die last van extreme stress, met tot gevolg dat de plant 1- vingerige bladeren aanmaakten.

 

ik heb zelf ook zo'n plant staan :no

maar dat vind ik persoonlijk toch niet echt goed de groei in

hoewel er wel hele dikke toppen aankomen nu

 

zo'n plant krijg je iig niet super groot meer denk ik

 

iig zal hem helemaal kaal snoeien niet werken :D

 

[edit]

en ik blijf erbij dat ipv de plant overwinteren je beter de volgende kan voorkweken als je dan toch bezig bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik ga doen om de plant zo groot mogelijk te krijgen is gewoon ergens heekl vroeg beginnen over een paar maanden zaden kopen wachten totdat de dagen weer langer worden en dan meteen ontkiemen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
de hoogste nu is 2 meter 10. kweenie wa jij met super groot bedoelt?

 

het zal dan wel liggen aan hoever ze de bloei in zijn geweest,

mijn plant is iig nauwelijks meer gegroeit

Share this post


Link to post
Share on other sites
kheb thuis een lekkere grote buitenplant staan en ik vraag me af ok ik ze zou kunnen laten overwinteren.

gaat inderdaad, wat je nodig hebt is een plaats waar het niet vriest en een TL lamp met timer om de plant in de groeicyclus te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...