Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

10 X Amnesia Haze Onder 600 Watt

Recommended Posts

Door omstandigheden wordt het geen zaadkweek beste Smellowmellow. ;)

 

De stekken zijn binnen. Ik heb ze wortelsimulator aan de voeten gesmeerd en in zaai- en stekgrond in de propagator gezet. Aangezien ze door omstandigheden een paar dagen in het donker hebben vertoefd zal het mij benieuwen of ze nog gaan wortelen.

 

gallery_6495_17510_4624.jpg

gallery_6495_17510_27686.jpg

Nu maar afwachten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk gaan die wortelen . netjes 18/6 geven onder tl .. komen die worteltjesvanzelf

 

wortelpoeder of gel mag ik hopen . wortelstimulator aan steksteeltjes smeren vinden ze niet fijn .. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er geen pure stimulator op is gesmeerd is komt het wel goed. Wat ik altijd doe is gewoon het vliesje van de stam verwijderen met je nagels + 1 node en dan wortelen ze wel goed zonder gel of poeder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze hier nu ook liggen met bijna geen wortel lol.

 

Lijkt wel van die Marks & Spencer Food praktijken zoals bij een pompstation. Daar heb je van die broodjes die je zelf moet afbakken.

Best wel makkelijk als je onderweg bent en honger hebt.

 

Zal vast wel de mode zijn tegenwoordig dat mensen ongeworteld de stekken krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat die bijtrekken ja.. je hebt wat met stekken he.. haha mijn nieuwe dames staan alle 10 fier omhoog. Lachend naar het zonnetje.. :-)

 

Ik kan niet wachten om je een zadenkweekje te zien doen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk gaan die wortelen . netjes 18/6 geven onder tl .. komen die worteltjesvanzelf

 

wortelpoeder of gel mag ik hopen . wortelstimulator aan steksteeltjes smeren vinden ze niet fijn .. ;)

Ja stekpoeder bedoel ik. :whistle:

 

Zal vast wel de mode zijn tegenwoordig dat mensen ongeworteld de stekken krijgen.

Het lijkt er wel op ja! ;)

 

Hoop dat die bijtrekken ja.. je hebt wat met stekken he.. haha mijn nieuwe dames staan alle 10 fier omhoog. Lachend naar het zonnetje.. :-)

 

Ik kan niet wachten om je een zadenkweekje te zien doen..

Wachten hoeft ook niet, lees hier mijn kweek uit zaad. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door een samenloop van omstandigheden hebben maar twee stekken het overleefd. Vandaag heb ik nieuwe gekregen die ik met stekpoeder aan de steel in vochtige oase in de propagator gezet heb. Vervolgens heb ik ze onder tl geplaatst die ik op 24/24 heb gezet.

 

gallery_6495_17510_31057.jpg

gallery_6495_17510_68109.jpg

Dit keer moeten ze het wel halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dichtheid van oase blokken is hoog en niet geschikt om stekken te laten wortelen. Leuk voor je kind zijn of haar kerststukje op school maar voor meer als bloemschikken wordt dit niet gebruikt. Als je wilt dat je stekken het overleven zou ik ze snel uit je oase blokken halen. Toch vind ik het vreemd dat je ongewortelde stekken krijgt. Heb je hier voor moeten betalen?

 

Glaswol (stek)pluggen of gewoon in de aarde, succes ermee.

 

greets Tita

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dit toch allemaal... snap het niet. :oeps

dilago zegt: Vandaag heb ik nieuwe gekregen die ik met stekpoeder aan de steel in vochtige oase in de propagator gezet heb

 

Weer van die stekjes zonder wortel .

 

AL met alles succes gewenst en groeten,

 

 

:wave:

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken op oase kan niet? ;)

 

med_gallery_4533_1387_351714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja tuurlijk kan dat. Maar snap gewoon niet als je stekken besteld dat je ze niet geworteld aangeleverd krijgt.

Ik zie het overal gebeuren laatste tijd, het lijkt wel mode. Is best zielig dat ze zo de stelen in de pluggen drukken en weg ermee.

 

De laatste keer wat ik aangeleverd kreeg is ook te triest voor woorden. Van de 36 zijn er moet moeite nog maar 20 over en dat duurde ook nog wel even. Die andere trok ik zo de steeltjes uit de plugjes en zaten ook al een week in de propagator wat niet eens de bedoeling was.

 

Maar succes gewenst. Ben benieuwd met je Oase. :wave:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze van ver komen per postduif. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, vind ik ook. :)

 

gallery_6495_17510_54602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op advies van een kweker die er zeer over te spreken is en het werkt lekker schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je laatste foto zijn die oase blokjes veel smaller gesneden. De wortels moeten door die oase heen en dat gaat met de dichtheid wel even duren. Reken op een weekje of 3 minimaal en met die grote oase blokken zijn jouw mooie stekken (zonder wortels) over anderhalve maand klaar om overgepot te worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow op die manier bedoel je. Dan zal ik mijn oase blokjes maar wat dunner snijden. :)

 

Dank voor de tip!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik net als Tita dat oasis erg compact is in vergelijking met steenwol pluggen of cocos pluggen (jiffy's), ik hoop echt voor je dat je niet weer een paar stekken kunt weggooien straks. Ik heb zelf vele stekken gemaakt maar het beste resultaat was gewoon oldskool tenwol en de jiffy plugjes. Maar ja het is algemeen bekent dat kwekers nogal eigenwijs zijn, misschien ga je ons het tegendeel bewijzen Dilago....

 

Groet Plantformer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat dit werkt ouwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter naar TitaTovenaar luisteren want die weet wel waar hij het over heeft zo te zien.

 

De stekken zijn ook veel te lang, te veel blad en volgens mij ook te veel nodes.

 

Je moet er juist voor zorgen dat de stek zo weinig mogelijk energie nodig heeft om te overleven, zodat deze de energie in het maken van wortels kan steken.

 

En een medium nemen waarin de gasuitwisseling hoog is(lage dichtheid dus)

 

suc6

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...