Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

10 X Amnesia Haze Onder 600 Watt

Recommended Posts

Misschien dat ik die een volgende keer nog eens probeer, sowieso geen steenwol weer voor mij want dat vind ik twee keer niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zei missappel volgens mij eazy plugs of jiffy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ze zei jiffy of steenwol, maar aangezien ik veel goeds over steenwol las wilde ik dat toch al proberen. Hoe dan ook, na twaalf dagen nagenoeg nog geen wortels gaat mij i.i.g. niet snel genoeg. Daarom heb ik de stekken maar weer in zaai- en stekgrond gedaan en ze leven nog dus ben ik alleen wat tijd verloren.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje raar de mijne zijn de zelfde dag geknipt en weggeprikt en de meeste bij mij hebben al wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het ook niet, dit was de eerste keer met steenwol maar bij mij werkte het niet. Zuur jij het water af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was verbaast om te lezen dat het je op steenwol niet lukt.

 

Afzuren water voor weken blokkies: echt wel anders is de ph strak 7 en duurt wortelen zo maar een week langer.

 

Ik week blokkies altijd in water ph ergens tussen 4-5, dubbele dosis wortelstimulator (max 2u laten weken, steenwol kan niet zo tegen ph onder rond de 5, is puur om ph bufffer te breken vd steenwol) en dan in verwarmde propagator (25C bodem 28C lucht).

1e 3 dagen potdicht (wel ff luchten 1x per dag) en vanaf dag 4 schuifjes steeds wat verder open en zo rond dag 5/6 de blokkies dippen in een laagje water tot zeg helft blokje zodat bloke vochtig maar niet zeiknat

ph 5.5, dubbele dosis wortelstimu en dan terug, knijper onder zijkant deksel propagator zodat lv op 70% uitkom

met 12dgn had ik onder een spaarlamp (8W 827) de 1e wortels zichtbaar en dat was nog wel met agrowool blokkies waar het 2dgn langer duurt voordat wortels erdoor komen.

 

Laagje Seramis of perliet licht vochtige helpt lv en voorkmt opdonders vd verwarming propagator (die wil bij koud wel eens harder gaan werken indien gestuurd en dan is het tijdelijk zomaar 40C onder de wortels, met een laagje niks aan de hand).

 

Te veel hebben net wat te weinig geduld: zolang ze niet verleppen gewon laten staan en volgende keer net wat anders doen leer je het meeste van.

Edited by lostchild
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer Dilago, hoe zagen de steeltjes eruit toen je ze in stekaarde zette? Denk niet dat ze het fijn hebben gevonden van moeder naar oase naar steenwol en nu weer naar aarde....maar ja, je moet ook een beetje hand in eigen boezem steken denk ik want je accepteerde niet gewortelde stekken. Je moet maar zo denken je hebt weer een hoop geleerd, de volgende keer pak je het vast anders aan ;-). Ik zou opnieuw beginnen als ik jou was....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was verbaast om te lezen dat het je op steenwol niet lukt.

Ik ook en ik houd er helemaal niet zo van als iets me niet lukt.

Te veel hebben net wat te weinig geduld: zolang ze niet verleppen gewon laten staan en volgende keer net wat anders doen leer je het meeste van.

Er waren bij enkele hele kleine worteltjes te zien dus wellicht geldt dat ook voor mij, maar ik zag het er niet meer van komen. Ik heb ze nu maar weer in zaai- en stekgrond gedaan, want dat is momenteel de enige methode die mij slaagt.

 

Jammer Dilago, hoe zagen de steeltjes eruit toen je ze in stekaarde zette? Denk niet dat ze het fijn hebben gevonden van moeder naar oase naar steenwol en nu weer naar aarde....maar ja, je moet ook een beetje hand in eigen boezem steken denk ik want je accepteerde niet gewortelde stekken.

Zoals ik eerder al schreef, ze kwamen per postduif. ;)

Je moet maar zo denken je hebt weer een hoop geleerd, de volgende keer pak je het vast anders aan ;-). Ik zou opnieuw beginnen als ik jou was....

Tja, wat ik heb geleerd is dat stekken op steenwol niet zo makkelijk is als ik dacht. Waarom overnieuw beginnen?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha... zoals Lostchild al zei, de meesten hebben te weinig geduld, denk dat ik bij "de meeste" hoor . Even zonder gekheid, het zou mij verbazen als het merendeel van je stekken nog gaat wortelen. Succes kerel..hopelijk heb ik het mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is weinig hoopgevend Plantformer. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Zo ja, dan trek ik ze er uit want het heeft me lang genoeg geduurd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals lost zegt, zolang ze niet verlept zijn gaan ze echt wel wortelen. Alleen gaat het jou niet snel genoeg. ;)

 

Bij de S5 stekken die ik neem duurt het gemiddeld 14 tot 16 dagen totdat alles goed geworteld is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dan laat ik ze nu geduldig staan. ;)

 

Maar wanneer zijn ze verlept? Als ze wat lichter van kleur worden of als ze gaan hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ze nog recht staan zijn ze niet verlept :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook even geduld hebben en nog even afwachten. Bij mij duurde Het ook 2 weken tot ze een beetje gingen wortelen en dat waren geen ideale omstandigheden, veel te koud (zonder verwarmingsmatje).

Knip bij veel blaadjes de helft eraf en zorg idd dat ze een goede bodemtemp. Hebben en een hele hoge Lv met een lamp erboven. Dan is t slechts een kwestie van geduld

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn de mijne niet verlept Appel. ;)

 

Klinkt als dezelfde omstandigheden Komando, de blaadjes heb ik geknipt nu maar afwachten dan (had jij ze in steenwol?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa ik had ze in steenwol inderdaad.

op een gegeven moment heb ik de stekjes in een bakje gedaan en de propagator gevuld met warm water. zo stond er een bakje met een laag seramis in de propagator met warm water.

geen idee of dit goed of slecht voor ze was, maar ik wou de wortel temp. omhoog en door de warmte steeg ook gelijk de LV naar 100%.

dit heb ik een aantal dagen volgehouden (warm water af en toe verversen) en toen waren er gelukkig al wat wortels zichtbaar.

slimste is om een verwarmingsmat te halen, die komt er voor de volgende ronde :D

 

ik had 4 mindere stekjes overgehouden en 16 geplant.

de 4 stekjes stonden op een laag seramis en gewoon in de kamer zonder propagator. heb hier niks aan gedaan, ik wou even kijken hoelang ze het zouden overleven.

tot mijn verbazing bleven ze zo'n 1-2 weken recht overeind (zonder voeding, water, licht etc).

 

stekjes kunnen dus best veel hebben en het lijkt me zonde als je ze snel wegdoet.

 

ik blijf volgen hoe het je afgaat, succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de stekken er al wat minder fris uitzien maar het is nog wat te vroeg om ze af te schrijven. Dat ik er zoveel tijd door verlies vind ik zeer spijtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

......tis bijna grappig hoe moeilijk moeder natuur t je kan maken ;-)

 

suc6!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan vinden we zaad duur??

 

Ik heb al tig keer zaad ontkiemd, en dat heeft me nog nooit teleur gesteld.

En enige wat ik doe, is een potje, met wat gezeefd zand pakken.

Meestal, van oude medium, waarvan ik zeker weet, dat het "arm" maar gezond is.

Die maak ik lekker nat, laat het een dag lekker op 20 graden komen, ik prik met een viltstift een gaatje van een cm.

Ik mik de zaadjes er in, ik vul het gaatje met dezelfde aarde heeel licht aandrukken.

 

Ik zet het lekker warm in het donker weg en na 2 dagen, wordt het opletten.

Zo gauw je denkt, daar gaat er een komen, de lamp aan en in de propagator.

Vanaf daar weet je het zelf ook wel.

 

Doe nou gewoon eens..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan vinden we zaad duur??

 

Ik heb al tig keer zaad ontkiemd, en dat heeft me nog nooit teleur gesteld.

En enige wat ik doe, is een potje, met wat gezeefd zand pakken.

Meestal, van oude medium, waarvan ik zeker weet, dat het "arm" maar gezond is.

Die maak ik lekker nat, laat het een dag lekker op 20 graden komen, ik prik met een viltstift een gaatje van een cm.

Ik mik de zaadjes er in, ik vul het gaatje met dezelfde aarde heeel licht aandrukken.

 

Ik zet het lekker warm in het donker weg en na 2 dagen, wordt het opletten.

Zo gauw je denkt, daar gaat er een komen, de lamp aan en in de propagator.

Vanaf daar weet je het zelf ook wel.

 

Doe nou gewoon eens..

Stekken maken is echt niet moeilijk hoor, je moet het alleen even in de vingers hebben.

 

Serieuze kwekers werken niet met zaad...... ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan vinden we zaad duur??

Het gaat niet om de prijs maar om de soort. Deze stekken zijn ondertussen goud waard zoals je ook begrijpt en dan wil jij dat ik ze er uit trek! Wil je me op kosten jagen? :likken:

 

......tis bijna grappig hoe moeilijk moeder natuur t je kan maken ;-)

 

suc6!

Bijna ja, maar als je wiet op is niet meer. ;)

 

En dan vinden we zaad duur??

 

Ik heb al tig keer zaad ontkiemd, en dat heeft me nog nooit teleur gesteld.

En enige wat ik doe, is een potje, met wat gezeefd zand pakken.

Meestal, van oude medium, waarvan ik zeker weet, dat het "arm" maar gezond is.

Die maak ik lekker nat, laat het een dag lekker op 20 graden komen, ik prik met een viltstift een gaatje van een cm.

Ik mik de zaadjes er in, ik vul het gaatje met dezelfde aarde heeel licht aandrukken.

 

Ik zet het lekker warm in het donker weg en na 2 dagen, wordt het opletten.

Zo gauw je denkt, daar gaat er een komen, de lamp aan en in de propagator.

Vanaf daar weet je het zelf ook wel.

 

Doe nou gewoon eens..

Stekken maken is echt niet moeilijk hoor, je moet het alleen even in de vingers hebben.

 

Serieuze kwekers werken niet met zaad...... ;)

Stekken in zaai- en stekgrond heb ik nooit problemen mee gehad. Nu ik steenwol heb geprobeerd lukte het voor het eerst niet. Wellicht heb ik onvoldoende geduld gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...