Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

10 X Amnesia Haze Onder 600 Watt

Recommended Posts

Welke neemolie gebruik je? Het kleine flesje wat ik heb tegen huidaandoening had namelijk totaal geen effect, de spint trok zich er weinig van aan.

 

Ik had ook een klein flesje neem olie, van hier.

Maar ik neem aan dat neem olie en neem olie hetzelfde is, het was een stevige olie, moest het een beetje warm maken om het vloeibaar te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennelijk is het niet allemaal hetzelfde want deze die ik heb is vloeibaar uit de fles, maar werkt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de stekken een dag of vier geleden in Bugdeath gedompeld ter preventie van spint en trips. Er zijn twee achterblijvers van de pakweg twintig stuks, maar dat maakt niet uit aangezien ik toch verder ga met tien of misschien zestien. Wat adviseren jullie?

 

gallery_6495_17510_98643.jpg

Zo stonden ze er vanavond bij.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dus ook oprecht dat je de wortels geen schade heb aangebracht tijdens het over potten. Je kan ze namelijk behoorlijk beschadigen tijdens het over potten wat je echt niet wilt hebben. Dus voortaan eerder over potten goos :tu

 

Advies over met hoeveel planten je verder moet gaan? Je afmeting verteld mij dat je 1.40 hoog bent? Ik denk dat je met 10 beter af bent omdat amnesia met meer de hoogte inschiet. Toppen die hap en lekker al vroeg beginnen met buigen/pletten ;)

 

Zelf heb ik ook stekken en die groeien nu mijn tent uit.... Ook zal ik in jou situatie qua hoogte de amneesjes gelijk op 12/12 gooien....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dus ook oprecht dat je de wortels geen schade heb aangebracht tijdens het over potten. Je kan ze namelijk behoorlijk beschadigen tijdens het over potten wat je echt niet wilt hebben. Dus voortaan eerder over potten goos :tu

 

Advies over met hoeveel planten je verder moet gaan? Je afmeting verteld mij dat je 1.40 hoog bent? Ik denk dat je met 10 beter af bent omdat amnesia met meer de hoogte inschiet. Toppen die hap en lekker al vroeg beginnen met buigen/pletten ;)

 

Zelf heb ik ook stekken en die groeien nu mijn tent uit.... Ook zal ik in jou situatie qua hoogte de amneesjes gelijk op 12/12 gooien....

Waar heeft dilago ze overgepot dan? Ik zie alleen maar stekblokjes..

 

En lange wortels mag je best wat wel wat kapot maken, moet je wel gezonde planten voor hebben als je die wilt verpotten.

 

Krijg je meer wortelbouw door. ^_^

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Cum Laude, ik ging uit van deze foto:

 

 

gallery_41643_17523_752111.jpg

 

Wat ik geleerd heb is dat je de wortels ten alle tijden met rust moet laten en ze zoiezo nooit moet aanraken laat staan breken...

Het is een kunst om de wortels in dit stadium heel te laten kan ik je zeggen omdat ik dat zelf al heb meegemaakt...

Ik wil er wel bij vertellen dat ik dit geleerd heb van oldscool kwekers dus dat terzijde.... Zelf pak ik dus ook klonen beet met handschoenen ivm zuren van mijn handen.

Heb ik het mis? Dan hoor ik het graag hoor .... ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeggen mensen wel eens aan anderen of ze wel eens iets lezen voordat ze reageren.

 

Is van iemand anders die foto.. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik het mis? Dan hoor ik het graag hoor .... ;)

Ik zeg het je ook graag: je hebt het mis! :likken:

 

Hebben ze al wortels?

Kon ik nog niet zien maar ze zijn duidelijk wel aangeslagen.

 

Advies over met hoeveel planten je verder moet gaan? Je afmeting verteld mij dat je 1.40 hoog bent? Ik denk dat je met 10 beter af bent omdat amnesia met meer de hoogte inschiet. Toppen die hap en lekker al vroeg beginnen met buigen/pletten ;)

De hoogte is 2m en de breedte 150cm met een beetje schuin aflopend dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeggen mensen wel eens aan anderen of ze wel eens iets lezen voordat ze reageren.

 

Is van iemand anders die foto.. ;)

 

 

Pff sorry voor mijn reactie dan.... ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk "vluchtig" topics door te lezen en dan krijg je dit ..... Ik heb niks gezegd :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnee, je reactie wordt gewaardeerd Critical, ook al had je het maar vluchtig gelezen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik geleerd heb is dat je de wortels ten alle tijden met rust moet laten en ze zoiezo nooit moet aanraken laat staan breken...

Het is een kunst om de wortels in dit stadium heel te laten kan ik je zeggen omdat ik dat zelf al heb meegemaakt...

Ik wil er wel bij vertellen dat ik dit geleerd heb van oldscool kwekers dus dat terzijde.... Zelf pak ik dus ook klonen beet met handschoenen ivm zuren van mijn handen.

Heb ik het mis? Dan hoor ik het graag hoor .... ;)

Zo erg mis heb jij het allemaal niet hoor. Met alles wat je doet moet je idd schoonwerken. Je fikken wassen als je gaat inplanten/overpotten, toppen, knakken ect. Dit alles kan ziektes meegeven in je planten zoals TMV, wortelziekten, ect..

 

Lange wortels kan je ook afknippen (must have als ze al bruinig zijn) en stimuleert wortelgroei.

 

Ennee de ouweschool kwekers die ik ken knijpen de wortels zelfs 1x in en zetten ze dan pas in de aarde.. ;)

 

Pff sorry voor mijn reactie dan.... ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk "vluchtig" topics door te lezen en dan krijg je dit ..... Ik heb niks gezegd :whistle:

No worries.. :)

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen wortels te zien. Het duurt wel wat lang vind ik.

 

Ook zat ik zo eens te denken dat 1 x 600watt aan de magere kant is voor deze ruimte van 150cm2. Het punt is echter dat ik een softbox van 500m3 heb dus als ik er een lamp van 400 watt of 600 watt bij hang ben ik bang dat het te krap wordt. Of kan dat wel rond deze tijd van het jaar denken jullie?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt allemaal langer dan me lief is, maar het zij zo. Zodra de stekken wortelen ben ik los en dat zou vandaag of morgen wel moeten gebeuren. Ik heb de indruk dat stekken in zaai- en stekgrond veruit de beste methode is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zij eigen..

 

Ik kan me best voortellen, dat als je meer dan 10 plantjes wil hebben, dat je al gauw voor stekken gaat.

Echter, als ik dan lees hoeveel gezeur het wel niet geeft.....

Niet aan slaande stekken, spint, te laat leveren, prut leveren en allerlei andere problemen.....

 

Dan ben ik maar wat tevreden met zaad.

Kun je het soortje bestellen wat je wil, ben je geheel qwa planning de baas enz enz..

 

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nog nooit een stekje heb gehad, ja een eigen probeerseltje.

Ik zou niet eens weten, waar ik ze hier vandaan zou moeten halen, en wat ze zouden kosten.

Maar heb nou al een aantal malen uit zaad gekweekt en ben nog nooit teleurgesteld..

 

Ik zou er als ik jou was nog eens over na denken...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn vorige ronde uit stekken gekweekt en had 30% meer opbrengst en kwalitatief betere wiet. En een goeie Amnees is eigenlijk alleen maar vanuit stekken te kweken zo heb ik her en der gelezen. :)

 

Verder zijn dit hele gezonde stekken hoor, wortelen duurt alleen lang, zeker als je er op wacht.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu twaalf dagen verder en nog geen wortels te zien. Langzaam maar zeker begin ik er een hard hoofd in te krijgen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ja ik had wel op vakantie gekund als ik de centen had qua tijd. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bijna ja, ik heb vandaag de stekken in zaai- en stekgrond gezet want ze wortelen niet in steenwol bij mij. Als dit alsnog niet werkt wordt het inderdaad kweken uit zaad. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een keer eazy plugs proberen? Ik ben er zeer tevreden mee en tot nu toe is alles geworteld.

 

Mvg Sjaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...