Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Thnx Dilago!

 

Jawel, bijna weer Santa's. :P

Gister net zaadjes in de grond gestopt.

17 laten kiemen, een deel is niet gekiemd, volgens mij zijn er maar 10-12 met een worteltje eruit de grond in gegaan, de rest zag er toen ik ze een knakje had gegeven van binnen donker uit, dus de kans is groot dat die niks gaan doen, maar goed dat is even afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral die sativas kunnen wel eens gek gaan doen ziet er mooi uit man en wat krasi al zegt dikke stammen voorspeld vaak wat goeds !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oude Rocker, ik had Santa's dus laten kiemen en in de aarde geplant, helaas zijn er van de 17 maar 3 boven gekomen, dus de Santa ronde wil niet echt lukken.

 

Thnx Malavita, ik ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.

 

UPDATE!!! :P

 

Dag 47 12-12.

 

Temperatuur met lamp aan tussen de 26-22 graden, afhankelijk van of ik er een kachel bij stook of niet, ik wil meer van mijn lucht die ik nu afvoer hergebruiken, dus minder lucht af gaan voeren naar buiten, eventueel met een ontvochtiger erbij.

 

Minimum temperatuur wisselt ook een beetje, ook afhankelijk van of ik een kachel stook of niet en schommelt tussen de 17-20 graden de laatste dagen.

 

De luchtvochtigheid zit tussen de 40-50% in gemiddeld.

 

Het is even geleden dat ik een update geplaatst heb, had even andere dingen te doen, maar vanaf nu zal ik het als het goed is wekelijks updaten.

De planten zijn niet extreem gegroeid, vergeleken met andere verslagen die ik van Sugar Punch gezien heb, heb ik erg kleine planten staan.

De grootste plant zal rond de 60-65cm zitten denk ik.

Ergens had ik voor dat ik begon al zo'n vermoeden dat het bij mij wat anders uit ging pakken als bij anderen, enkel geen idee waarom.

Opzich is de ruimte wel mooi gevuld, dus dat zit wel goed lijkt me.

 

Voeding geef ik ze elke keer als ik ze water geef mee, enkel de laagste dosering, daardoor heb ik 2 weken geleden ietsje tekorten gehad, dat is een beetje aan de bladeren te zien, vanaf toen ben ik iets meer voeding gaan geven, in plaats van 1ml per liter nu 1.5ml per liter.

Dat lijkt ze goed te doen, ze zien er mooi groen uit in elk geval.

 

Ik heb even foto's genomen met licht aan, zal straks nog even kijken of (als ik het niet vergeet) ik met lamp uit foto's kan maken.

gallery_32929_17499_2275747.jpg

 

gallery_32929_17499_1964771.jpg

 

gallery_32929_17499_2082649.jpg

 

gallery_32929_17499_1223792.jpg

 

gallery_32929_17499_732851.jpg

 

gallery_32929_17499_23402.jpg

 

gallery_32929_17499_945160.jpg

 

gallery_32929_17499_2992.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

te mooi! foto 4 lijkt net een skyline :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx GrowerOG!

 

Hier nog eventjes wat foto's zonder lamp.

gallery_32929_17499_125524.jpg

 

gallery_32929_17499_1382074.jpg

 

gallery_32929_17499_536853.jpg

 

gallery_32929_17499_688057.jpg

 

gallery_32929_17499_1410771.jpg

 

gallery_32929_17499_8974.jpg

 

gallery_32929_17499_333897.jpg

 

gallery_32929_17499_162698.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bosrand.

 

Ik heb het even gemist je topic, de naam alleen al, Sugar Punch :yummy:

 

Gaat wel lekker toch zo? inderdaad nog wat aandikken, en sneeuw dr op!

 

Misschien heb je het wel ergens geschreven, maar hoe lang staat deze nog nu?

 

Toch apart dat ze bij jou maar deze hoogte hebben, ze staat toch bekend als een potente groeier.

 

 

Succes nog.

 

 

Grtz,

El oro verde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Oude Rocker!

 

Hey El oro verde, dankjewel!

Het gaat inderdaad wel lekker denk ik.

Ze staan 47 dagen op 12-12 inmiddels en daarvoor 8 dagen op 18-6.

Dat ze bij mij zo laag blijven vind ik ook erg apart, maar misschien komt het enkel door de korte voorgroei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bosrand,

 

Ben zelf redelijk bekend met de sugarpunch, noem ze altijd liefkozend suikerbeestjes maar dit terzijde :whistle:

De haze pheno's die willen idd groeien als beesten en zijn bij jou wat aan de korte kant.

De indica lookalike's zijn een stuk minder explosief van groei in mijn ervaring.

Wat ik zo lees heb je vooral in het begin van je ronde een nogal lage lv icm met redelijk hoge temp gehanteerd.

Weet niet of je de ec van je medium bij aanvang hebt gemeten maar het kan zomaar een (te)hoge ec hebben gehad

waardoor een plant ook minder strekt.

In ieder geval succes met de suikerbeestjes, ze zien er mooi uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Roka, thnx voor je reactie!

 

Ik heb inderdaad een lage luchtvochtigheid gehad (en nog steeds), de temperatuur tussen de 26-29 graden leek mij niet heel hoog, ik meende dat die temperaturen wel redelijk ideaal waren.

De Sativa's groeiden in het begin sneller dan de indica's, maar daar is de laatste weken niks meer van te merken.

De ec kan eigenlijk niet hoog geweest zijn, het was hergebruikte grond uit een aardebak waar in ik met sannies tabs en een beetje bloeivoeding gedraaid heb, enkel had ik heel weinig tabs erin gedaan en ook amper bloeivoeding nog meegegeven, en de laatste 3 weken ongeveer enkel water.

Aan de planten te zien die er toen in stonden was de meeste voeding ook wel uit de aarde.

 

Misschien komt het dan omdat ik de potten deze ronde in het begin ingewaterd heb en daarna een paar weken geen water meer gegeven om de wortels goed door heel de pot te krijgen, daardoor kan de ec ook iets opgelopen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bosrand,

 

Dat inwateren en vervolgens redelijk droog laten trekken doe ik ook, is inderdaad een goede manier om een volle kluit te krijgen.

Hoge(re) ec en lage rlv staat garant voor een kortere plant, hoeft niet altijd verkeerd te zijn als je bv beperkte hoogte hebt in je tuintje.

Dus als je volgende x wat langere planten wilt gooi die rlv dan maar wat omhoog een procentje of 65 a 70 met zaailingen is al zat.

Die sugarpunch heeft het nml echt wel in haar om gigantische afmetingen te bereiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En willen ze nog een beetje knallen die suikerbeestjes van Bosrand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh zat het zo, ik vergeet steeds wat een hogere/lagere ec en lv nou doet. :P

Ze gaan gestaag verder Roka.

 

Update, dag 65 12-12.

 

Temperatuur lamp aan wisselend tussen de 24-28 graden.

Temperatuur lamp uit tussen de 16-19 graden.

Luchtvochtigheid tussen de 40-50%.

 

Ik heb de laatste tijd niet echt veel tijd aan de planten geschonken, een beetje laks geweest met water geven ook.

Maar ondanks dat staan ze er nog redelijk bij.

De toppen zijn (nog) niet extreem, en ik weet ook niet of ze nog veel dikker worden, maar dat gaan we vanzelf zien.

 

Vandaag heb ik mijn Arduino temperatuur/lv controller ertussen gehangen, die schakelt de afzuiging aan boven de 29 graden en boven de 65% lv meende ik.

Als de afzuiging na 10 minuten niet aan gegaan is door een van die 2 waardes, schakelt de Arduino hem automatisch in 1 minuut lang, dat proces herhaalt zich elke keer weer.

Dat was iets wat ik altijd al wilde hebben, en nu heb ik het eindelijk zelf (met een beetje hulp van Wietefras) kunnen maken.

 

Foto's van de planten:

gallery_32929_17499_1462334.jpg

 

gallery_32929_17499_1478454.jpg

 

gallery_32929_17499_836207.jpg

 

gallery_32929_17499_200154.jpg

 

gallery_32929_17499_889342.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker hier zeg! :D

 

al ben ik nietmeer van de femmetjes..

 

toch ga ik een pakje bestellen ;)

 

lijkt me een verdomd lekker rokertje

 

t water loopt me in de mond bij het zien van die dikke suikerspinnen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit ondanks dat je ze verwaarloost hebt, kennelijk zijn het vergevingsgezinde dames! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige toppen Bosrand, hou ze in de smiezen, bij mij waren ze rotgevoelig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Bosrand, gelukkig gaat alles goed met je suikerbeestjes! (die lange radio-stilte's betekenen nml meestal niet veel goeds)

 

Die problemen met rot heb ik nooit gehad bij de sugars, bij geen een indoor kweekje trouwens.

Blijft in mijn ogen toch een kwestie van direct naverwarmen bij lampje uit en halfuurtje voorverwarmen lampje aan.

Hierdoor zal je afzuiger waarschijnlijk ook aan slaan en de lv alvast wat doen dalen.

 

Lukt dit je om een of andere reden nou niet, zou je er ook voor kunnen kiezen vanaf week zes a zeven bloei het temperatuurverschil

tussen dag en nacht niet meer dan een graad of vijf te laten zijn. My piece of cake! :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukt dit je om een of andere reden nou niet, zou je er ook voor kunnen kiezen vanaf week zes a zeven bloei het temperatuurverschil

tussen dag en nacht niet meer dan een graad of vijf te laten zijn. My piece of cake! :punk:

 

Ik zou zegen, bespaar je die andere moeite en doe direct bovenstaande..

Je RV wordt er niet veel anders van, maar condenseren doet het dan niet...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Skunkmonster!

Het lijkt mij ook een fijn rokertje te worden.

Gewoon zakje bestellen en planten die hap inderdaad! ;)

 

Thnx Dilago, inderdaad, daar lijkt het wel op ja. :P

 

Thnx Krasi, ik hou ze in de gaten, ik denk wel dat jij iets meer in het rotgevoelige seizoen zat dan nu, maar dat zal de tijd leren. ;)

 

Thnx Roka, het gaat inderdaad gelukkig wel goed hier. ;)

Het probleem met rot hangt van je klimaat en je omgeving af, kun je je klimaat perfect sturen, dan zal je minder snel last hebben van rot.

Bij mij is het niet perfect te sturen, nu wel beter dan voorheen icm de arduino fancontroller. :P

Maar ik verrek het om er een kachel bij te zetten, dat kost me gewoon te veel stroom, zit nu al op 10.000 kwh ongeveer per jaar.

Mocht ik nu weer rot erin krijgen, zal ik het misschien eens overwegen om toch een kachel erbij te zetten, maar voor nu eerst nog niet.

 

Thnx Turbo-Dreams!

 

Temperatuursverschil tussen dag en nacht een graad of 5 gaat niet lukken zonder bij te verwarmen Oude Rocker.

Of ik moet de dagtemperatuur omlaag halen, maar dat lijkt me voor de planten ook niet bevorderlijk, dus ik denk dat ik gewoon de gok neem en goed probeer te kijken naar eventueel rot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij verwarmd.

Daar heb ik geen spijt van.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vloerverwarming, dus de worteltjes hebben het als het goed is altijd wel lekker warm.

Het was de bedoeling om de 2 hokjes om en om te draaien zodat de warmte van de een, de ander in de nacht warm zou houden, maar omdat er maar 3 van de 17 Santa zaadjes boven waren gekomen, ligt dat hokje stil.

 

Hoeveel verschil in temperatuur heb je gecreëerd met die 2 tube heaters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...