Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fsmidt

Biologische Herijuana Op 400 Watt Cfl

Recommended Posts

dank je Bosrand,

 

hoe vaak kun je grond op deze manier hergebruiken denk je of is dit onbeperkt ?

dus je haalde de kluit eruit en aarde afschudden ,aanvullen met aarde,maerl en gesteentemeel(moet nog even opzoeken wat dit is),buffertabs,symbioses en bacto en weer doordraaien?

 

is er ook een maximum Ph waarde van je leidingwater?

 

het optillen kan ik helaas niet doen daar het gescrogd wordt,wel loop ik te denken om 2 goedkope digitale weegschalen(action) onder de bakken te plaatsen,hierdoor kan ik de volgende keer zo aflezen wat het gewicht aan water is.

zo zijn er nog wel meerdere aanpassingen die ik wil toepassen,de bakken kunnen er ook niet uit,dat moet ook anders.

enfin,toekomst

 

ik zal nog enkele foto`s plaatsen

 

grtz fsmidt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf de grond zo'n 4 keer gebruiken denk ik, maar door omstandigheden haal ik die 4 keer nooit.

 

Dat opwaarderen deed ik bij een aardebak door de planten eruit te steken met een schep, de bovenlaag, zo'n 5-10cm eraf scheppen en daar nieuwe aarde op met wat extra mearl en gesteentemeel erdoorheen gemengd.

 

Mijn ph van het kraanwater zit op 8.2, daarmee heb ik probleemloos ronde's gedraaid op Sannies manier.

 

De potten kun je vaak altijd wel ietsje optillen in een scrog, dat is vaak genoeg om te voelen hoe zwaar ze zijn.

Beter schaf je dan een bluemat tensiometer aan, of meerdere, dan heb je het als het goed is nog duidelijker.

Bij sommige mensen schijnen die dingen niet goed te werken, maar bij mij deden die het altijd perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je voor de info,voor mij zeer bruikbaar.

 

ik had voor je post de linker bak geknipt en de toppen (wat er nog van over was) hangen te drogen.

het zag er per dag slechter uit en zelfs de bladeren met trichomes verbranden.

ik heb de toppen gecontroleerd op kleur en zowaar zag ik een amber kleur er tussen zitten,dit zo vroeg in de bloeiweken(einde week 6 zichtbare bloei).

het gaat toch in de olie dus valt mee.

 

de aarde was goed op temp. voelde warm aan (kan bodem temp ook te hoog zijn)

was niet te nat of te droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De optimale temperatuur voor de wortels is tussen de 22-24 graden.

Als de temperatuur bij de wortels hoger dan 28 graden is, dan kan het problemen veroorzaken.

 

(url=http://www.wietforum.nl/topic/23185-wetenswaardigheden-over-bemesting/]Hier[/url] staat wat nuttige informatie daarover. ;)

 

Als ik jou was zou ik volgende ronde een hps lamp gaan gebruiken, een van 250watt, of als je ruimte het toelaat een van 400watt.

Het is dan wel voor olie, maar ik denk dat je met hps er meer onder vandaan kunt halen dan met deze lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Bosrand,

 

mn hoogte laat geen hpi hps toe,tneon of cfl zal het moeten doen.

 

ik zal je linkje zeker doornemen

 

tnx for reply.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer meer dan een week verder,nou de beide dames zijn geknipt en beide hangen te drogen.

 

links hangt alweer 8 dagen en rechts sinds gisteren.

de problemen waren aan de linkerkant en nu kan ik mooi het verschil zien tussen beide bakken.

 

links heeft de aarde een Ph van 5.1 en deze is beduidelijk natter dan rechts,dit betekend dat ik de watergift beter bij moet houden.

zal straks nog eens de Ph waarde van de rechterbak opmeten.

 

links hangt in delen te drogen terwijl ik de rechterkant onder heb afgeknipt en hangt in zn geheel met het scrognet onderste boven.

 

straks nog even een paar pica`s

 

gallery_38745_17560_466750.jpg

 

gallery_38745_17560_2339613.jpg

 

gallery_38745_17560_1774025.jpg

 

gallery_38745_17560_1704168.jpg

 

gallery_38745_17560_397408.jpg

 

gallery_38745_17560_1720406.jpg

 

gallery_38745_17560_1063589.jpg

 

gallery_38745_17560_636653.jpg

 

gallery_38745_17560_968693.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de 2de foto is duidelijk een teveel of tekort te zien,enig idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de tweede foto van onder zie ik duidelijk dat de plant een pot aarde tekort komt... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die op de 2e foto lijkt wat te nat te hebben gestaan, de verbrande puntjes kan komen door te droog waardoor de ec opgelopen is of te veel voeding.

 

Over een paar weekjes weer wat lekkers te roken!

Ik ben benieuwd wat je er af haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120gr aarde en 100ml demiwater 2 uur laten staan

 

linkerbak

 

ph aarde 5.1

ec aarde 1.67

 

rechterbak

 

ph aarde 4.8

ec aarde 1.75

 

ik betwijfel de ph waarde

 

demiwater kun je ph niet meten toch?

moet maar effe nieuwe halen.

 

zodra het zaakje gedroogd is plaatst ik het gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...