Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goldrush

Welke soort is het interresants ?

Recommended Posts

jah echt wel ik heb een paar keer sneeuwitje gehad hier in groningen nou had ik effe een vraagje ik heb een oude caravan waar voldoende licht inkomt zal ik daar een paar sneeuwitjes inzetten wat denken jullie zal dat lukken of zullen ze doodgaan

 

 

 

:| :)

 

 

 

ps ik heb nog nooit wiet gerookt jah ik zweer het je :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

(zucht), gelieve eerst de forumregels te lezen en de zoekfunctie te gebruiken (rechtsboven), welkom.

 

ps:dit is niet de chatbox :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom altijd moeilijk doen over stekken? koop gewoon zaad, je weet wat je hebt en het zal wsl betere wiet zij. ga naar female seeds. die zijn redelijk goedkoop voor 10 vrouwelijke zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onlangs zaadjes gekocht bij alien van serious seeds .

 

AK47 en bubble gum

 

van de 6 zaadjes die ik heb ontkiemt zijn er 5 vrouwelijk geworden .

 

Wat me wel opvalt is bij serious seeds staat met de hand een nummer opgeschreven .

 

Bij problemen kan je dat nummer doorgeven .

 

Ik ben dan ook een soortenkweker omdat ik graag van wietje verander .

 

En als ik dan eens een coffeeshopje bezoek ga ik altijd iets kopen wat ik nog nooit

gerookt .

 

Grapefruit van femaleseeds is ook een aanrader .

75 % sattiva + in 7 a 8 weken klaar .

en de reuk smaak is totaal pompelmoes .

zeer lekker heavy wietje .

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is er weer iemand die van je kweek afweet en je kunt die handelaartjes echt niet vertrouwen.

idd......nou weet ie dat ie over 8 weken een paar mannetjes langs moet sturen om te ''oogsten'' :verrygood

nee we hadden op een andere plek afgesproken hoor :D

 

 

 

 

 

 

 

en was bij growshop langs geweest en hij wist nog niet precies welke stekjes hij kreeg maar in ieder geval een paar soortjes meer al 3/5 denk ik wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb onlangs zaadjes gekocht bij alien van serious seeds .

 

AK47 en bubble gum

 

van de 6 zaadjes die ik heb ontkiemt zijn er 5 vrouwelijk geworden .

 

Wat me wel opvalt is bij serious seeds staat met de hand een nummer opgeschreven .

 

Bij problemen kan je dat nummer doorgeven .

 

Ik ben dan ook een soortenkweker omdat ik graag van wietje verander .

 

En als ik dan eens een coffeeshopje bezoek ga ik altijd iets kopen wat ik nog nooit

gerookt .

 

Grapefruit van femaleseeds is ook een aanrader .

75 % sattiva + in 7 a 8 weken klaar .

en de reuk smaak is totaal pompelmoes .

zeer lekker heavy wietje .

 

Mvg

palmleaf

ik wil ook wel is een soort van serious seeds proberen. ik ga denkek voor white russian. heb al nieuws van dejouwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Ak47 is zeker geen wietje om overdag te roken .

De opbrengst is ook lekker + de smaak is speciaal .

 

De bubble gum staat nog onder de lamp.

 

Mijn laatste kweek bestond uit zaden en stekken om het verschil eens te zien .

 

En het verschil is te groot voor mij om nog met stekken verder te werken.

 

De andere soorten van serious ga ik zeker nog proberen .

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die Ak47 is zeker geen wietje om overdag te roken .

De opbrengst is ook lekker + de smaak is speciaal .

 

De bubble gum staat nog onder de lamp.

 

Mijn laatste kweek bestond uit zaden en stekken om het verschil eens te zien .

 

En het verschil is te groot voor mij om nog met stekken verder te werken.

 

De andere soorten van serious ga ik zeker nog proberen .

 

Mvg

 

palmleaf

Och wat leuk zeg, wat voor verschillen heb je dan zoal gezien?

 

Daarmee bedoel ik:

-Opbrengst

-Blad

-Volheid van de plant

-Groeisnelheid

-Opbrengst

- en vooral smaak & sterkte...

 

 

Heb je die gegeven voor me :verrygood

 

Ik ga het namelijk ook doen deze kweek (nu nog in de groei) om te kijken wat de verschillen zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 44 is denk ik toch wel het beste commercieel gezien, redelijk goede wiet, korte bloeitijd, aardige opbrengsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je eigen moeders selecteert van een ras dat past bij jou kweek methode , en je eigen stekken maakt (of zaden) dan krijg je commercieel interessante planten.

 

Op de vraag "Welke soort is het interessantst " is eigenlijk geen eenduidig antwoord te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me ook... top44/big bud kun je weer meer op een m2 zetten en de ander brengt p/g weer meer op, weer een ander bloeit langer dus kost meer tijd(=geld) en stroomverbruik is meer...maar dat maakt voor sommigen onder ons weer niet uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit het met early bud

 

ik weet dat het ook van de qualiteit afhangt

 

maar hoe zit het daar een beetje mee

 

ik denk dat ik het in de buurt wel een beetje makkelijk kwijt kan als het niet al te slecht spul is

 

want iedereen haalt nu bij de shop fietsen eerst 3 uur rond mensen zoeken

want op moment zijn er (bijna) geen huisdealers meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je je eigen moeders selecteert van een ras dat past bij jou kweek methode , en je eigen stekken maakt (of zaden) dan krijg je commercieel interessante planten.

 

Op de vraag "Welke soort is het interessantst " is eigenlijk geen eenduidig antwoord te geven.

zo denk ik er ook over

ik koop 2x per jaar zaden groei ze voor neem er voldoende stekken van

zo kom ik een heel jaar toe en maak ik men stekken zelf en weet ik precies welke soort ik heb

wat de beste soort is ik heb zeeeeer goede resultaten gehaald met big bud

ik ga nu b-52 es testen en top 44 en early girl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er ook vanaf welke moeder er is gebruikt voor de stekken ,die zijn verschillend namelijk . Je moet de moeder zien te vinden die het beste en het snelst afbloeit, dat is commercieel gezien het interessantst.

 

Er moet alleeen maar net iemand zijn die de moeite neemt om een groot aantal zaailingen van een bepaald ras op te groeien en te gaan selecteren voor stekken . De meeste stekkenboeren stekken namelijk gewoon een stek verder.

 

bij de oudste en bekendste zaadproducent van Nederland kun je erg goed (en duur ) zaad krijgen met de meest interessante eigenschappen voor de commerciële kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

Ach als je het goed bekijkt is een 8weeks bloeiertje commercieel gezien het meest interessant voor gemiddelde kweker. Regelmatig en op korte termijn geld pakken is voor velen een must. Haze is voor de kleine kweker ook intressant, wat vaak ontbeert is een knappe ruimte om deze reuzen te herbergen en goed te laten afbloeien. Maar levert meer in gewicht en prijs op.

 

Zal er nog wat aan toevoegen:

 

mijn favo's:

Indica: Santa Maria, na 8 weken vol rijp en zwaarder dan je ooit bij een PP zult zien. (en die doet er 9 weken over)

 

Haze achtigen: Northern Light #5 Haze en de SuperSilverHaze. De eerste is in 13 weken klaar en heeft een volle Haze smaak en high. De Super doet er wat langer over, die heeft er wel een weekkie of 14 a 15 voor nodig. Is niet zo hazerig, maar wat neutraler. Wel een geweldige high.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara
bij de oudste en bekendste zaadproducent van Nederland kun je erg goed (en duur ) zaad krijgen met de meest interessante eigenschappen voor de commerciële kweek.

 

Wie bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

16 zaden: 5 niet, 2 herma, 6 (mannen!!!) en 3 vrouwtjes waarvan 2 zeer matig. Hoezo goed, duur jazeker 140 euri voor deze ellende. Kan er gelukkig nog wel wat van brouwen maar je zal maar beginnend kwekertje zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar tot nu toe bijna alleen positieve dingen over gehoord .

 

Een zaadproducent kan er niks aan doen als je veel mannetjes hebt, dat is gewoon pech hebben. Het herma worden kun je ook zelf enigsinds voorkomen , bv met blauw licht werken en de omstandigheden goed houden. Maar ik neem aan dat je dat wel hebt gedaan .

 

Dat de prijzen daar zo hoog zijn is deels afzetterij denk ik . Met m'n home-made zaden heb ik een top-opbrengst gehaald ,dus dat kan ook gewoon werken . Wel heb ik gemerkt dat er herma's tussen zitten wanneer ik alleen HPS gebruikte.

 

ok dat was ff off-topic .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

Ik zal wel pech gehad hebben, was mijn eerste ervaring met deze zaadboer. ;)

Uitbroeden doe ik zelf ook onder tl, maar goed 1 van de mannen komt nu goed van pas. Het was de mooiste van de 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had vorig jaar mexican sativa van sensi seeds; 1,5 vrouwtje (dus 1 hele kleine), 9 herma en 5 mannetjes.

Ze kostten maar iets van 15 euro per 15 ofzo en er zat 1 zaadje teveel in het zakje.

Maarja het gaat me niet om het geld, ik heb me die zomer steeds lekker zitten maken omdat ik dacht dat ik 11 vrouwtjes had. Later begonnen er 9 stuks te stuiven en helemaal vol met bolletjes!

Uiteindelijk heeft het me meer gekost aan voeding e.d. dan de opbrengst me waard was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...