Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrblonde01

Mr Blonde's Eerste Kweek! 5X Special Kush Onder 600W, Mammoth Darkroom 120

Recommended Posts

Queen is ook een lekker soortje!

 

Zelf draai ik de Kolussus ( sannie seeds ) die ook erg lekker is, en tevens een leuk gewicht geeft. Ook zeker aanrader om bij Sannie eens te kijken, hebben lekkere soortjes voor een schappelijke prijs. Ja wel duurder dan de Queen en de Kush, maar kwaliteit kost wat meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh jammer dat je die laatste ronde zo veel problemen had maar nu weet je het beter in ieder geval :) ook weer wat voor mij om bij te leeren

 

Top, duim omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nu anders gedaan dan?, m.a.w. wat ging er nou de vorige keer mis volgens jouw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: onnodig quoten

 

Het was duidelijk een probleem met de PH. Het kraanwater hier heeft een waarde tussen de 7 en de 8, echt gestoord hoog, waardoor de dames al vrij snel tekorten ontwikkelden die niet aangevuld konden worden.

 

Ik gebruik momenteel dezelfde grond trouwens, een lightmix. Hoe vaak kun je grond hergebruiken? Deze keer gaat het duidelijk nog goed, maar ik kan me voorstellen dat er ook afvalstoffen ophopen?

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond kun je best vaak opwaarderen, als je de grond maar klaar maakt voor je de nieuwe dames er in zet. Haal de eerste 10cm er af ( deze laag bevat ook de afval stoffen van je meid, dus is dat ook direct weg ) en de grootste wortels ( zeef met een specie kuip ) weg halen. vervolgens de grond met enzyeem bewerken zodat je de kleinere wortels omzet in voeding. Vul de pot aan en hij is klaar voor gebruik. Tussen dit alles zit wel minimaal 24 uur zodat je medium kan inzakken en de enzymen hun werk kunnen doen.

 

Water van boven geven is om die reden ( afval stoffen die zich om de stam van de plant heen ophopen ) niet wenselijk. Je spoelt per slot die stoffen weer door je medium. Beter is als je toch van de bovenkant bewaterd het via de zijkanten te doen, maar de voorkeur geniet van onder: die wortels nemen het water met voedingen op. Wortels zijn een complex gebeuren waar elke laag een taak heeft, net zoals in ons lichaam alles wel een functie heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Lezer! Ik geef altijd water via boven dus de afvalstoffen zullen nu wel flink door de hele grond zijn vermengd...volgende keer toch maar even verversen. Zo duur is het niet die grond en het scheelt zo te lezen een hoop gedoe met zeven en enzymen toevoegen.

 

Wat vinden jullie eigenlijk de beste grond? Ik gebruik momenteel een light mix.

 

Foto update:

 

wK9Bu6Jh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang nog voor dat ik kan gaan oogsten denken jullie?

 

tjafxAwh.jpg

 

Deze is het meest ver (rechtsvoor in de tent):

 

MguCwtzh.jpg

 

En dit is hoe de rest ongeveer eruit ziet:

 

tlMAZvEh.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweede kweekje gaat wel al stukken beter zo te zien :showoff:

 

Nog een weekje of 2, mss iets minder,op een foto is het minder duidelijk dan in het echt natuurlijk. Ben je al aan het spoelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...