Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mysterio

Na 5 Maanden Prima Zorg Zie Ik Dit :-(

Recommended Posts

Na 5 maanden buitengroei in goed voorbereide grond en met bescherming tegen regen doe ik vandaag volgende vaststelling.

 

Ik denk schimmel in de toppen, hier en daar ... witte fijne schimmeldraden, reeds lichtgrijs geworden, ook zwarte stipjes te zien in de schimmel en direct ernaast op het blad.

Kan ik dit besproeien met een aftreksel van tabak? Of met zeepoplossing? of gewoon de aangetaste toppen in de fik steken?

 

Soort: double fun, 2 stuks

Planttijd: april

Sinds midden augustus in bloei

Afdak tegen regen voorzien

Late voormiddag, middag en avondzon

 

:-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toprot .. oogsten maar .... ;)

wat er nog te redden valt dan

 

of de grootste stukken rot eruit knippen en de rest laten staan en dan elke dag checken ..

Edited by Elmo2007
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp het niet :-(

Mooi schermpje overheen gebouwd, het regent al een week niet. Er kan wind door ...

Dus de hele lengte van de bud/bloem eraf knippen? Of enkel waar ik de schimmel zie?

Of steriel maken door met vuur de schimmel te verbranden?

Gaat normaal de gehele plant eraan als het al verspreid zit, of valt er theoretisch nog wat te redden?

Moesten nog een halve tot een hele maand staan ... Nog allemaal wite draden ... of kan dat ook al wat THC/CBD/olie opleveren?

 

Dus bij toprot gaan de bladeren eromheen ook verschrompelen en verkleuren? Precies of die zachtjes aan afsterven.

Kan ik echt niks gaan sproeien? Zeep, tabakaftreksel, knoflook, ...?

Edited by Mysterio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukjes die rot hebben uit de bud weg knippen , in erge gevallen de hele bud afknippen.

Bij toprot zie je vaak dat nieuwe blaadjes op de buds al geel opkomen of een verkleuring hebben.

En heel gemakkelijk los te trekken zijn , toprot is lastig zichtbaar het begint vaak van binnen uit.

 

Hopen dat er nog wat te redden valt !

 

Succes ermee !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, top rot is heel vervelend en er is niets meer aan te doen als het er eenmaal inzit. Als je er op tijd bij bent valt er gelukkig altijd nog wel wat te redden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag drie kwart van mijn toppen eruit gesneden, omdat er in de meeste toppen wel wat toprot te zien was.

Dat doet pijn :-( Benieuwd hoeveel er uiteindelijk nog gaat overblijven over 2-3 weken. Misschien gaat de rest ook

dood of valt er nog wel 100 gram per plant te halen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysterio, gelieve je foto's naar het forum te uploaden zodat ze in de toekomst ook zichtbaar blijven voor iedereen,

en direct zichtbaar zijn in je topic

....

hier een filmpje hoe je je album maakt

 

daarna de BBCode kopieren die naast de afbeelding staat in je post

gallery_16219_14788_7894.jpg

 

blijft een hel voor elke kweker!

ik heb net ook de helft kunnen wegknippen... :thumbsdown:

 

innige deelneming!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...