Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedishboy

Mannetje of vrouwtje?

Recommended Posts

eej gasten ik heb op 10 september ff wat nieuwe hennep zaadjes geplant tis nu 13 sep en der zijn der al 50 uit gekomen (zonder lamp enzo) maarre ik wil der eigenlijk maar 2 houden ennuh die wou ik dan overplanten in een grote pot maar ik heb gehoord dat je eigenlijk altijd de vrouwtjes moet houden maar hoe zie ik welke een mannetje is en welke een vrouwtje is of moet ik helemaal gaan wachten tot dat ze groot zijn?

 

ik hoop dat jullie me kunne helpen laterzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het geslacht van de hennepplant (Oftewel: Cannabis, dat in de achttiende eeuw één van de meest belangrijke landbouwgewassen was, waaruit, zoals jullie allemaal wel zullen weten, het oliehoudende zaad als vogelvoer gebruikt wordt en de vezel van de plant voor vervaardiging van touw. - De vezels van de Cannabis zijn namelijk beter en sterker dan die van vlas. Ze zijn ook waterwerend en zijn daarom zeer geschikt voor gebruik in openlucht en in het water. Het is ook goed bestand tegen zout water, waardoor het erg populair was in de scheepsbouw. - Dat Cannabis, en dan met name de bloem, een veelzijdige medicinale werking heeft en te ge(mis?)bruiken valt door mensen die zich ermee wensen te drogeren, en dat er veel variëteiten zijn gekweekt gericht op deze laatste eigenschap van de plant, maakt nog niet dat Cannabis geen hennep meer zou zijn - dat even voor SicilianO) is voornamelijk goed te herkennen aan de bloeiwijze:

 

malewpreflwr.jpg

 

 

femalewpreflwr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
"in goed nederlands verstaanbaar" ???

cannabis = hennep

Cannabis en Hennep is toch heel anders aan Hennep komt geen Rookbare of stonde wiet hennep is poep

Share this post


Link to post
Share on other sites

hennep = cannabis sativa, pak er maar eens een willekeurig botanisch boekje bij.

Of google eens op "hennep cannabis" - de allereerste de beste link:

http://www.natuurlijkerwijs.com/hennep.htm

en de tweede:

http://plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/hennep.htm

Dat je verschillende variëteiten hebt waarbij sommige geselecteerd zijn op de produktie van zaad of vlas en weer andere op de produktie van THC en hars, maakt nog niet dat cannabis geen hennep meer zou zijn, that's all...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eigenlijk hetzelfde ja, alleen werken wij met behoorlijk veredelde soorten hennep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is eigenlijk hetzelfde ja, alleen werken wij met behoorlijk veredelde soorten hennep.

Yup de echte hennep is ook geen goed rookbaar wietje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leest ook vaak : " Hennepkwekerij opgerold "

 

Door selectie en genetische manipulatie is men tot verschillende versies gekomen , de één is voor de vezels , de ander voor de toppen en harsen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind het ook zeer duidelijke foto's! Dat zeker maar ik vind dat ze niet in dit topic thuishoren omdat er al een sticky topic is met de kenmerken van de vrouwelijke plant en de mannelijke. En ik vind het ook onzin dat in dit topic daarom jnog serieus gereageerd wordt terwijl het met 3 klikjes en 1 woord kan worden.

 

En geloof me ik vind het zeer duidelijke foto's betere dan in het sticky topic! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat je nog de moeite neemt om zoiets te posten jezuslovesu

Dat jij je nog de moeite neemt iets te posten.

Is bijna alleen nog commentaar leveren wat je tegenwoordig doet.

Kan je verklappen dat we dat wel kunnen missen.

Neem maar een voorbeeld aan Jozeflovesu

 

@ Jozeflovesu, goed bezig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat je nog de moeite neemt om zoiets te posten jezuslovesu

Dat jij je nog de moeite neemt iets te posten.

Is bijna alleen nog commentaar leveren wat je tegenwoordig doet.

Kan je verklappen dat we dat wel kunnen missen.

Neem maar een voorbeeld aan Jozeflovesu

 

@ Jozeflovesu, goed bezig :D

Valt ook wel weer mee. Kijk maar eens naar al mijn berichten dan zie je op de 1ste pagina maar 1 keer iets van zoeken ofzo. En dat moest ookwel. Laatst ook zo;n knakker met een dorgen topic terwijl ik er minstens 30 heb gevonden met de zoekfunctie... Dit forum is echt aan een grote schoonmaak toe!

 

bye1.gifbye1.gifbye1.gifbye1.gifbye1.gifbye1.gifbye1.gifbye1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd in de winterperiode, is het een heel stuk rustiger :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...