Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kutvogel

Gele Bladeren, Probleem?

Recommended Posts

Hallo, heb hier een amnezia stekje in pot buiten staan, vriend van me had die laat in het seizoen gekregen en een moeizame start gehad, maar na overpotten naar mijn balkon heeft ze zich weer herpakt. In de voorbloei was het hier enorm slecht weer, dus toen heb ik ze enkele dagen en nachten binnen gehad, en soms vergeten te denken aan de donkere uren die wel nog moeten kloppen. Met als gevolg natuurlijk regeneratie. Nu dat ze in bloei staat begin ik gele bladeren te krijgen, van onder af beginnend, verder naar boven toe zie je veel paarsverkleuring. Het is hier nog niet echt koud, dus dat lijkt me niet de oorzaak te zijn van de paarsverkleuring. Ik heb ze nu enkele keren water met keltisch zeezout (1tl/5liter water) en afgekookt met kombu (japanse soort kelp) gegeven. Heb ze dat in het begin van de gele bladeren een paar keer gegeven, en daarna terug overgeschakeld op regenwater om de Ph niet te hoog te laten oplopen. Ik meet verder niks en ze staat op organisch voorbemeste potgrond van de bouwmarkt (vermelding "organisch bemest voor 100 dagen") verder heb ik er ook nog wat natuurlijke grond doorgemengd voor het bodemleven op gang te brengen. (natuurlijk, dwz, grond uit de tuin van die vriend van me, waar ze altijd goed groeien, dit jaar was zijn keuze echter op potten gevallen, wat hem niet zo bevallen is).

 

Hier komen de foto's:

gallery_9041_17458_247824.jpg

gallery_9041_17458_521061.jpg

gallery_9041_17458_683862.jpg

gallery_9041_17458_601225.jpg

 

In het echt ziet het er nog iets geler uit dan op de foto.

 

Tips? ideetjes? liefst in de bio richting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt of ze enkele keren te nat en droog gestaan heeft, en ik zie ook veel verbrande bladpunten(overvoeding)

als je de keuze maakt om op potten te gaan is het belangrijk een goed medium te hebben, van zo'n grondje van de bouwmarkt + wat gemengd van de tuin weet je natuurlijk niets...

zeker die goedkope zakjes grond zijn echt niet voor onze hobby bestemd!

beter gewoon een goed grondje halen, dat is uiteindelijk de kost niet, toch :) zo denk ik er althans over.

 

's nachts gaan de temperaturen toch al genoeg omlaag om paarse bladstelen te krijgen hoor + dat ze nu ook niet echt heel lekker in haar vel zit(stress) kan hier wel tot leiden, de vergeling zou ik me momenteel meer zorgen om maken

 

zeezout en kombu heb ik totaal geen kennis of ervaring van, kan ik dus ook helemaal niets van zeggen.

 

even afwachten op iemand met kennis van deze producten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, inderdaad, te nat gestaan, te droog gestaan, klopt, grondje, weet ik, maar heb geen vervoer naar een degelijke zak grond, en mn portefeuille is op het moment ongeveer zo dik als een iPhone. Vandaar. Zout en kombu leveren mineralen voor je plantje, en er zijn hier nog wel meer mensen die het gebruiken ja..

 

Heb je enig idee wat voor tekort het is?

 

De verbrande bladpunten denk ik dat gekomen is door de dagen dat ze te droog stond.. Kan dat?

Edited by kutvogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...