Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vinnividivici

Holman Over Opstelten

Recommended Posts

Column van Theodor Holman over Ivo. Nniet canna-gerelateerd maar wel leuk.

 

Mijnheer Opstelten, kunt u mij zeggen hoe oud u bent?'

'Zeker. Het is, wat de Kamer ook is gemeld, weliswaar zo dat leeftijdscategorieën er niet toe doen, maar ik ben bereid, zo de Kamer dat wenst, en dat lijkt mij een goed gebruik, u op dit punt tegemoet te komen, maar dan...'

 

'Ik vroeg alleen uw leeftijd!'

'Daar geef ik u ook antwoord op, maar dat ontslaat mij niet van de verplichting daar, in elk geval hier, met een antwoord te komen dat ik wil motiveren zoals ik dat heb gedaan, op verschillende momenten, ook hier in deze Kamer.'

 

'Maar hoe oud bent u?'

'Ik meen dat ik deze vraag nu al diverse keren heb beantwoord. Dan is er nog een vraag van... nu ben ik even uw naam vergeten...'

 

'U bent zeventig, weet ik, maar beseft u wel dat u het ministerschap niet meer aankunt?'

'U moet het mij niet kwalijk nemen, maar ik begrijp uw vraag niet helemaal. Voorzitter, kan ik overgaan tot het beantwoorden van de vragen of zitten we nog in het debat?'

 

 

 

 

 

'U kunt het ministerschap niet meer aan, mijnheer Opstelten.'

'Ik neem aan dat we nog met het debat bezig zijn. Wat ik duidelijk heb gemaakt, ook in dit debat weer, maar ook in een brief van oktober, die ik nog naar de Kamer moet sturen, wat ik oktober komend jaar ook zal doen, is dat ik, in samenhang met minister Asscher, met Sociale Zaken, en AZ, de minister-president, tot een conclusie zal komen op basis waarvan een brief samengesteld zal worden die de Kamer zal worden uitgereikt, conform de gewoonte, waarna we daar dan pas over kunnen debatteren.'

 

'Minister Opstelten, het is tragisch u zo te zien.'

'Van tragiek lijkt me hier geen sprake te zijn, in het licht van de normale mogelijkheden die de Kamer heeft, waarbij ik aanteken dat, mocht u daar behoefte aan hebben, ik bereid ben die brief eerder te sturen dan oktober, en dan denk ik aan december of januari.'

 

'We zijn hier niet in de Kamer, mijnheer Opstelten.'

'Vragen mag, debatteren ook, maar het is een goede regel dat we in de Kamer de debatten voeren en dat het daarbuiten ieders verantwoordelijkheid is datgene te doen wat hem of haar goeddunkt. Kunnen we even schorsen?'

 

 

 

uit Het Parool dd 9/9/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dhr Opstelten niet gewoon een bot zijn? Het zou een hoop verklaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dhr Opstelten niet gewoon een bot zijn? Het zou een hoop verklaren.

uh, wij zullen uw punt in overweging uh nemen en kijken hoe wij uh dit binnen uh de juridische kaders uh kunnen oplossen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...