Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

Lekker Modderen In Een Grote Plantenpot

Recommended Posts

Mooie Neesjetsers idd.

 

Wat betreft de Bigpots en de tabs, zoals je leest meerdere wegen naar Rome, je komt er vanzelf achter wat voor jouw situatie het beste werkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune:

 

Dit zijn/waren gewoon klonen.... met zaad kweken heb ik gewoon een aantal keren pech gehad terwijl ik behoorlijk wat lekkere zaadjes heb liggen ;)

 

 

Krasi:

 

Ja ja zien er leuk uit.... maar 1 op 1 draaien lukt me nog steeds niet met deze klonen :thumbsdown:

En idd, er zijn meer wegen naar Rome, maar het zou zonde zijn als het verziekt word natuurlijk.

Ik hou het gewoon op 20 en stop ze onder, midden en 5 tot 10cm boven de grond dan moet het goed komen lijkt me ;)

 

 

Topic:

 

Ik zie toch af van de lekbak.... deze is namelijk 120x120 maar ik vermoed dat dat niet gaat passen of iemand moet een briljant idee hebben :whistle:

Wel heb ik vijverfolie liggen 4.00 x 2.00mtr om zelf een bak te maken, maar ik ben totaal niet handig!

Dus wat zijn de ideale afmetingen voor een geraamte voor een eigengemaakte lekbak? En heb ik eigenlijk wel genoeg vijverfolie?

 

Aarde keus?

 

http://www.thegoldengarden.nl/shop/3-32-625/aarde/b-a-c-lava-aarde-40-ltr.html

 

 

http://www.thegoldengarden.nl/shop/3-32-1406/aarde/gold-label-light-mix-50-ltr.html

 

 

http://www.thegoldengarden.nl/shop/3-32-1421/aarde/gold-label-custom-premium-mix-50-ltr.html

 

 

Of toch maar....

 

 

http://www.thegoldengarden.nl/shop/3-32-1310/aarde/plagron-light-mix-50ltrzak.html

 

 

Ik neig naar de lightmix van GL aangezien ik dit veel voorbij zie komen.... maar een zakje van die lava erbij doorheen flikkeren lijkt me ook wel wat of?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watergeven is juist met zo'n smartpot stuuuuuuuuuuuuuuuuuukken simpeleren. Echt werk voor lazy mannen...

Wel idd tensio erin, en rekening houden dat het onder de tensio nog net iets natter is. Of je moet zo'n XXL nemen en een normale, dan zit je zeker double dutch.

 

Lekbak zelf, oei, ja ik had bij mijn DR120 een lekbak zitten die waterdicht zou moeten zijn... Echter com-pleet vergeten in de tent te zetten vorige rondes...

Wou 'm deze ronde erin gooien maar het was zo bloedverziekend warm dat ik na het knippen en schoonmaken het beu was en gewoon weer verder ben gegaan. Oftewel, ik stort het water gewoon zo in de tent :)

 

Ben jij trouwens tevreden over een 1500 afzuiger +filter in je tent? Of trekt het naar binnen toe?

Moet ook echt gaan upgraden namelijk... En breek er m'n hoofd over :P

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een dikke ketsers die amnezen! lekker hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob:

 

Ik ben zeer tevreden over de 1500m3 kist.... hij staat bij mij op de grond want ophangen ken helaas niet in deze woningen :thumbsdown:

De tent implodeert idd een beetje maar ik heb alle 2 de flappen open.

Ik zal het je nog sterker vertellen als ik de deur van de kamer wilt sluiten voel je m gewoon de deur dicht trekken :| Hij stond bij mij nu wel 100% af te blazen vanwege de zomer en het behoorlijk warm werd in dat kamertje. De volgende ronde gaat de regelaar er weer tussen ;)

 

Monster:

 

 

De neesjes zijn idd dik maar ik denk dat dit mijn minste amnees ronde word.... heel veel laagliggende toppen die fluf zijn maar er zitten wel een paar toppen tussen die behoorlijk compact en zwaar zijn. Ik ben nu echt al blij als ik er 3 ons vanaf haalt. Nee mijn huidige ronde verdiend niet de schoonheidsprijs :no:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High! :wave:

 

 

Ik ben lekker aan het klussen geweest om een leuke lekbak te maken. Aangezien ik 2 linkerhanden heb moest ik m dus 1 x overnieuw maken vanwege een verkeerde berekening :whistle: :rtfm:

 

Ik had wat balken liggen en heb deze dus als geraamte gebruikt voor mijn lekbak die ik met vijverfolie heb bekleed.

 

 

gallery_27271_17439_248729.jpg

gallery_27271_17439_1090503.jpg

gallery_27271_17439_1573073.jpg

gallery_27271_17439_2007755.jpg

 

 

De stekken in het andere tentje gaan hard en wil dit weekend toch echt van start gaan. Ik zit nu op 14 dagen voorgroei waarvan 9 dagen in de 6 ltr potten.

 

gallery_27271_17439_102439.jpg

 

 

Dus zoals gezegd; zaterdag verhuizen de planten naar de smartpot en zal de klok maandag op 12/12 gaan. Of ik met alle 7 planten verder gaat is nog maar de vraag. Aangezien ze al behoorlijk zijn gegroeid ken ik er ook met 5 of 6 verder wat denken jullie?

 

 

Gr Cw

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joehoeeeee

 

 

gallery_27271_17439_521994.gif

 

:dribble: :dribble: :dribble:

 

Ik dacht, laat ik weer eens met een leuke opening beginnen :whistle:

 

 

De huidige amnees ronde zat er eindelijk op en bracht me toch nog ruim 450gr op met 8 planten dus al met al toch nog geslaagd :likken:

Afgelopen zondag heb ik alle aarde in de smartpot gepletterd en opgewaardeerd met bio-char, perfect start wormenmest en myco.

Ik had de bio-char beetje bij beetje met een potje door de aarde gemengd, maar ik was even vergeten dat mijn afzuiger nog vol aanstond waardoor mijn mooie nieuwe witte filterdoek roetzwart werd <_<

Ik heb het een beetje afgeklopt maar mooi wit is hij helaas niet meer!

 

Van de 8 dames die in de voorgroei tent stonden, zijn er uiteindelijk 6 in de grote smartpot beland.

Ik heb de smartpot ingewaterd met 27ltr water van boven en 8ltr water van onder met daarin ook nog een beetje BAC groei voeding

 

Vandaag heb ik de eerste foto's weten te maken......

 

gallery_27271_17439_1596380.jpg

 

gallery_27271_17439_356788.jpg

 

gallery_27271_17439_3230836.jpg

 

gallery_27271_17439_930609.jpg

Edited by criticalwidow
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CW, jij weet hoe je iemands attentie moet te pakken krijgen ;)

Mooi knakwerk daar. De boel gaat zeker vol worden.

Ik zie in de foto met de tensio dat er een paar bladpunten een verkleuring hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joehoeeeee

 

 

gallery_27271_17439_521994.gif

 

:dribble: :dribble: :dribble:

 

Ik dacht, laat ik weer eens met een leuke opening beginnen :whistle:

 

 

 

Lol, het tietforum :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune: Dat klopt ik was een beetje te enthausiast toen het nog maar kleine kloontjes waren

 

 

 

Topic: De tensio geeft nu 128mbar aan, maar wat is eigenlijk het beste punt voor amnesia om weer bij te wateren ken het nergens vinden eigenlijk? Ze zijn afgelopen zondag pas inwaterd met 35ltr dus is wel een beetje snel he of valt dat wel mee?

 

 

Gevonden :rolleyes: http://www.wietforum.nl/topic/13583-de-tensiometer/page__st__260

 

in de groei 80-100 op de meter altijd checken via prikken in aarde, tillen pot etc als je niet zeker weet in de bloei 120-150. :tu

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die twee linkerhanden valt het nog mee als het je bij de tweede poging al lukt. :ph34r:

 

De planten staan er mooi bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig gaat het met je oogstje beter als je clubbie :D zien der mooi uit die amnesia !

grtz een ajaxfan! haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago: Uuh over die 2 linkerhanden gesproken..... Denk je nou echt dat ik hierop gekomen ben? Alle credits gaan naar vrouwtje die heeft gouden handen ik ben meer een keukenprins :whistle:

 

smokesallday: Daar heb je helaas helemaal gelijk in goos! Maar eerlijk is eerlijk wij hadden de 3 punten moeten krijgen tegen jullie in het mooiste stadion van nederland :likken:

 

 

Topic: De klok is om, vanavond een paar plaatjes want dan zijn we alweer een week verder...

Edited by criticalwidow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi peepzz,

 

 

Tis een beetje stil hier... dus dan doen we maar 2 plaatjes eropknallen :likken:

 

 

gallery_27271_17439_2819234.jpg

 

gallery_27271_17439_522288.jpg

 

 

Nog een paar feitjes om dit topic wat interessanter te maken :rolleyes:

Klok is zondag op 12/12 gezet en de waardes afgelopen week waren:

 

 

Temp min 21.8

Temp max 28.0

 

LV min 43

LV max 66

 

De tensio staat momenteel op 80mbar....

Elke dag 10ltr water van onderen

 

:wave:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit CW, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke bezetting van je ruimte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit CW, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke bezetting van je ruimte.

 

 

Daar ben ik ook wel benieuwd naar....Ik denk dat ik het toch nog behoorlijk voor elkaar krijg om het dicht te krijgen met die 6 plantjes met nog geen 3 weken voorgroei.

Ik heb gisteren ook maar een netje gespannen want ik heb sommige takken een internode te ver geknakt en deze liggen nu mooi op het netje te rusten :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar twijfel ik niet aan, vol komt het zeker, ik bedoel meer hoe vol zal het worden, 1e keer is altijd ff aftasten, volgens mij heb je het redelijk voor mekaar. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn bijna een week verder..... maandag pas 1 week op 12/12.

Het ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen ...

 

 

gallery_27271_17439_1634759.jpg

 

gallery_27271_17439_5677464.jpg

 

gallery_27271_17439_1693205.jpg

 

 

 

Nog steeds saai maar ik denk dat ik me lol op ken als ze dalijk gaan zuipen ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb het wel makkelijk dan .. je hoeft het maar in 1 pot te pleuren ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukke bedoeling ouwe Rotterdammert!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige kleur Widow gaat idd prima, de echte groei gaat nog van start de aankomende 2 weken, ka je nog lekker wat bij croppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo: Daar heb je gelijk in, het is best makkelijk water geven zo op deze manier

 

Worm: Druk is het zeker, en het wordt nog drukker heb ik al in de gaten....

 

Krasi: Yep! Een mooie kleur hebben ze zeker... En ik merk nu al dat ik me lol op kan met dat croppen deze week :rolleyes: Ik denk dat er al te veel blad is en dat ik al wat bladeren moet gaan verwijderen wat denk jij ouwe??

 

Dilago: Thanks dude ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant gaat zich nog wat openen met groei, bladplukken is nog lang niet aan de orde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...