Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

Lekker Modderen In Een Grote Plantenpot

Recommended Posts

Oké, dat snap ik krasi maar de reden waarom ik het eigenlijk vroeg was omdat ik natte bladeren heb. Dat is volgens mij een teken dat ze niet goed verdampen omdat het zo vol is??? Ook ben ik van plan om alsnog te dieven onderin, gewoon de stengels wegsnijden die mij toch niets gaan opleveren. Vol komt het toch wel, en met net een week 12/12 moet dat nog geen problemen opleveren denk ik zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wat blad plukken als het te bossig word is niks mis mee hoor.

 

Zou meteen de kansloze takjes weghalen onderin die toch niet mooi meekomen.... je hebt nog een week flinke uitbundige groei voor de boeg waarin je takken die nu bovenin zitten 35-40 stuks ofzo omhoog moet laten komen, die zijn belangrijk... allemaal 15 gram ps en je bent er.

 

Met een paar dagen beetje pletten zodat dat veldje van die 35-40 takkies mooi gelijk omhoog komt, aan de kanten mag het gerust 15 cm hoger worden dan in het midden.

 

Lekker bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik ook mee bezig Preda, maar juist in het midden groeit het als kool. Ik had beter vanaf het begin al de hoofdtakken de juiste richting in moeten buigen.... Maar we komen er wel hoor :tu

En van het weekend ga ik idd wat kansloze takjes wegsnijden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal je maar gebeuren ..... ben je ineens heel het weekend HOME ALONE!

 

 

gallery_27271_17439_64950.jpg

 

 

 

Ik zeg fout vreten, foute vriendjes en vriendinnetjes, foute 18+ films en een paar dozen tissues :rofl :rofl

 

 

Ontopic :whistle:

 

 

Aanstaande maandag 2 weken op 12/12. Gaat nog steeds goed, dus is het ook nog steeds saai .... ;)

 

 

Temp max 26.8

Temp min 22.3

 

Lv max 64%

Lv min 33%

 

 

Tensio laat ik op komen tussen 140/180+mbar en probeer rond de 40mbar bij te wateren.

Ze hebben pas 1 keer inimini voeding meegekregen maar maandag gaan we een beetje bacto erbij gooien.

 

 

 

gallery_27271_17439_2229369.jpg

 

gallery_27271_17439_155709.jpg

 

gallery_27271_17439_2287819.jpg

 

gallery_27271_17439_3014506.jpg

 

 

gallery_27271_17439_1660703.jpg

 

 

 

 

See Ya :wave:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten je verhaal van samen aan de tissues met je vrienden ziet het er nice uit!! ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Coops..... ik heb trouwens gewoon heel het weekend alleen doorgebracht, maar wel met een keukenrol naast me op de bank ;)

 

 

Topic:

 

Heb helaas last van muggen in mijn tentje.... zijn er niet veel maar toch! Maar om nou voor 10m2 nematoden te bestellen voor een tentje van 120x120 vind ik een beetje overdreven :whistle:

 

Ik ga eens kijken of die neemolie werkt tegen deze klote muggen

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouw muggen- simpel asperine oplossen in 1l water en toplaag inwateren of inspuiten

Met dit mengsel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Critical!....

 

Ik zag alweer enige tijd het Rotterdamse rood witte logo voorbij komen op het forum, tja zomerstop is weer voorbij he.

Had eigenlijk geen idee dat je alweer een eind op weg was in dit topic, niet goed opgelet kennelijk bij de indoorverslagen.

 

Maar ik schuif gezellig een zetel bij hier, interessant 1 zo'n grote bak levende aarde, en weer leerzaam bovendien.

Bob had begin dit jaar ook een prima ronde in zo'n grote smartpot, heeft kennelijk veel voordelen.

 

Schuif regelmatig aan hier Critical. :spliff: :popcorn:

 

Succes kerel, op naar een mooie ronde!

 

 

 

Grtz,

El oro verde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zien er mooi uit. Wat dat betreft houd ik wel van saai. Dan heb je ook geen zorgen.

Ik wens je heel veel lol met een keukenrol. :P

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey cw, ziet er mooi uit. Al die uitlopers :dribble:

 

 

 

 

Varenrouw muggen- simpel asperine oplossen in 1l water en toplaag inwateren of inspuiten

Met dit mengsel.

 

Zou je kunnen uitleggen waarom de muggen hiervan weg- of doodgaan? Wil het graag geloven, vraag me alleen af waarom ik dat nog nooit eerder voorbij heb zien komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouw muggen- simpel asperine oplossen in 1l water en toplaag inwateren of inspuiten

Met dit mengsel.

 

Net als collega onder je, ook nog nooit van gehoord.... Maar dat heb ik wel met meer dingen :rolleyes:

 

Hey Critical!....

 

Ik zag alweer enige tijd het Rotterdamse rood witte logo voorbij komen op het forum, tja zomerstop is weer voorbij he.

Had eigenlijk geen idee dat je alweer een eind op weg was in dit topic, niet goed opgelet kennelijk bij de indoorverslagen.

 

Maar ik schuif gezellig een zetel bij hier, interessant 1 zo'n grote bak levende aarde, en weer leerzaam bovendien.

Bob had begin dit jaar ook een prima ronde in zo'n grote smartpot, heeft kennelijk veel voordelen.

 

Schuif regelmatig aan hier Critical. :spliff: :popcorn:

 

Succes kerel, op naar een mooie ronde!

 

 

 

Grtz,

El oro verde

 

 

Zomerstop heb ik niet gehad hoor, maar wel effe gestopt met het forum omdat ik daar geen tijd en zin in had ;)

Ik zie ook meer voordelen met zo'n grote bak en hopelijk blijven de nadelen weg ...

Leuk om jou ook weer voorbij te zien komen El oro :tu

 

Ik wens je heel veel lol met een keukenrol. :P

 

Dat rijmt dilago.... u moet dichter worden :likken:

 

Hey cw, ziet er mooi uit. Al die uitlopers :dribble:

 

 

 

 

Varenrouw muggen- simpel asperine oplossen in 1l water en toplaag inwateren of inspuiten

Met dit mengsel.

 

Zou je kunnen uitleggen waarom de muggen hiervan weg- of doodgaan? Wil het graag geloven, vraag me alleen af waarom ik dat nog nooit eerder voorbij heb zien komen.

 

Thanks NononSense :tu En ik hou me ook warm aanbevolen voor deze uitleg hoor

 

 

 

Topic: Ik begin m toch wel een beetje te knijpen nu. De planten groeien bijna het dak uit.... De bloei zit er nu goed in en ik denk dat de groei er ook bijna uit is maar ik zit met de lamp nu op 35cm van mijn gewas af en heb misschien nog maar hooguit 35cm speling! Ik durf in dit stadium ook niet meer veel te knakken want sommige takken hebben wel 5 a 6 plekken waar ik ze al eerder gebogen/geknakt hebt en de bloei er nu ook goed inzit.

 

Ik denk dat ik het katrolletje waar de lamp aan hangt maar wat moet gaan inkorten zodat ik wat meer speling hebt....

 

De muggenplaag lijkt wat minder te worden maar ook daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb de bovenlaag besproeit met Neem tonic en wat Yucca. En heb ook de planten besproeit met de tonic. Nog even afwachten dus en hopen dat de eitjes niet uitkomen :tu

 

 

See Ya

Edited by criticalwidow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouwmug is niet schadelijk, maar de larven voeden zich niet enkel met dood, organisch materiaal zoals algen en schimmels, maar ook met levend materiaal zoals wortel- en stengelweefsel. Ze boren zich in de wortel en/of stengel van stekken, zaailingen of jonge planten. Aangieten met acetylsalicylzuur (= aspirine), een chemische variant van salicylzuur, lost bij mijn weten de huid van de larven op ... :)

Edited by Running Water
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet omdat je het niet kent,

Dat het niet werkt jongens. Kennis is macht.

Wat ik allemaal gebruik in mijn grows, .......

Heel belangrijk gebruik het juiste product, neem is tegen spint

Yucca is een uitvloeder

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salicyl zuur, eigenlijk de voorloper van asperine

Maakt de huid dun zodat ze opgevreten worden door bacterien en schimmels

1gr salicylzuur oplossen in wat alcohol en verder met 1l water. Gebruik een staafmixer of zo

Wordt veel gebruikt ook bij hydro grows

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouwmug is niet schadelijk, maar de larven voeden zich niet enkel met dood, organisch materiaal zoals algen en schimmels, maar ook met levend materiaal zoals wortel- en stengelweefsel. Ze boren zich in de wortel en/of stengel van stekken, zaailingen of jonge planten. Aangieten met acetylsalicylzuur (= aspirine), een chemische variant van salicylzuur, lost bij mijn weten de huid van de larven op ... :)

 

Dan kan het ook met wilgenwater. Zit Salicylzuur ook in. Ze heten niet voor nikkus Salix in het laartijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info! Nu hoef ik geen stervens dure nematoden meer te bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hang 2 kleef borden op. 1 op hoogte van de pot rand

En 1 ter hoogte van je toppen. Dit helpt ook enorm, liefst de gele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Running Water & Blackbut:

 

Bedankt voor deze uitleg heren. En nog belangrijker vind ik dat mijn topic met info komt te staan zodat het niet meer zo saai lijkt :tu

Toch heb ik een puntje over de neem tonic die ik gebruik samen met de yucca.... Ik heb hier gelezen dat neem ook gebruikt word tegen deze muggen en ook tegen de larven. Ik heb de yucca er idd bij gebruikt als uitvloeier zodat het mengsel wat dieper in de pot zal komen na het wateren. En om eerlijk te zijn lijkt het wel of de plaag minder word. Maar dat ken natuurlijk ook omdat ik erin geloof :whistle:

Toch ga ik het proberen als de plaag zich aanhoud en laat ik het jullie ook weten....

 

De kleefborden zijn besteld, ik kwam ze al tegen toen ik voor brimex aan het kijken was. maar wat is het verschil tussen de gele en de blauwe eigenlijk?

 

Miramar:

 

Ik heb wilgenwater ook even opgezocht en ben op een leuke infosite gekomen.... thanks dude :tu

 

http://huis-tuin-en-...ilgenwater.html

 

Leuk de laatste zin die er geschreven word.....

 

 

ik hou wel van het romantische idee dat het ene plantje het andere plantje helpt.

 

 

Ik zal deze post gelijk maar wat opleuken met foto's aangezien het lampje bijna aangaat ;)

 

 

gallery_27271_17439_2213409.jpg

 

gallery_27271_17439_2156135.jpg

 

gallery_27271_17439_6163937.jpg

 

gallery_27271_17439_4394981.jpg

 

gallery_27271_17439_1520308.jpg

 

 

Links achterin is het wat kaal en ken daar helemaal niks meer mee.... Toch vind ik het er lekker vol uitzien maar ik hoop echt dat ik geen hoogte probleem gaat krijgen.

 

 

 

 

See Ya :wave:

Edited by criticalwidow
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gele platen worden gebruikt voor het vangen van witte vlieg, mineervlieg, bladluis, trips en varenrouwmug; blauwe platen voor het vangen van trips en varenrouwmug.

 

Ben blij weer eens een kweekje met een grote smartpot te zien. Je verslag is niet saai hoor!

tiphat.gif

Edited by Running Water
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol daar CW. Uit de foto's kan je het toch niet zien dat het achteraan kaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Running water:

 

Thanks dude: Maar met saai bedoel ik dat het eigenlijk wel zo zijn gangetje gaat, en er weinig complicaties zijn. Hoewel het eerste problemen zich aanmelden waar ik me een beetje zorgen om maakt...... hoogteprobleem <_<

De pot is 50cm en mijn planten zijn nu 1 meter dat is dus 1.50 en mijn dak gaat maar tot 2 meter.... :whistle:

 

Tune:

 

Vol is het zeker, maar dat is nou juist het probleem dat je het op de foto's niet kan zien. Zoiezo is het achteraan minder hoog en dat komt ook een beetje omdat ik er niet zo goed bij kan. Maar linksachter is er zeker een oppervlakte wat beter opgevuld had mogen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De muggenplaag blijft helaas aanhouden .... ik heb nu 2 asprientjes van bayer opgelost in 2 liter water. Anderhalf liter is gegoten en een half liter bespoten. Nu maar kijken of het helpt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...