Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cum Laude

50 X S5 Met Opticlimate 6000 Pro3 Op Rfx-1

Recommended Posts

Update

De s'5en gaan lekker en het kalium probleem heeft zich niet verder ontwikkeld en lijkt gestopt te zijn. Het zal vast wel de PH geweest zijn (Hier komt extra hard water uit de kraan wat misschien de inwerking van de RFX wat slomer laat verlopen) Vlokken wegtrekken uit het medium voor een drain raad ik niemand aan want de planten waarvan ik vorige week wat vlokken had weggenomen vertoonde later klauwblad en is niet meer weggegaan. Ook niet met verplaatsing naar een andere hoek of uit de wind. Ik ga binnenkort nog een spuitje aanschaffen voor de toekomstige drains.

 

De EC is met 0.10 verhoogd met de laatste vloed omdat ik onderin wat lichter blad zag opkomen en ik heb ook gelezen dat de S5 wat meer voeding nodig heeft als een Amnees dus zal ze waarschijnlijk later nog wel wat meer moeten voeren. Maar ik blijf de planten goed bekijken voordat ik hoger ga.

 

Gevloed Dag 7

- EC 1.4

- PH 5.5

Retour

- EC 1.5

- PH 6.1

Drain

- EC 1.5

- PH 6.2

 

Gevloed Dag 9

- +-/330 liters

- EC 1.5

- PH 5.6

Retour

- 260 (70 liter / 1.4 liter per plant)

- EC 1.5

- PH 6.0

 

Dag 9 12/12 (Einde)

gallery_41078_17430_1554453.jpg

 

Tot de volgende keer maar weer. :wave:

 

:wave: :wave: :wave: .. Cum Laude.

 

@ Racker, Ik hoor veel over verstopte vlakzuigers. 1 vlakzuiger doet niets meer maar misschien ook droog gelopen.. lijkt wel of er geen kracht meer in zit. Gelukkig had ik nog een Dab liggen om het water eruit te halen. Als die Zero's verstopt raken, zit die verstopping dan in de zuiger zelf? Ik zie verder geen vuil in de gaatjes.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zit er lucht in de pomp waardoor hij het niet meer goed doet.

als je er vanaf de bovenkant wat water doorheen giet heb je grote kans dat hij het weer doet.(wel op de grond laten staan)

 

vind de planten wel een beetje langzaam ontwikkelen.(groeien veel naar de hoogte en weinig naar de zijkant)

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal dat vandaag eens proberen Amecheesia., water via de bovenkant gieten.

Sommige planten hebben idd wat minder groei aan de zijkanten en dat zijn diegene die niet zijn getopt zijn en ook maar niet op gang kwamen.

 

Mischien te droog/te nat gestaan in het begin. Ik denk te droog.

 

De rest knalt alle kanten op. (momenteel 4/5 cm per dag)

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben misschien negatief maar ik zeg wat ik zie. Dit ga je nooit meer helemaal vol krijgen, te snel overschakelt en dus niet goed naar je planten gekeken. Zonde man straks RFX beschijnen ipv blad.

 

Ik draai nu bijna al bijna een jaar alleen S5 dus ik kan het weten. En ja ze lusten een stuk meer voeding dan Amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstopping zie je aan de buitenkant. Span een stuk kippegaas om de pomp of zet de pomp in een platgeslagen vergiet om dit te voorkomen.

 

Als je laag vloed, zit de rotor van de pomp niet onder water of een luchtbel houdt de toestroom van water tegen. De meeste kwekers zetten de vlakzuiger dan ook lager dan de rest van de vloedbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zero pompjes zijn tevens Mickey Mouse dingen.

 

Koop een degelijke....

 

 

 

Ik ben misschien negatief maar ik zeg wat ik zie. Dit ga je nooit meer helemaal vol krijgen, te snel overschakelt en dus niet goed naar je planten gekeken. Zonde man straks RFX beschijnen ipv blad.

 

Ik draai nu bijna al bijna een jaar alleen S5 dus ik kan het weten. En ja ze lusten een stuk meer voeding dan Amnees.

 

Lol wacht eerst nog eens een dag of 12 af, pas op dag 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb twee zero's en ben er erg tevreden over. Ik gebruik een vijvermandje, waar ik een rond gat aan de onderkant heb gemaakt, ter grote van de zero. op deze manier komen er geen wortels of RFX in en zit ik toch direct op de bodem van de vijver. werkt m.i. perfect op deze manier. zo'n mandje kan je in diverse maten krijgen en kost slechts een of anderhalve euro bij een willekeurig tuincentrum

gallery_40063_16625_175041.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vlieger gaat niet op bij vijverfolie of epdm Mug.

 

De pomp zal de folie aanzuigen waardoor je een pulserende waterstraal ziet in je retour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vlieger gaat niet op bij vijverfolie of epdm Mug.

 

De pomp zal de folie aanzuigen waardoor je een pulserende waterstraal ziet in je retour.

Ik had al zo'n vermoeden...

Ik ga in mijn nieuwe hokje wel vijverfolie gebruiken. Ik zat aan Zero's te denken, maar dan zal ik dus de ondergrond t.h.v. de pomp moeten aanpassen, of een andere pomp nemen? tips?

Edited by Groene Mug

Share this post


Link to post
Share on other sites

platgeslagen vergiet of zon heel dun slijpschijfje eronder leggen.

 

Ik zou ook altijd 2 zero's met een y-stuk koppelen (zonder de diameter te verkleinen, dus geen gardena shit) Als 1 pomp door een airlock zou weigeren, heb je grote kans dat de 2e wel hapt waardoor ze toch alle 2 uiteindelijk werken door de zuigende werking van het wegstromende water.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik de bodem in het vijvermandje laat zitten (ook voorzien van kleine gaatjes en een twee of drie mm verhoging eronder) en daar dan de pomp in zet ben ik er toch ook? dan sta ik hooguit 3 a 4mm hoger boven het zeil. Of zie jij hier een probleem mee? Zo niet, dan denk ik dat ik voor deze oplossing ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk. Als het de folie maar beneden houdt. De verhoging zou ik er wel afhalen zodat er niet teveel water in je bak blijft staan.

 

Bij een ruimte van 100m2 is dat wel een hele plens water :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny Sack, Mooi dat je het negative nu eens in jezelf ziet. Nouja welkom maar weer en hoop dat het we nu beter met elkaar zullen vinden als in het vorige topic.. :angry: Sommige planten zijn minder vol geworden (om dat jij weer aanwezig bent) als verwacht maar de rest gaan wel goed. Voeding geef ik nu wat meer de laatste keren want ze kregen al wat lichter blad onderin. De laaste drains (heb nu een spuitje) komt nu lager uit als wat ik geef en het retour komt het zelfde terug of lager. Dat betekent dat ze nu ook wel wat meer lusten volgens mij.

 

Maar snap ook wel dat je ook wel eens goede kanten hebt. (Trek niet alles van me aan, doe ik ook niet van jou) :verryangry: :kill:

 

@ Racker, Ik heb de slang eraf gehaald en er zat een luchtbel in. Dat platgeslagen vergiet is wel een goed idee. :) Gaat zoiets niet ratelen/trillen (geluid geven) ?

 

Ik zie wel een beetje pulserende stralen uit de slangen komen idd. Verder nog weinig verstoppingen gehad maar kom nu wel steeds meer rfx deeltjes tegen in het vat.

 

Top van het Y-stuk

 

@ Mug, Yes die had ik gezien. Maar in mijn situatie zal het de platgeslagen vergiet worden imv aanzuigen van de folie.

 

@ Iedereen, Ik zal morgen weer ff een updatje geven over de s5’jes met plaatjes. De potten staan nu meer uit elkaar want ze zijn hard gegroeid de afgelopen dagen. In lengte en in breedte.

 

Gr, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat platgeslagen vergiet is wel een goed idee. :) Gaat zoiets niet ratelen/trillen (geluid geven) ?

 

 

 

Die vraag kun je beter aan boefje vragen......Ik heb geen ervaring met kweken op locaties waar dat wat boeit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update met hps verlichting aan.. :popcorn: :wtf:

Sommige doen een wedstrijdje om wie het eerst bij de lamp is lijkt het. De topvorming is overal goed aanwezig momenteel.

 

Verder niets te melden en gaan wel mooi op de RFX. :wave:

 

Gevloed dag 15

- EC 1.5

- PH 5.5

Retour

- EC 1.5

- PH 5.7

Drain van 2 mediums met een spuit genomen en 9 uur na vloeden om te testen

- EC 1.4 & 1.6

- PH 6.0 & 6.2

 

Dag 16 12/12

gallery_41078_17430_3262755.jpg

 

gallery_41078_17430_1487679.jpg

 

gallery_41078_17430_335464.jpg

 

gallery_41078_17430_3169292.jpg

 

gallery_41078_17430_3391939.jpg

 

gallery_41078_17430_1063541.jpg

 

gallery_41078_17430_1576288.jpg

 

Gr. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat platgeslagen vergiet is wel een goed idee. :) Gaat zoiets niet ratelen/trillen (geluid geven) ?

lengte en in breedte.

 

Gr, Cum Laude.

 

ik gebruik ook een vergiet en klinkt niet anders dan zonder;)

jammer vaqn de hps fotos idd, maar het is je vergeven:P mooi veldje.

vind alleen dat er nog teveel licht op je zeil schijnt imo

 

Grtz;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny Sack, Mooi dat je het negative nu eens in jezelf ziet. Nouja welkom maar weer en hoop dat het we nu beter met elkaar zullen vinden als in het vorige topic.. :angry: Sommige planten zijn minder vol geworden (om dat jij weer aanwezig bent) als verwacht maar de rest gaan wel goed. Voeding geef ik nu wat meer de laatste keren want ze kregen al wat lichter blad onderin. De laaste drains (heb nu een spuitje) komt nu lager uit als wat ik geef en het retour komt het zelfde terug of lager. Dat betekent dat ze nu ook wel wat meer lusten volgens mij.

 

Maar snap ook wel dat je ook wel eens goede kanten hebt. (Trek niet alles van me aan, doe ik ook niet van jou) :verryangry: :kill:

 

@ Racker, Ik heb de slang eraf gehaald en er zat een luchtbel in. Dat platgeslagen vergiet is wel een goed idee. :) Gaat zoiets niet ratelen/trillen (geluid geven) ?

 

Ik zie wel een beetje pulserende stralen uit de slangen komen idd. Verder nog weinig verstoppingen gehad maar kom nu wel steeds meer rfx deeltjes tegen in het vat.

 

Top van het Y-stuk

 

@ Mug, Yes die had ik gezien. Maar in mijn situatie zal het de platgeslagen vergiet worden imv aanzuigen van de folie.

 

@ Iedereen, Ik zal morgen weer ff een updatje geven over de s5’jes met plaatjes. De potten staan nu meer uit elkaar want ze zijn hard gegroeid de afgelopen dagen. In lengte en in breedte.

 

Gr, Cum Laude.

Ik snap best dat je het zo opvat maar wat zie je zelf als je hier naar kijkt? Volgens mij heb je al een kut ronde achter de rug waar je de helft medium aan het beschijnen was. Vind ik een beetje zonde voor je, gun iedereen een goede ronde.

 

Ik zie het hier weer gebeuren dus ja zeg ik er wat van.

 

Iedereen kan wel roepen jeetje wat mooi terwijl het anders is maar wat heb je er dan aan?

 

Nogmaals het komt misschien zo over maar ik bedoel het helemaal niet negatief hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, Heb nu wat foto's in het donker gemaakt. :wave:

 

@ Secret Jardin, Ah mooi van het geluid want het tijdstip wanneer ik wegzuig is net een tijdstip dat ..... :whistling Ik ga morgen even kijken bij de action voor 2 zwake vergieten. Er konden aan de linkerkant idd nog wel wat planten bij als je het zo ziet maar ze groeien helaas niet zolang door als een Amnees dus had het voller verwacht en een aantal zijn niet getopt en bleven wat achter. Deze staan nu in het midden. Zelf denk ik dat het gewas niet veel meer zal doorgroeien want de toppen komen er al aardig in. De planten zijn verder wel mooi open dus onderin krijgen ze ook genoeg licht.

 

@ Johnny Sack, Haha ben blij dat je gewoon zegt wat je er van vind. Als ik hier naar kijk zie ik een open veld met veel diepte erin. Is het geen zeil dan is het wel half medium wat niet beschenen word maar ben blij dat je eerlijk bent en zegt wat je vind en dit keer niet zo lomp overkomt als in het vorige topic. Verder heb ik niets tegen je en bent welkom hier. :wave:

 

Hier nog een paar hps-loze foto's voor de liefhebbers..

 

Einde dag 16 12/12

gallery_41078_17430_165518.jpg

 

gallery_41078_17430_1668449.jpg

 

gallery_41078_17430_2074303.jpg

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel blij dat na al die jaren mensen beseffen dat licht op iets anders schijnen dan je planten weing zin heeft. Of dat hier ook het geval is zal nog moeten blijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

De topjes komen er al goed in en de geur is nu al uitmuntend sterk. Gemiddeld zijn ze 1 meter hoog vanaf de bovenkant pot. De langste s5 is 120+ cm en kleinste is 30 cm (micro s5) lol. Jammer van die paar achterblijvertjes maar hoeft de sfeer niet te verpesten. Het geeft wel wat meer diepte in het gewas.

 

Vloeden doe ik nu ruim een half uur want merk toch dat sommige s5'en de bladeren wat lieten hangen na een volle dag na de vloed. Nu is het goed met langer vloeden en nemen ze ook 40 liter extra water op als eerder.

 

De EC is verhoogd met 0.2 EC en dat vonden ze wel fijn en krijgen meteen wat meer kleur lijkt het. Nu de bladeren weer stralen zal het nieuwe vat voor morgen (dag 20) aangemaakt worden met een -0.1 EC. Mocht het blad weer lichter worden op den duur dan weer 0.2 ec erop voor 1 vloed.

 

De s5 vind hier nu EC 1.6 lekker. Groei is er verder wel uit.

 

Gevloed dag 17

- EC 1.6

- PH 5.5

Retour

- EC 1.6

- PH 5.8

Drain gemiddeld van 2 mediums - EC 1.5 - PH 5.9

 

Gevloed dag 19

- EC 1.7

- PH 5.5

Retour

- EC 1.6

- PH 5.7

 

Deze keer niet zoveel foto's genomen want had meer dingen te doen. :whistle: :whistle:

 

Dag 19 12/12 (einde)

gallery_41078_17430_1367217.jpg

 

Gr, Cum Laude. :wave:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met iel duidt je vast op die achterblijvers denk ik? Ik vind de niet achterblijvers best wel groot en gestrekt.

Ze hebben wel weinig blad maar zal vast wel die SSH kant zijn.

 

De top opbouw gaat nu beginnen daar word het ook wat minder iel van. :P

 

:wave:

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topontwikkeling gaat mooi man, hoop voor je dat het nog iets voller is geworden. Kan het aan deze foto niet zien.

 

Loop een week voor op je met S5, maar dan op aarde gewoon. Zal eens een foto droppen, kun je op mij gaan zeiken want bij mij gaat het ook niet vlekkeloos. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...