Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cum Laude

50 X S5 Met Opticlimate 6000 Pro3 Op Rfx-1

Recommended Posts

Iedereen kan altijd maar meer lampen op de oc kwijt ik krijg de aangegeven hoeveelheid niet eens gekoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen kan altijd maar meer lampen op de oc kwijt ik krijg de aangegeven hoeveelheid niet eens gekoeld

 

Grumpy-Cat-008.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, veel succes gewenst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi city! en welkom secret jardin en lenny, dropshot en ook de Mcgrover en frosty. :wave:

 

@ Starter, Een tiende kan ook maar dertien is nog mooier als ze er dan toch tussenin moeten hangen. Meer lampen trekken als de aanbevolen hoeveelheid op een opti is ook wel mogelijk met wat ik heb gehoord. Er zijn mensen bij die 15 draaien op een opti 6000 dus boefje ik snap niet dat jij de aanbevolen hoeveelheid niet kan draaien. Misschien komt het door je ruimte of je opti is niet helemaal goed meer.

@ Dilago, Dank voor al het gewens. Met jou achter mij hoef ik geen vaas te breken. :)

@ Supernoob, Haha +1

@ Boefje, Rustig he boefje..

funny-gif-grumpy-cat-stop_large.gif

 

Update

Kabelgootjes zijn nu geplaatst in de vloedbak en was ook wel nodig. (dank voor de tip supernoob werkt perfect)

Vandaag ook wat nieuwe dingetjes opgehaald zoals 2 Ultra Zero vlakzuigers en 2 vouwbare vaten. 1 van 380L (voor vloedwater) en een 280L ( voor retourwater) Helaas nog niet kunnen vloeden want 1 vlakzuiger is lek. Snap er niets van. Het lijkt wel een doeskop..

 

Dag 7 groei

gallery_41078_17430_533660.jpg

 

gallery_41078_17430_140543.jpg

 

gallery_41078_17430_1136739.jpg

 

De nieuwe bladeren zijn mooi groen en het is nu ook wel hoogste tijd om ze te toppen. Dit zal morgen gedaan worden.

gallery_41078_17430_3243687.jpg

 

Kabelgootjes.

gallery_41078_17430_1420684.jpg

 

Een lekzuiger.. <_<

gallery_41078_17430_626738.jpg

 

Morgen de vlakzuiger omruilen en kan het vloeden eindelijk beginnen!

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er nu weinig RFX in de potten zit.

Voordat ze werden ingewaterd waren de potten tot de rand aan toe gevuld. Na goed inwateren was ruim een kwart van de RFX ingezakt. Heb meer RFX opgehaald en bijgevuld maar zo te zien kon er nog wel meer in na een paar keer wateren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe maar niet te vol, krijg je alleen maar zooi van op je folie en in je vlakzuiger.

 

Appart pompje.....

 

Gardena koppeling duurt veel te lang. beter dikke gele tuinslang met vaareind opzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je 2 aparte vaten?

 

Is het niet beter om gelijk na het vloeden het vat weer af te vullen en voeding erbij te doen, zodat de voeding wat kan stabiliseren de komende 3 dagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi racker. goed idee van die vaareinden. Ik heb nu voor het eerst gevloed en het is wel goed gegaan en ging ook wel mooi snel.

Vloed maken duurde een kleine 3 min en heb de korfstekers gebruikt om water te vloeden (ze lagen wel onder water maar heb geen druk problemen ondervonden).

 

Ik heb een 3cm vloed gemaakt, de potten staan 1 cm hoger door de kabelgootjes. Dus een 2cm vloed vanaf de pot.

Het vloedwater heb ik 10 minuten laten staan en heb daarna de stekkers van de Zero's in het stopcontact gedaan. Weer 10 minuten later was het water weg tot onder de pot.

 

Ze hebben dus een totale vloed gehad van 20 minuten.

Het overige water wegpompen duurde ook een kleine 10 minuten.

 

Het zou misschien nog sneller kunnen met die gele tuinslangen. Maar zo kan het wel toch?

 

Heb nu wel gevloed met een lagere EC want de EC van de drain loopt veels te snel op de laatste dagen vergeleken met het voedingswater.

Er komt trouwens ook bruin water mee uit als ik van boven ging wateren. Ik gebruik Dutch Pro voeding en dat is gewoon blank maar zal vast wel in de RFX zitten. Ik zal later weer een nieuwe drain maken want dat die zegt vaak wat anders dan als het retour. :)

 

Gevloed:

300L

EC 1.4

PH 5.4

 

Retour:

240L

EC 1.5

PH 5.9

 

Rond 60 liter hebben ze opgekomen nu met de eerste vloed., toch ruim 2 keer zoveel als wat ik eerder van boven gaf op deze RFX.

 

Gr.

 

@ Amecheesia, Ik gebruik 2 vaten omdat het beter uitkomt met de vlakzuigers. Die Zero's kunnen maar 3 meter hoog pompen en rest water ligt hier altijd aan 1 kant van de tent en dat is waar het voedingsvat niet staat.. Ook een reden is dat het retourwater makkelijk te meten is met een 2de vat en mocht er iets fout gaan in de samenstelling van de voeding of foute waardes in het retour kan ik het makkelijk wegpompen in het riool.

 

In het retour vat zit ook een dompelpomp die het water weer naar het voedingsvat stuurt. Ik gebruik het retour wel.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom ook wat spieken cum :icecream:

 

vanwaar de keuze rfx-1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sense life, Welkom sensi. Ik heb altijd met aarde gekweekt en wou eens wat anders proberen. De open structuur en de lichtheid van de RFX-1 trok me wel aan. Ook het hergebruik. Lopen zeulen met aarde was ik ook beu. Vloeden wou ik altijd wel eens proberen en dit substraat is er wat meer geschikt voor als een aarde.

 

Update

Planten gaan super! Bijna alles is gisteren getopt op een paar na en eergisteren voor het eerst ook gevloed en ging prima. Ze hebben een bad van 20 min gehad. 60 liter hebben ze opgenomen van de 350 liter.

Gisteren de planten wat droger laten staan en heb dus niet gevloed want de bladeren reikten nog mooi omhoog naar het licht en de potten voelden nog wel zwaar aan vergeleken met de dagen ervoor. 4 stuks zijn wel van boven bewaterd want die bladeren hongen wat en de potten waren ook best wel licht en zijn de kleinste planten ook.

 

Vandaag is er wel gevloed maar toch maar met een lagere EC waarde. De drain liep te snel op naar mijn idee.

Een EC van 2.20 in het medium vinden ze toch niet echt fijn want sommige bladpuntjes vertoonden wat lichtelijke verbranding.

 

De drain heeft nu een ec van rond de 2.0 maar zal door het insturen van een lagere EC wel weer gaan zakken.

 

Met een paar dagen ben ik van plan om over te schakelen naar de bloei. Ik heb gelezen dat de s5 een dag of 14/15 doorgroeit als het bloeit? Dit is mijn eerste keer s5. Alle tips zijn welkom voor deze strain.

 

Gevloed dag 7

- 300L

- EC 1.4

- PH 5.4

Retour

- 240L

- EC 1.5

- PH 5.9

 

Gevloed dag 9

- 240L

- EC 1.4

- PH 5.5

Retour

- 190L

- EC 1.6

- PH 5.9

 

Denk dat ik gewoon verder ga op EC 1.4 want het komt nog steeds hoger terug.

 

Dag 9 groei

gallery_41078_17430_663981.jpg

 

gallery_41078_17430_3248111.jpg

 

gallery_41078_17430_2459096.jpg

 

gallery_41078_17430_2432306.jpg

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat plantje in die rode pot zou ik in voorbemeste aarde omplanten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaareind, wasda? Linkje?

 

@ Boef. Ik koelde altijd 4600watt met 3500PRO2. Niet eens op max ;) Geheim is veel m3 aan lucht en weinig watt/m2. Dat hokje kwam steeds 5-6,5k uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag je water wel iets langer laten staan hoor , doe meestal 15-20 min op potten. mag in het begin ook wel wat langer wegblijven met wateren idd. dag of 4

 

snap niet hoe jij aan je drain komt want die kun je nog helemaal niet meten.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker, dat word een moeder idd ik zal haar naar aarde overzetten deze week.

@ cityboxer, een vaareind kan aan het begin en eind van je slang bevestigd worden.7699100vaareind.JPG

 

@ supernoob, dank voor de tip. Had al een vermoeden dat ik wat langer kon vloeden. Sommige planten hongen een klein beetje voordat de lampen uit gingen. Hoezo kan ik geen drain meten? wat onderuit lekt en wat ik uitknijp is mijn drain.

Die drain is 2.20 en heb ik al dik een week en zakt nu een beetje. Er komt bruin water uit wat ik al eerder zei in een post en mijn voedingswater is niet helemaal niet bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drain kun je pas meten als je planten goed drinken. zolang je vlokken verzadigd zijn krijg je gewoon hetzelfde water weer terug + wat er evt aan zouten op je zeil ligt door verdamping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap em nu. Had de eerste week alleen van boven bewaterd met een hogere EC. Er is natuurlijk veel water verdampt in die periode omdat ze nog weinig wortels hadden. Die restzouten in de RFX moeten dan wel verantwoordelijk zijn voor die drain.

 

Lijkt me ook sterk dat die RFX standaard zo hoog is. Ik heb de RFX uitgeknepen toen het nieuw was met steriel water om te kijken wat er standaard voor EC in zit. Het gaf 0.30 EC aan. Dat bruine water zal vast iets te maken hebben met die geïmpregneerde stoffen wat ze erin doen voor de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tm week 2 12-12 hoef je uberhaupt niet naar je drain te kijken. Met een haze zou ik gewoon op 1.4 blijven tot die tijd. En mits je co2 verhoogd heb ik nog nooit gezien dat iemand een lagere drain terug kreeg. Meet zelf helemaal geen drain meer, gewoon 1,4 de hele ronde, en laatste 2 weken alleen nog water toevoegen aan mn vat zodat de ec geleidelijk daalt. Als je wel gaat meten en je krijgt straks 2-3 puntjes te hoog te terug dan zou ik wel naar 1.3 gaan. my 2 cents

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaareind, wasda? Linkje?

 

@ Boef. Ik koelde altijd 4600watt met 3500PRO2. Niet eens op max ;) Geheim is veel m3 aan lucht en weinig watt/m2. Dat hokje kwam steeds 5-6,5k uit ;)

 

Limit zei toen tegen mij dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Mijn gevoel zei toen namelijk ook dat het wel uitmaakt.

 

Kan wel kloppen in iedergeval want het is een stuk hoger dan 600 watt per m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer m2 per lamp is meer planten die meekoelen per lamp, en meer m2 muur ed die meekoelen (of juist niet natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...