Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cum Laude

50 X S5 Met Opticlimate 6000 Pro3 Op Rfx-1

Recommended Posts

Ik heb even terug gelezen maar ik kan nergens vinden welke voeding je gebruikt.

Ik zie in je gehele topic grote schommelingen in je PH check je meter eens.

Of in welke vloestof zet jij je ph meter als je hem niet gebruikt?

Niet meer in je medium meten nu alleen maar je drain meten.

Ook zal ik niet lager gaan als PH 5.6 want je wil dat je voedingsstoffen voor de bloei wel opgenomen worden.

Hoe warm komt jou drain terug misschien is dat je oorzaak van een hogere PH en Ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lion. Ik gebruik Dutch Pro voeding.

De meter klopt wel en bewaar het niet in vloeistof maar hou het nat met een sponsje in de dop en elke keer voordat ik de meter gebruik check ik de waardes met kraanwater en osmose water of het nog hetzelfde is als voorheen.

Meten van het medium is bij mij de drain meten. :lol: Als ik vanuit de drain uitga wat jij zegt, moet ik toch lager uitsturen met de PH? Die is te hoog namelijk zeggen de drains. De drain liegt niet of ben ik nou gek?

Lijkt mij dat de PH wel omhoog word getrokken in het medium naar rond de 6 als ik bv 5.3 vloed zoals nu.

 

Gr.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met elke vloedbeurt "verbeter" je de waardes in je medium. Je geeft bv ph 5,5, dit verloopt tot boven de 6 waarna de vloedbeurt de ph weer laat kelderen naar 5,5.

Zo heb je een gevarieerde ph waarde waarbij alle voedingstoffen kunnen worden opgenomen die voordat de waardes uit de hand lopen door elke voedingsbeurt weer verbeterd wordt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet lager dan 5.5 in gaan sturen en wat racker zegt klopt az un busse (zoals gewoonljk :hug: ).

je bent bezig je medium te vernaggelen alsmede hetgeen wat racker aangeeft teniet te doen.

 

Die hogere EC die je meet is deels restant van ??

 

Ik had op de bigblocks ook sterk de neiging tot sturen omdat ik in de drain te hoge ph aan het meten was, met GHE was het niet zo moeilijk de buffer cd blokken te brkeen waardoor ik opeens onder de 5 uit kwam en de planten stonden in turbo stand toen (2x 300W op 120x60).

 

je werkt met een inert medium dus wat je geeft stuur je veel mee, als je genoeg geeft ververs je en let je meer op wat je geeft dan wat je in de drain nu precies meet, dat met een korrel zout nemen: bij mij was die 2x300W een drain van 6 en hoger en dat met s5.. wat nou 4 hoog :jump:

degene die vd wiet gesnoept hebben heb ik niet gehoord over scherp of wat dan ook en hij beviel mezelf ook wel eigenlijk wat ik niet zo verwacht had met die drain EC meting, gespoelt met Florakleen maar dat hielp maar 1 dag om EC 0.3 omlaag te krijgen en alleen water mag niet :icecream:

 

nu met slabs bezig en vloeden, test en werkt prima na eerder bigblocks met de gieter da's best gedoe nog, waar ik inmiddels helemaal niets meer vd drain of slab meting doe, mooi groen zijn ze en lekker toppies aan het bouwen onder 220W PLL in een DP90 en ik overwoog nog wel een Grodan medium meter aan te schaffen :yummy:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lost. :wave:

 

Ik dacht dat juist 5.3 een mooie waarde is in mijn situatie.. Lager als 5.0 maakt je blokken kapot. Dat weet ik.

Racker zegt ook bv 5.5.. De gs adviseerde mij om zelfs 5.1 te gaan met het water (maar de gs vertrouw ik niet).

 

Zoals je hebt gelezen komt mijn ph in de drain in het algemeen hoger uit als ik steeds 5.5 vloed.. Met moeite word de PH lager in drain de hele ronde. Het duurde lang voordat ik op onder de PH 7 kwam in de drains (maar weet ook niet of ik dat ook moet vertrouwen die drains).. Met 0.2 minder PH probeer ik ervoor te zorgen dat de PH lager uitkomt in het medium. Misschien dat het wel aan me voeding ligt of de bicarbonaten die in het water ronddwalen die de ph zo hoog willen trekken. In het watervat zit altijd nog een restantje water na het vloeden en als ik die meet na 2 dagen is die PH wel gewoon 5.8/6.0 en vul het vat dan weer aan met 5.5 en ga dat weer vloeden.

 

Die hogere EC die ik meet in de drains zijn restzouten dat niet is opgenomen lijkt me. Jij zegt ook dat je de blokken van boven watert? Als ik hier blokjes wegpak van boven het medium en uitknijp kom ik ook uit op EC 3.5 en de PH is bijna hetzelfde als mijn kraanwater.. Dit zijn afvalstoffen volgens mij. Deze rest/afval stoffen stuurt de plant naar boven en deze stuur jij dan weer naar beneden met je gietertje als je van boven bewaterd en zo krijg jij die 4.0 onderin de drain? Of heb ik het nu mis?

 

Wil het graag begrijpen. Ik snap ook wel dat het een inert medium is en wat je geeft nemen ze uiteindelijk.

 

Bedankt voor je redenering.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op advies/tip van amnees heb ik de RFX-1 ingewaterd met een hogere EC. Volgens de drain zit er 0.3 ec in de nieuwe RFX dus heb ik 1.7 in het vat gedaan. Ze krijgen nu direct een volle EC van 2.0, dit allemaal om de strek wat te remmen. Als ze op 12 uur gezet worden zal de EC een stuk lager worden uitgestuurd. Ze staan nu 4 dagen op 18 uur en vandaag zullen ze allemaal getopt worden en krijgen ze nog een klein weekje groei. Wat wel opvalt met die RFX-1 is dat het lang duurt voordat de PH wat gaat dalen in die RFX. Laatste keer heb ik gewaterd met een van ph 5.3 en nog is de drain 6.7/6.8.. maar zal straks met vloeden vast wel wat beter gaan.

 

Nieuwe RFX heed volgens mij ook die 'steenwol tik' dat je ph richting de 7 blijft bufferen, ik doe met nieuw spul inwateren rond de 5 omdat 9MOMENTEEL SPEEDGROW MAT, STEENWOL ORGANISCH GEBONDEN ZIJN DIE DUS BUFFERT MEER ALS EEN STANDAARD VOLGENS MIJ)...

 

Om zo rond de 6 in de mat uit te komen is het 7+5/2=6, inwateren met 4 is net zo best al doe ik dat wel met inweken vd stekblokkies, die leg ik 2u in ph 4.5.

 

als ik om de dag water geef van boven en dan zoveel dat ik drain had op bigblocks is het geen opgehoopt toplaag zout wat ik aan het meten ben/doorspeoeln het blok in, ik gaf vanaf begin met de gieter en het is geen aarde, je spoelt zo alles medium uit als het mot (alleen overleven je planten het niet dan jammer genoe.. zei eerder al, geen water

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lion, Zou kunnen dat ze een klap hebben gehad van de warmte toen de opti was uitgevallen. Ik zie nu in meerdere planten ook wat gekartelde bladrandjes hier en daar maar niet ernstig. De klap van die hitte komt blijkbaar later aanzetten.. Ik verdenk de PH eerder van die gele planten ipv EC want die is een stuk hoger in de drain als de groene planten (maar de EC ook lol). Die gele planten hebben bijna geen verbrandingen maar wel die roest bladeren. Hoe dat zo kan met die PH verschillen zou misschien kunnen komen omdat die potten wat lichter zijn in gewicht na het vloeden en hebben denk ik dus een slechtere capillaire werking als de andere potten. Deze staan dus droger en droger medium = oplopende PH..

 

In alle drains die ik tot nu toe heb genomen in de deze ronde is de ph altijd te hoog en de ec is goed..

Ipv van PH 5.5 wat ik altijd heb gegeven ga ik nu door met PH 5.3

 

De toppen trekken nu wel mooi naar elkaar en dikken lekker aan. Kan niet wachten tot het klaar is als ik die calyxen zo zie verschijnen. :icecream: Maar ze mogen nog wel een aantal weekjes.

 

@ snuffeltje, Hallo. Ik zit op mij bureaustoel maar de planten in de RFX. :P maar nu maak jij mij wel heel nieuwsgierig!

EC 4.0? Hoe krijg jij dat voor elkaar en hoe hoog ga jij dan wel niet uiteindelijk?

Ik weet niet beter dat je alleen maar problemen krijgt met een hoge EC maar is blijkbaar wel mogelijk en als ik jou zo hoor maar zie het niemand hier doen (alleen in de groei om de strek te remmen wat ik wel eens lees). Maar ligt ook aan de soort plant/klimaat/behoefte. Jij gebruikt ook vast CO2?

 

En een paar keer lager uitsturen is misschien geen verkeerd idee. Dank voor de tip. Ik heb ook wel eens iets gelezen over een reset. Prettig had het mooi uitgelegd in secret zijn oude topic van een tijd geleden. Het zorgt ervoor dat alle rest zouten wegspoelen. Volgens mij was het de bedoeling om halverwege je ronde of meerdere keren een vloed van 14 uur te laten staan met een EC van 1.1.. ? Dan weer verder op je oude EC. Zal het nog eens opzoeken en misschien moet ik dat eens gaan doen.

 

Gr. :popcorn:

 

Ik ga zo hoog als de plant mij toelaat, licht=gewicht net als voeding=gewicht. Dan moet wel alles kloppen in je ruimte, zit inderdaad met C02, tussen week 3 en 4 bloei zit ik op 4.0 (water vervuiling hier is 0.6) dus tis dan 4.6 op mijn EC meter, en zijn ze perfect groen, vol in de bloei met nu al dicht gegroeide toppen als baby armen, werkelijk monsters, al die weken niet gestuurd op PH, met dit soort hoge EC's daalt je PH juist in je vat en moet je zelfs gaan plussen op een gegeven moment, zit op aarde dus dat buffert wel, nu rondje schoonwater/enzym gegeven omdat ik een paar blaadjes met wat roest zag, PH in pot was gemiddeld 7.7 en EC 3.7 dus ga terug naar EC 3.0 regime en de PH naar beneden drukken tot rond 6 maar de C02 gaat ook langzaam stijgen nu van 550 naar 1200 :likken: dus zal de voeding ook wel weer omhoog moeten.. Verschil tussen dag en nacht temperatuur is max 4 graden 30/26 hahaha lang verhaal van mij, al bijna 10 jaar lid van Wietforum, misschien haal ik de 100 berichten en veranderd mijn status eens een keer van zo lang rond hangen...

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

, licht=gewicht net als voeding=gewicht.

 

 

Leg us uit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het ook niet mee eens, voorbeeld.

 

Bij en maatje van me, 5x371ltr smartpot onder 2x 1000watt gavita lampen

1e ronde 1,6kg droog, 2e keer krap aan 600. Terwijl hij altijd hetzelfde schema aanhoud. Qua licht en voeding...

 

Inspelen is the key;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
, licht=gewicht net als voeding=gewicht.
Leg us uit....

 

 

Voordat er een discussie ontstaat is dit mijn persoonlijke mening in meer dan 10 jaar onkruid wieden. Ook zal ik dit statement niet wetenschappelijk kunnen of willen onderbouwen en leg ik het uit in Jip en Janneke taal. Feit is wel dat de weegschaal voor mij de waarheid spreekt en ook als je kijkt naar de ontwikkeling van je plant.

Er zijn nou eenmaal kwekers die met weinig voeding (lage EC) mooie resultaten behalen en kwekers met een hoge EC ook mooie resultaten behalen en behoor ik tot de laatste groep, dat voorop gesteld. Maar een plant houdt nou eenmaal niet van te kort/weinig/ondervoeding en omgekeerd. Wat ik hier vaak allemaal lees op het forum zonder er me me te bemoeien. Ik heb zogenaamde "pro" schema's gezien en gevolgd en werkelijk waar, ik kan ze allemaal overboord gooien, gewoon een goed A en B voeding als basis, en op het juiste moment de P/K's inzetten is voldoende.

Een en ander hangt ook van je hele methode af, welk medium, en vooral welke plant. Een mooie stek of zaad... Ik weet het verschil ondertussen en doe al jaren niks anders Hoe goed ken jij je plant en hoe ver durf je te gaan?

Ik zie planten als varkentjes of kalkoenen die je moet vetmesten en de hele cyclus alles maximaal moet geven om maximaal rendement te halen.

Dus alles moet kloppen CO2, de juiste LV, temperatuur, voeding, ruimte, en veeel tijd aan het af-bloeien gunnen afhankelijk van je soort en beheersbaarheid van je externe problemen, ik noem budtrot en beestjes als vb.

Als jij een mooie zaadplant en in mijn geval een Indica 70+ dagen wil laten bloeien moet je de grenzen gaan opzoeken soms eroverheen gaan...

Dan zal je toch echt een vitale GROENE sterke plant hebben die ook zo lang wil doorgaan. Dus mijn zaailingen krijgen na 3 weken al een EC van 1.9 of zo en knallen dan meteen door na het overpotten, ik heb ze dan al 1 keer getopped en groei nog een week verder in de grote potten en top ze nog een keer (dat kan je natuurlijk blijven herhalen als je wil maar goed) week 2 bloei zit ik dan al op 2,5 of zo en bij week 3 als ik zie dat ze gaan met grote stappen omhoog in dit geval EC 4.0 voor een week, nu stap terug naar 3.0 bv

Ik stuur op de mooiste en diep groenste planten (een paar houden het niet bij en neem ik wat gas terug) het grappige is dat sinds ik zo kweek met mijn knoflook medicijn al jaren geen last heb van spint. Iemand last van spint?

 

Waar ik vroeger, jaren terug altijd maar weer in week 4 bloei vaak verschillende verkleuring of problemen zag ontstaan in mijn plant ga ik nu dus voor groen, diep groen, tegen het zwarte aan, van dat vettige lobbige groene leer kleurtje :whistle: en probeer ik de plant zijn behoefte voor te blijven/bij te houden.

ook zonder Co2 trouwens kan je ver gaan.. my 2 cents, laterrzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites
, licht=gewicht net als voeding=gewicht.
Leg us uit....

 

 

Voordat er een discussie ontstaat is dit mijn persoonlijke mening in meer dan 10 jaar onkruid wieden. Ook zal ik dit statement niet wetenschappelijk kunnen of willen onderbouwen en leg ik het uit in Jip en Janneke taal. Feit is wel dat de weegschaal voor mij de waarheid spreekt en ook als je kijkt naar de ontwikkeling van je plant.

Er zijn nou eenmaal kwekers die met weinig voeding (lage EC) mooie resultaten behalen en kwekers met een hoge EC ook mooie resultaten behalen en behoor ik tot de laatste groep, dat voorop gesteld. Maar een plant houdt nou eenmaal niet van te kort/weinig/ondervoeding en omgekeerd. Wat ik hier vaak allemaal lees op het forum zonder er me me te bemoeien. Ik heb zogenaamde "pro" schema's gezien en gevolgd en werkelijk waar, ik kan ze allemaal overboord gooien, gewoon een goed A en B voeding als basis, en op het juiste moment de P/K's inzetten is voldoende.

Een en ander hangt ook van je hele methode af, welk medium, en vooral welke plant. Een mooie stek of zaad... Ik weet het verschil ondertussen en doe al jaren niks anders Hoe goed ken jij je plant en hoe ver durf je te gaan?

Ik zie planten als varkentjes of kalkoenen die je moet vetmesten en de hele cyclus alles maximaal moet geven om maximaal rendement te halen.

Dus alles moet kloppen CO2, de juiste LV, temperatuur, voeding, ruimte, en veeel tijd aan het af-bloeien gunnen afhankelijk van je soort en beheersbaarheid van je externe problemen, ik noem budtrot en beestjes als vb.

Als jij een mooie zaadplant en in mijn geval een Indica 70+ dagen wil laten bloeien moet je de grenzen gaan opzoeken soms eroverheen gaan...

Dan zal je toch echt een vitale GROENE sterke plant hebben die ook zo lang wil doorgaan. Dus mijn zaailingen krijgen na 3 weken al een EC van 1.9 of zo en knallen dan meteen door na het overpotten, ik heb ze dan al 1 keer getopped en groei nog een week verder in de grote potten en top ze nog een keer (dat kan je natuurlijk blijven herhalen als je wil maar goed) week 2 bloei zit ik dan al op 2,5 of zo en bij week 3 als ik zie dat ze gaan met grote stappen omhoog in dit geval EC 4.0 voor een week, nu stap terug naar 3.0 bv

Ik stuur op de mooiste en diep groenste planten (een paar houden het niet bij en neem ik wat gas terug) het grappige is dat sinds ik zo kweek met mijn knoflook medicijn al jaren geen last heb van spint. Iemand last van spint?

 

Waar ik vroeger, jaren terug altijd maar weer in week 4 bloei vaak verschillende verkleuring of problemen zag ontstaan in mijn plant ga ik nu dus voor groen, diep groen, tegen het zwarte aan, van dat vettige lobbige groene leer kleurtje :whistle: en probeer ik de plant zijn behoefte voor te blijven/bij te houden.

ook zonder Co2 trouwens kan je ver gaan.. my 2 cents, laterrzz

 

Dat bedoelde ik dus met inspelen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zomaar 3+ gaat geven op mapito om te kijken wat de plant toelaat gaat het mis. blaadjes in je toppen gaan teken van overvoeding laten zien, vergelen/bruinen, haren blijven wit, toppen minder hard en hoge kans op rot en scherpe voedingssmaak aan je wiet

 

Er zijn nou eenmaal kwekers die met weinig voeding (lage EC) mooie resultaten behalen en kwekers met een hoge EC ook mooie resultaten behalen en behoor ik tot de laatste groep, dat voorop gesteld. Maar een plant houdt nou eenmaal niet van te kort/weinig/ondervoeding en omgekeerd.

 

Denk dat niemand zijn plant bewust ondervoed, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Mooiste oogst/toppen behaal je imo door op het randje te belanceren. Zolang je planten nog groen zijn/zij het lichtgroen laten we zeggen 2 weken voor de oogst, komen ze niks tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op maat voeden is de truc. hoog in de EC maak je maar 1 iemand echt blij mee (fabrikant) en wie zegt dat een diepgroene plant helemaal happy en gezond is?

 

s5 heeft nogal de neiging rap te vergelen als je ze overmatig voedt en er dan 'iets' optreedt maar als je dat dan vergelijkt op de weegschaal zie je dat de vergelende plant vaak meer op brengt dan de diepgroene en ook een stuk minder opgepompt PK wietje is.

Die pik ik er altijd zo uit, gadsie wat een * wiet is dat, race high in de kop, goed vd CS maar medicinaal niks waard en de smaak haalt het niet bij een op normaal nivo afgebloeide plant..

 

mijjn ervaring na 10kr stoeien met het gewas, weegschaal is echt niet leidend meer bij mij, dat ding draait je een rad vd ogen (net zoals die gr/w berekeningen).

 

Liever 1 ons echte s5 dan 3 ons opgepompte :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem in dit landje is dat er commercieel gezien alleen naar de quantiteit en minder naar de kwaliteit wordt gekeken. (puntje meer/puntje minder verhaal)

 

De meeste kwekers zullen dan ook voor de grammen gaan. In het buitenland ligt dat wel ff anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo is commercieel kweken niet aleen voor grammen gaan maar ook voor kwaliteit. scheelt gauw 3/4/5 puntjes. ligt er ook een beetje aan waar het naartoe gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een goede shop ga je met een mooi product echt wel meer krijgen dan via andere wegen. Maar die moet je wel kennen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ snuffeltje, Ik vind het nog steeds knap dat je zo hoog kan gaan met je voeding. Ik heb altijd op aarde gekweekt en weet wel als je roest krijgt heb je meestal een overschot door een opgebouwde ec en werd er bij mij nooit beter op later in de ronde. Dus vind het knap dat jij het wel tot een goed einde kan brengen als je al roest vertoning in week 3 hebt en ook een hoge PH van 7.7 in het medium.. maar kan nog wel een paar mensen die mikken met voeding en geen ph meten. Gaat wel altijd goed. Maarja aarde buffert en de steenwol niet.

Je praat over knoflook voor spint.. teel je dat in je medium mee of meng je het door je vat ? Ik was al benieuwd of zoiets goed werkte tegen spint.

 

@ racker, Ja :whistle:

 

@ secret, Mijn aller eerste draai jaren geleden was 50x pp onder 4 x 600. Direct vol in de voeding zoals canna schema aangaf. Resultaat 700/800 gram.

Mijn 2de draai met 23 amnees onder 2 x 600 en alleen de laaste 4 weken voeding gegeven, geen pk, geen boosters alleen basis voeding op 1.2/1.3

Resultaat was 1350 gram droog (zelfs in 2 dagen gedroogd omdat ik per ongeluk de lampen had laten branden)

Teveel voeding is een soort van obesitas voor de planten. Ze worden traag, krijgen problemen en de toppen ontploffen maar worden niet hard.

Beste is idd om te balanderen op het randje zoals Supernoob al heeft uitgelegd in post 138. Ze krijgen dan niet teveel en komen ook niets tekort.

 

@ lost, Ik ben er nu ook wel achter dat ze best moeilijk te handelen is. Teveel voeding zie je meteen terug over de hele plant.

 

@ racker, Klopt als een hamer.. het is in het algemeen wel treurig gesteld met de cs wiet en hun visie op inkoop.

 

@ supernoob & johnny, Gelukkig leiden er meer wegen naar Rome.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

scheelt gauw 3/4/5 puntjes.

 

Klopt, 3/4/5 puntjes minder als je met bagger aankomt. Maar 3/4/5 puntjes meer voor topkwaliteit ga je bij 90% niet krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als ze al de hoofdprijs betalen kunnen ze niet veel aan, mjah over het algemeen heb je bij goede oogsten(veel kg's) zoiezo een mooi product.

 

gewoon goed kweken, en blij zijn met wat je krijgt.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever alles in een keer kwijt voor 3 puntjes lager dan overal moeten leuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mjah over het algemeen heb je bij goede oogsten(veel kg's) zoiezo een mooi product.

 

dus niet als je te hoog in je voeding gaat en of niet optijd afbouwd. scherpe naar voedings smakende toppen die enkel bruin geworden zijn door het drogen (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

scheelt gauw 3/4/5 puntjes.

 

Klopt, 3/4/5 puntjes minder als je met bagger aankomt. Maar 3/4/5 puntjes meer voor topkwaliteit ga je bij 90% niet krijgen.

Die puntjes meer kreeg ik 2 straten verder wel. :lol:

 

Liever alles in een keer kwijt voor 3 puntjes lager dan overal moeten leuren.

Haha, breng dan volgende keer maar alles hierheen voor die paar puntjes lager. :P Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevloed dag 33

- 380 L

- EC 1.7

- PH 5.3

- Normale dosis Explode

Retour

- +/- 270 L

- EC 1.9

- PH 5.7

 

Dag 34

gallery_41078_17430_754403.jpg

 

gallery_41078_17430_603174.jpg

 

gallery_41078_17430_304966.jpg

 

gallery_41078_17430_1442983.jpg

Edited by Cum Laude
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, die zullen wel een paar puntjes opleveren! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...